Windows XP snel laten opstarten en afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een programmaatje dat de moeite waard is, om Windows snel op te starten en evensnel af te sluiten en dat bovendien nog gratis is ook, is te vinden op deze webstek: Free Privacy Software (ENGLISH) en heet WIPE
Het zit hem vooral in een GRONDIG opkuisen van junk en nutteloos geworden files die door Windows en Internet Explorer worden nagelaten op de harde schijf. Kuist ook index.dat files op!
Eerst een backup maken van register en zo, is natuurlijk meer dan aangeraden.
Ook grondig nazien wat dat programma allemaal aankan, is dus ook noodzakelijk.
In mijn geval, is dit het enige programma (freeware) dat echt werkt. Ccleaner is daar een kleine broer tegen. Fcleaner, de veel krachtiger broer van Ccleaner, doet het ook goed, COMODO cleaner is nog stukken beter, maar haalt belange het niveau niet van Wipe.
Ik hoop dat jullie daarmee wat geholpen te hebben.
 
Supported systems staat vista, xp
Hier kan het setup niet uitgevoerd worden.
Bestand stdole32 kan niet geopend worden.
Het programma kan vermoed ik niet overweg met de beveiliging in een vista die volledig up to date is.
Of het is omdat ik x64 systeem heb.
Kan iemand een verlossend antwoord geven hieromtrent?

PS: na fcleaner waren bestanden van mijn map 'your uninstaller' gewist.
Het is de portable en kon niet meer opstarten.
Te agressief opkuisen heeft soms zijn gevolgen.
Ik ga die comodo later eens testen.
 
Laatst bewerkt:
Wipe

Wipe

Beste,
ik had het wel over XP. Bij mij werkt dat perfect.
Het is wel zo, dat je voor je aan een opkuis begint ook even naziet wat er aangevinkt staat en niet, want met iedere "cleaner" kan je serieuze moeilijkheden krijgen....
Wat Comodo betreft: EERST de settings nazien natuurlijk aub... Er zijn wel meer tips voorhanden.
Dank voor uw reactie.
 
Beste,
ik had het wel over XP. Bij mij werkt dat perfect.
Het is wel zo, dat je voor je aan een opkuis begint ook even naziet wat er aangevinkt staat en niet, want met iedere "cleaner" kan je serieuze moeilijkheden krijgen....
Wat Comodo betreft: EERST de settings nazien natuurlijk aub... Er zijn wel meer tips voorhanden.
Dank voor uw reactie.


Ik weet het.
Ik vond een waarschuwing op zijn plaats voor de minder ervaren gebruikers.
Op de downloadpagina voor wipe staat ook vista vermeld.
Dan ga ik er van uit dat het op vista hoort te werken. (compatibiliteitsmodus en run as admin geprobeerd)
Misschien zijn er mensen op 't forum die dit eens willen uitproberen of het bij hun wel werkt?

PS: ik ben zelf de hoofdadmin op mijn vista (via machtigingsoverdracht etc).
Bij standaard vista is de 'trusted installer' de baas (lees hidden admin).
Het kan met deze zijn machtigingen te maken hebben.
Als het bij andere vistagebruikers werkt weet ik wat me te doen staat om het programma eens te testen.
 
XP sneller opstarten en afsluiten

XP sneller opstarten en afsluiten

Beste,
U zou wel kunnen gelijk hebben dat het te maken heeft met machtigingen.
Het is ook misschien beter dat ik erbij vermeld, dat het wel gaat om het programma waarvoor ik de link heb meegegeven, omdat er nog andere "Wipers"
bestaan. Soms wordt het succes van die goeie ook zijn ondergang, omdat mindergoeie zeer gelijkende namen durven bezigen, met alle gevolgen vandien.
Uiteraard is het steeds opletten geblazen.
Ik zou zelf nooit durven zeggen, proberen maar als ik het niet zelf getest heb, natuurlijk rekening houdend met het besturingssysteem en alle andere noodzakelijkheden.
Mijn dank
 
Bij deze de gevraagde vermelding.
Ik heb jouw link gebruikt en kwam terecht op een pagina met de 3 downloads waarvan sprake in de 1ste post.
Ik ben van plan later deze wipe eens te proberen in virtuele omgeving op een standaard vista x64, daar niemand tot nu het programma wil proberen op vista x64. (er moest anders toch al reactie gekomen zijn in deze topic)
Voorlopig ontbreekt het mij nog aan de nodige ruimte op mijn harde schijf.
Ik laat nog weten hoe het loopt.
Aan de bedankjes te zien is het een goed programma, daar ben ik gerust in.
Ik waardeer zeer zeker je bijdrage op het forum hoor, het is niet mijn bedoeling om de kritikaster uit te hangen.
Bedankt alvast Marnix.
Groet vanuit ons kikkerlandje België.
 
Een programmaatje dat de moeite waard is, om Windows snel op te starten en evensnel af te sluiten en dat bovendien nog gratis is ook, is te vinden op deze webstek: Free Privacy Software (ENGLISH) en heet WIPE
Het zit hem vooral in een GRONDIG opkuisen van junk en nutteloos geworden files die door Windows en Internet Explorer worden nagelaten op de harde schijf. Kuist ook index.dat files op!
Eerst een backup maken van register en zo, is natuurlijk meer dan aangeraden.
Ook grondig nazien wat dat programma allemaal aankan, is dus ook noodzakelijk.
In mijn geval, is dit het enige programma (freeware) dat echt werkt. Ccleaner is daar een kleine broer tegen. Fcleaner, de veel krachtiger broer van Ccleaner, doet het ook goed, COMODO cleaner is nog stukken beter, maar haalt belange het niveau niet van Wipe.
Ik hoop dat jullie daarmee wat geholpen te hebben.

Het hangt er allemaal een beetje van af wat je wilt spenderen aan je onderhoud. Bovenstaande zijn op zich wel ok, maar bieden geen totale oplossing.

De truuk is combineren... (y)

CCleaner doet dit weer beter, regcleaner dat, etc...


En dan zijn er nog andere dingen in het oog te houden hé (lachen)
 
Windows sneller opstarten en afsluiten

Windows sneller opstarten en afsluiten

En daar heb je 100 % gelijk in.

Er is net een nieuwe versie uit en die "zou" ook werken met VISTA. Dat kan ik echter niet testen.....

Groetjes,
Marnix
 
En daar heb je 100 % gelijk in.

Er is net een nieuwe versie uit en die "zou" ook werken met VISTA. Dat kan ik echter niet testen.....

Groetjes,
Marnix

heb deze ook eens laten draaien op XP Home en vond heel wat maar als ik op delete klikte kreeg ik de boodschap dat Java nog draaide en de vraag of hij het moest uitschakelen en verder gaan, ik heb hier op Oké geklikt en daarna kreeg ik de foutmelding dat hij het niet kon vinden en sloot zijn eigen af :vraagteken:
 
De discussie vind ik altijd wel top :duimop: Maar Idd het is de combinatie er van hoe je het gebruikt, ik heb deze ingebruik, Your Uninstaller!, System Cleaner 5 CCleaner en heb ik Adje (adware) constant lopen.
Nu Wipe er bij maar Let wel, check altijd de instellingen, Vaak gaan men er van uit dat het allemaal goed staat ? :p
 
Wel Marnix, op vista ga ik het eens proberen (32bit).
Ik ben net een dualboot aan het opzetten met ubuntu linux en vista x86.
In vista x64 gaat het niet, dit programma.
En wat jij en Damien zeggen is iets wat de meeste mensen niet aan denken, of te weinig in onderlegd zijn om te snappen of het wel of niet goedstaat.
 
Ja, inderdaad, de instellingen MOET je echt wel bekijken voor je het programma laat lopen. Het is overduidelijk dat je dikke moeilijkheden kunt krijgen als dat niet doet.
Wat het afsluiten van het programma betreft: je zegt dat Java nog liep. Zelfs als je een aantal programma's afsluit, kan het best dat die in de achtergrond nog doorwerken en dan kan WIPE die niet zomaar afsluiten... dus, sluit hij zichzelf af. Oplossing: pc heropstarten en dan "Wipen" Je kan dat ook voorhebben met Windows Live Mail...
Nog iets: je zal merken dat de cache van internet explorer nooit helemaal leeg is: dat is normaal omdat je sowieso een aansluiting houdt via uw modem of router, dus geen paniek: WIPE kuist wel wat hij moet kuisen.
Bedankt voor je reactie..
 
Beste Nijltjetweetie, je hebt volkomen gelijk. Veel mensen "proberen" zonder echt te weten wat ze uithalen en dan loopt het mis.... Ze zeggen dat het programma niet deugd, maar moeten wel eerst even op eigen borst kloppen: het is nogal gevaarlijk een wapen ter hand te nemen als je niet weet, uit welk gat de kogel komt, nietwaar?
We horen dan wel van je resultaten hoop ik? Groetjes, en dank je
 
Ja, is zowat als werken met detergent. Je kan ook de kuisziekte hebben zodat je er dwars doorheen wrijft.... Er zijn inderdaad heel wat producten op de markt, maar in mijn geval is Wipe nu wel het best meegevallen, maar juist: combineren. FCleaner is een heel veilige cleaner, COMODO blijkt een revelatie te zijn en heeft ook nu een extraatje antimalware: BOclean die bij mij testen, AVG zijn job duidelijk heeft overgenomen zonder echter het programmaonderdeel Antispyware en residentcontrole, te storen....
 
Daarnet kreeg ik een mailtje met het bericht dat een nieuwe versie van Wipe uitgebracht werd (2.36) Het leuke eraan is, dat ze het JAVA-probleempje hebben opgelost....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan