windows Update werkt niet meer foutcode help windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een vraag een vriend van mij had eerst virussen en trojans die heb ik verwijderd maar zijn windows update werkt niet meer.
zie screen.
windows update fout.jpg
foutcode 80070002
combo fix lukte niet
en Microsoft fixit werkt ook niet
en die programma die scan met een h in het begin weet de naam niet meer werkt ook niet.

hoppelijk weet iemand een oplossing voor deze probleem.

alvast bedankt.
 
Hier op de Microsoft-website kan je aardig wat tips vinden voor het oplossen van dit probleem.

Op eigen houtje, zonder begeleiding van een malwarehelper dus, experimenteren met ComboFix lijkt me niet bijster verstandig te zijn.

en die programma die scan met een h in het begin weet de naam niet meer werkt ook niet.

Bedoel je HijackThis, wou je daar een logje mee produceren ?

Mocht je aanwijzingen hebben dat het om een infectie zou kunnen gaan, dan kan je hier het stappenplan terugvinden.
 
fout 80070002 verwijst naar een probleem in de verwerking van deze update..

doe het volgende eens ...
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
 
Hijackthis best niet zomaar gebruiken.
Een kleine opmerking over het gebruik van HijackThis. Wees voorzichtig als je met HijackThis gaat werken. Het is een krachtig programma dat geen onderscheid maakt tussen wat goed is, en wat kwaad is. Dit is een keuze die jezelf zal moeten bepalen. Onoordeelkundig gebruik van HijackThis kan er voor zorgen dat bepaalde programma's niet meer werken, of zelfs dat je pc niet meer opstart...
Hijackthis - Malware Removal Information
Hijackthis handleiding - Malware Removal Information
 
Laatst bewerkt:
is er geen programma die het kan fixen of moet dat op een moeilijke manier.?

ik ben jullie echt dankbaar dat jullie me willen helpen. die vriend van mij durft het niet wat qtex uitleg.

ben blij dat hij niks hebt gedaan met hijackthis. als die zo gevaarlijk is.
 
hij heeft het gedaan hij ging zoeken en heel snel kwam weer de zelfde fout code.
update: het lijkt er op dat er meer aan de hand is. ik snap niet hoe dit kan gebeuren.
fout 80070002 verwijst naar een probleem in de verwerking van deze update..

doe het volgende eens ...
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

hij gaf wel aan dat er nooit naar updates was gezocht nu.
ik hoop dat er nog een oplossing is.
 
ik zie nu een andere foutmelding verschijnen ..
deze Foutmelding 0x80070057 vertelt ons dat er belangrijke systeem bestanden van het besturingssysteem verwijderd of beschadigd zijn .
Dit is een veelvoorkomend probleem bij computers die niet regelmatig onderhouden worden.

wat ik je nu aanraad is om een sfc /scannow op te starten als administrator om te laten scannen naar beschadigde of missende systeembestanden ..
indien mogelijk zal de sfc /scannow je laten weten of deze hersteld kunnen worden ...
lees bijgaande pdf door en volg deze op
 

Bijlagen

  • start sfc scannow.pdf
    571.3 KB · Weergaven: 176
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan