Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Bij het laatst willen afsluiten van de pc begon hij zelf zijn windows updates uit te voeren. deel 1 van 3 en deel 2 van 3 werden goed uitgevoerd, doch bij deel 3 van 3 blijft hij op 0% staan, waarbij hij dan uiteindelijk afsluit en zelf weer opstart om terug aan dit derde deel te beginnen.

Elke keer opnieuw. Hij zit zo in een loop waardoor hij dus steeds zichzelf opstart en terug uitschakelt.
Het enige da ik kan doen is de electriciteit uittrekken, dan start hij niet meer op. Maar wanneer deze terug insteekt en ik start de computer op doet hij opnieuw hetzelfde.

Kan hem dus ook niet meer verder laten opstarten.

Heb ondertussen ook geprobeerd om hem te laten opstarten met de installatiedvd van VISA, doch dat doet hij ook niet. Wanneer ik de bios open en hierbij de eerste en tweede boot op cd-rom zet, zodat hij via de VISTA dvd zou opstarten, vraagt hij dit, enter ik zodat hij dit zou doen, doch, dan kom ik in het scherm van "opstarten in veilige/normale,... modus, maar hier reageert mijn klavier dan weer niet meer.

Als ik bij het opstarten het bootscherm opvraag (F12 bij mij), dan reageert mijn klavier ook niet meer.

Ik kan hem zo niet laten booten met de dvd van VISTA en hij blijft dus steeds in die loop van update 3 van 3, dewelke hij blijkbaar niet uitvoert.

Iemand een oplossing?

Tnx
 
Ik heb hier de cd van VISTA die bij de computer werd bijgeleverd.
Hoe weet ik of ik hiervan kan booten?

Er staat volgende op : Licentie alleen voor levering nieuwe pc's
Deze cd bevat alleen 32-bit software

Windows Vista home premium
 
Vanaf ik op het scherm van veilige modus kiezen kom, reageert de computer niet meer op het klavier.
Als ik de bios open tijdens het opstarten, reageert deze nog wel op het klavier...
 
Ik heb hier de cd van VISTA die bij de computer werd bijgeleverd.
Hoe weet ik of ik hiervan kan booten?

Er staat volgende op : Licentie alleen voor levering nieuwe pc's
Deze cd bevat alleen 32-bit software

Windows Vista home premium

Kan je normaal van booten.
Probeer eens een ander toetsenbord niet met usb.
 
Heb geen ander toetsenbord.
Maar het werkt wel als ik in bios zit en niet meer als ik zwart scherm met witte letters heb om te kiezen tussen normale modus/veilige modus,....
 
Heb geen ander toetsenbord.
Maar het werkt wel als ik in bios zit en niet meer als ik zwart scherm met witte letters heb om te kiezen tussen normale modus/veilige modus,....

Dat scherm is van windows, door de vastgelopen update loopt windows vast.
Met de pc en toetsenbord lijkt mij alles in orde.

Een vraagje of 3.

In bios veranderingen aanbrebgen vraagt om bevestiging, soms is er een functietoets nodig en opnieuw een druk op de entertoets.
Ga nog eens kijken naar de opstartvolgorde, staat ze nog goed, dan is je aanpassing goed bewaard geweest.

Staat de systeemklok enkele jaren achter na stroomonderbreking, dan duid dit op een lege biosbatterij.
Dit kan resulteren in mislukken van een update, ook in mislukken van een programma.

En vergeet je niet op een toets te drukken wanneer daar word naar gevraagd?
Doe je dit niet, of te vroeg of te laat, dan start hij toch nog vanaf harde schijf.
Om zeker te zijn, download even het volgende:
Wil je weten of je pc van cd kan opstarten, brand dan eens ubcd en stop deze in de drive.
Je pc zal automatis opstarten vanaf deze cd.

Probeer een zo volledig mogelijk antwoord te geven op deze 3 vragen, de oplossing moet hier in zitten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb die drie zaken even uitgetest.

In bios veranderingen aanbrebgen vraagt om bevestiging, soms is er een functietoets nodig en opnieuw een druk op de entertoets.
Ga nog eens kijken naar de opstartvolgorde, staat ze nog goed, dan is je aanpassing goed bewaard geweest.


De opstartvolgorde blijft behouden hoe ik ze instel. Als ik first boot via HDD laat doen staat die er nadien nog zo in, verander ik het naar cd-rom, staat die er na afsluiten zo ook nog in. Hier behoudt hij wat ik verander.

Staat de systeemklok enkele jaren achter na stroomonderbreking, dan duid dit op een lege biosbatterij.
Dit kan resulteren in mislukken van een update, ook in mislukken van een programma.


De systeemklok staat juist op datum en uur.

En vergeet je niet op een toets te drukken wanneer daar word naar gevraagd?
Doe je dit niet, of te vroeg of te laat, dan start hij toch nog vanaf harde schijf.


Hier faalt mijn klavier dus blijkbaar. Computer vraagt in soort dos-scherm :
boot from dvd/cd-rom :
press enter if you want to boot from dvd/cd-rom....
Als ik hier op enter wil duwen, reageert hij niet, vandaar dat hij vermoedelijk terug naar zijn gewone opstartscherm en dus update gaat.

Om zeker te zijn, download even het volgende:
Wil je weten of je pc van cd kan opstarten, brand dan eens ubcd en stop deze in de drive.
Je pc zal automatis opstarten vanaf deze cd.


Gebrand en geprobeerd, maar hierbij vraagt hij eveneens
boot from dvd/cd-rom, doch zonder de vraag om enter te duwen, want hij gaat meteen over naar het scherm van fout herstel waar ik ook niets kan in wijzigen omdat klavier niet reageert.

?????!!!!????
 
De oude versie die ik heb liggen start meteen op, maar ik weet niet welke versie ik precies heb.
Geen druk op een knop nodig, van daruit kan je de setup vanaf dvd starten.
Ik wist niet dat dit met de recente versie veranderd was.
Je zou dezelfde versie moeten hebben om goed te zijn, anders zit er niets anders op dan een ps2 bordje te zoeken.
Er zal wel iemand in je buurt wonen die dat heeft liggen.
Heb je floppy?
Dan kan er gestart worden met de floppy van xp om van daariut de setup te starten voor vista.
Ik weet niet of dat werkt, nog niet gedaan, het is een ideetje van me


Wat ook kan als je nog een pc hebt met een dvd recorder, Gebruik een programma om vista te slipstreamen en unattended te maken (bvb vlite) en schakel de optie op een toets te drukken uit.
Start dan op van die dvd die je zelf maakte om systeemherstel te doen.
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook kan doen is met partitioneringsoft een dualboot maken met xp naast je vista.
Dan setup starten van vita vanuit xp.
Later kan xp terug weg.
 
Ik heb soortgelijk probleem gehad en een file gekregen van microsoft support.
Voer deze eens na uitpakken uit als administrator (rechtsklik en selecteer dit).
Laat dan via start/windows updates nog eens zoeken naar updates en kijk hoe het afloopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan