Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn dochter haar netbook een asus eeepc 1005P is plots zijn draadloos netwerk verbinding kwijt. werkt nog wel met internet kabel . er stond een windows 7 op .heb hem eraf gesmeten wegens teveel problemen en heb er ubuntu 11.10 op gezet. werkt gewoon prima, BEHALVE DE WIRELESS internet verbinding. iemand een oplossing voor ze naar de winkel moet.?? nb: is een wireless usb stick een oplossing .?
 
het is inderdaad vrij duidelijk dat de wireless module niet luistert. dus drivers installeren is zeker een juist idee van Pluis. hoe dat precies in zijn werk gaat in ubuntu moet ik je wel schuldig blijven. kijk ook na of er geen knopje op de laptop zit om hem in te schakelen

je alternatief voor een stick is een goed idee als je daar de driver voor hebt liggen (zeker om eens te testen, misschien is de interne stuk). nadelen zijn wel dat je dan die stick uit een usb hebt steken en die dus ook niet voor iets anders kan gebruiken, maar ook dat doorgaans de ingebouwde modules het iets beter doen dan de externe usb versies.
 
niks gebeurt na intikken. maar het probleem opgelost met usb wireless stick (te koop bij Krefel 14€) plaats stick in die word actief en schakelde dan wireless van asus uit in menu "netwerkverbindingen" want er staan dan 2 verbindingen op dat moment. die van stick actief laten en klaar is kees. Moet wel iedere keer bij opstart deze handeling uitvoeren. ps. merk van stick is D-Link en was zelfs volgens handleiding alleen voor windows/mac. bedankt voor reactie tiempjuuh.
 
wireles weg asus eeepc 1005P

wireles weg asus eeepc 1005P

Ik heb het probleem opgelost met usb wireless stick (te koop bij Krefel 14€) plaats stick in die word actief en schakelde dan wireless van asus uit in menu "netwerkverbindingen" want er staan dan 2 verbindingen op dat moment. die van stick actief laten en klaar is kees. Moet wel iedere keer bij opstart deze handeling uitvoeren. ps. merk van stick is D-Link en was zelfs volgens handleiding alleen voor windows/mac. bedankt voor jullie reactie iedereen.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan