WiPower op de CES te Las Vegas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik volg dit nauwlettend, maar kan hier nog weinig beelden over vinden. Mijn enige info komt nu van bevriende forumleden uit Amerika die gisteren aanwezig waren op de laatste CES.

Maar het opladen van het mobieltje in de broekzak komt dichterbij door gebruikmaking van Qi technologie.
Via Magnetische golven gaat dit allemaal werkelijkheid worden. Geen kabels en opladers meer.

De enige beelden die ik op dit moment kan vinden is van een CES enkele jaren terug toen dit gedemonstreerd werd met gebruikmaking van een oplaadmat.

[video=youtube;tUvKngp-DiI]http://www.youtube.com/watch?v=tUvKngp-DiI[/video]

De huidige technologie is al zo ver dat onderzoeken gaande zijn om zelfs Elektrische Auto's via magnetische golven op te laden, terwijl ze rijden.

Zodra ik hier wat info over heb of kan vinden, zal ik dit op Pctuts plaatsen.
 
L.,
Met inductie ken ik. Maar, dan alléén tijdens het parkeren. Geen gepruts meer met kabels. Is er meer? Laat het me weten. Of beter nog: een ticketje naar Las Vegas.

Mvg | Walter
 
Of beter nog: een ticketje naar Las Vegas.

Mvg | Walter

Te laat, de CES was gisteren. 6 januari 2014
Had me wel leuk geleken om samen met jou naar Vegas te gaan.
Ben daar afgelopen zomer nog geweest en had je dus mooie dingen kunnen laten zien en natuurlijk samen als miljonairs terugkomen door een gokje te wagen (lachen)

Maar zonder dollen, ik ben afhankelijk van de info die ik krijg, of wat na vandaag te vinden is op internet.
 
Maar zonder dollen, ik ben afhankelijk van de info die ik krijg, of wat na vandaag te vinden is op internet.
Zijn we dat niet allemaal zo'n beetje, Pluis ?

En wat die miljonair betreft: je kan er net zo goed platzak van terugkomen natuurlijk (lachen)
 
@All,

Moesten jullie weten welke lijdensweg ik al doormaak om aan voor de hand zijnde laadpalen werkend aan te sluiten... Laat staan een technologie met magnetische golven. Al rijdend opladen? Mmmm, eens Googelen als er wat meer uit te halen is.

Quote> Backed by more than 197 companies of the Wireless Power Consortium, Qi is the global standard for wireless charging which is now integrated in more than 414 products, ranging from smartphones, phablets, tablets to charging pads, gaming controllers, Bluetooth headsets as well as automobile consoles. < Unquote.

Wat zouden ze bedoelen met 'automobile consoles'? Geen voertuig denk ik. Daar lijkt het vermogen me te klein voor.

Mvg | Walter

Mvg | Walter
 
Ik heb de kranten er eens op nageslagen en dit gevonden.
Toch wel een interessante materie.

P1130129.jpg
 
Opladen via inductie???? Is dit niet als er ijzer tussen stroombron (door spoel) en iets anders dat er dan warmte verkregen wordt?
Lijkt me niet handig als je dan in de auto zit. Je wordt er dan zo gebraden.
 
Het ligt er aan, als het -35 graden is, zoals nu het geval is in grote delen van Amerika, dan is dat wel lekker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan