Status
Niet open voor verdere reacties.
G

georgine

Gast
Ik vind windows essentials 2012 nergens terug alhoewel wanneer ik het programma terug wil installeren ik de melding krijg dat het programma reeds geïnstalleerd is. Kan iemand mij helpen alsjeblieft?

Alvast bedankt!
 
Windows Essentials is geen programma, maar een verzameling losse programma's zoals Live Mail, Movie Maker, Silverlight en nog een paar programma's. Ligt er uiteraard aan voor welke programma's je tijdens de installatie gekozen hebt die nu op je pc staan.
Deze programma's zal je dan via de Startknop / Alle Programma's moeten zien staan.
 
indien je ook maar 1 onderdeel van de Windows Essentials in gebruik heb dan nog zou dan er een vermelding dienen te staan in de lijst programma's en onderdelen van de Windows Essentials 2012
*de map Windows Essentials 2012 zal dan ook niet aanwezig zijn op de C maar heb je bijvoorbeeld de Microsoft Silverlight geinstalleerd dan zal deze wel vermeld staan ... dus elk onderdeel dat je installeerd krijgt zijn eigen map op de C

**indien jij eerder zo goed als al de onderdelen in gebruik had dan dien je nu waarschijnlijk via de programma's en onderdelen de Windows Essentials 2012 aan te klikken en op wijzigen en krijg je de mogelijkheid om een herstel te doen en ook om een onderdeel bij te voegen en of te verwijderen ..
 
das raar dat deze daar dus niet vermeld word ...is dan ook NET Framework 3.5 (inclusief NET 2.0 en 3.0 ) aanwezig op je systeem .. deze zijn immers nodig ....
stel dat deze dus niet aanwezig zijn en je start wlsetup-web ( Microsoft essentials 2012 web installer) op dan zou deze direct een melding moeten geven om de NET Framework 3.5 (inclusief NET 2.0 en 3.0 ) op te halen ...
eenmaal deze aanwezig is zal dus de Microsoft essentials 2012 web installer opstarten ...ik kies hier vervolgens om zelf te bepalen wat ik wens te installeren ..
*in dit geval kies ik enkel voor de writer...

***om dus de Windows Live Writer te kunnen gebruiken heb je zeker 1 van de 4 opties nodig ....
1-een Weblog
2-wordPress
3-SharePoint
4-andere services !
ook dien je dus over een weblogaccount te beschikken ...heb je deze niet dien je deze aan te maken ..

in elk geval zou je op de C>Program Files(x86) een map "Windows Live " vermeld moeten zien staan ..
in de map " Windows Live" bevinden er zich de volgende 5 mappen ..
1-Contacts ( 5,91MB)
2-Installer (7,89MB)
3-Shared (9,38MB)
4-SOXE (188kB)
5-Writer (deze is 13,4MM groot )

**controleer eens of deze aanwezig zijn ..
 
Dit is iets wat niet meer word ondersteunt in Win 8, maar je kan het wel nog binnehalen via je browser.
https://support.microsoft.com/nl-be/help/17779/download-windows-essentials
alles wat men via de wlsetup-web (Microsoft essentials 2012 ) kan installeren is zelfs nog te gebruiken op de Windows 10 ik heb hier juist de Writer geinstalleerd maar kan deze dus pas gaan gebruiken indien ik me een weblogaccount aanmaak en dit wil ik dus niet ....zodoende kan ik deze dus ook niet gebruiken !
**maar het zou dus mogelijk zijn !
 
alles wat men via de wlsetup-web (Microsoft essentials 2012 ) kan installeren is zelfs nog te gebruiken op de Windows 10 ik heb hier juist de Writer geinstalleerd maar kan deze dus pas gaan gebruiken indien ik me een weblogaccount aanmaak en dit wil ik dus niet ....zodoende kan ik deze dus ook niet gebruiken !
**maar het zou dus mogelijk zijn !

Ja dit is inderdaad nu nog steeds te gebruiken ook in Win 10. Ik gebruik dit om mijn foto's te bekijken, wat ik vroeger met paint bekeek doe ik nu met essentials. Is nog steeds het beste programma vind mijn vrouw om foto's te bekijken. Daar zij meer met fotografie bezig is als ik geloof ik haar dus graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan