Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Bij het schikken van items op het bureaublad kan men in Windows de items in vaste kolommen schikken en met hierin vaste onderlinge vertikale tussen afstanden (raster)

Deze gemaakte kolommen bevatten aldus zaken welke logisch bij elkaar horen voor elke gebruiker.

Stel dat men een nieuw icoon toevoegt (slepen naar) ergens midden tussen twee iconen in, dan zal Windows automatisch alle onderstaande iconen verder doen opschuiven naar onder.
Als een kolom reeds volledig is bezet, zal de onderste icon verhuizen naar bovenaan de rechtse kolom er naast, welke tevens van 1 positie zal moeten zakken.

Ik zou die automatische verschuiving graag toepassen maar dan wel in horizontale richting, zodat men meer items kan schikken die bij elkaar horen op een rij, dan het geval is op een kolom.
Zou dit kunnen ingesteld worden met een optie (wellicht bij W10 instellingen) of via een andere manier ?

Bedankt
 
als je met rechts klikt op het bureaublad en vervolgens beeld kiest ...ontvinkt dan de 2 opties betreffende de pictogrammen ..
zodat je vrij spel heb om je pictogrammen te ordenen ...ook zou je voor de kleine pictogrammen kunnen gaan ..

vb :

0bc8221bf3-Ashampoo_Snap_2017.04.26_17h27m06s_007_.png
 
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik vind niet meteen hoe men de orientatie kan kiezen van de onderling gerelateerde items.
Vergelijk het met wat Excel doet met transponeren van een cellengebied (kolommen/rijen transponeren)

Wel kan men de kolommen (dus vertikaal) laten verschijnen op een vertikaal opgestelde monitor. Zo begrijp ik die opties althans.

Ik moet wel zeggen dat aan je bureaublad echt niets te veranderen valt ! :applaus:
 
daar ik excel niet gebruikt begrijp ik niet wat je hiermee bedoeld...
als je de 2 opties ontvinkt dan heb je toch vrij spel betreffende het rang schikken van de pictogrammen ...
in dit vb staan ze dus door elkaar gegooit ...

0c429c7604-Ashampoo_Snap_2017.04.26_17h59m28s_008_.png


*men vroeg me eens of het mijn vrouw was !!:p
 
Ik denk niet dat je vraag mogelijk is. Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ik lees dat je vermeld dat die voor "elke gebruiker" is. Voor zover ik het begrijp maak je groepen "icoontjes" op je bureaublad die per groep voor verschillende gebruikers bedoeld zijn.

Nu heeft Windows uiteraard de mogelijkheid (decania lang) om een appart account te maken voor andere gebruikers, met elk hun eigen privacy. Dan hebben ze een gescheiden profiel, wat een eigen bureaublad bevat (alsook documenten, instellingen voor applicaties, foto's, ...). Waarom deze richting niet uitgaan voor gebruik door verschillende personen?
 
Ik denk niet dat je vraag mogelijk is. Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ik lees dat je vermeld dat die voor "elke gebruiker" is. Voor zover ik het begrijp maak je groepen "icoontjes" op je bureaublad die per groep voor verschillende gebruikers bedoeld zijn.

Nu heeft Windows uiteraard de mogelijkheid (decania lang) om een appart account te maken voor andere gebruikers, met elk hun eigen privacy. Dan hebben ze een gescheiden profiel, wat een eigen bureaublad bevat (alsook documenten, instellingen voor applicaties, foto's, ...). Waarom deze richting niet uitgaan voor gebruik door verschillende personen?
Bedankt voor uw aanbreng. Het is erg moeilijk een tekst op te stellen die slechts op 1 manier kan worden begrepen, vandaar misverstanden.

Ik bedoelde met "elke gebruiker" ... niet elke account van dezelfde PC.
Maar wel dat wij allen (iedereen dus) bij gebruik van een PC een zeer persoonlijke conceptuele visie heeft hoe zijn bureaublad best wordt ingedeeld.

Om meer duidelijkheid :
- Er is maar 1 gebruikersaccount, ikzelf
- Ik tracht items op rijen te schikken waarbij de rij voor een specifiek gebruik is bedoeld
- het invoegen van een item in een rij zou een automatische herschikking naar rechts van de items moeten teweegbrengen.
 
Effen off topic

Effen off topic

@ DDragon80. Die vraag is wel mogelijk hé, maar wellicht is er geen oplossing mogelijk
@ Qtex. Allez man, iedereen herkent ze toch meteen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan