Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte

Ik gebruik Linux op mijn laptop maar zou graag W8 downloaden voor de kleinzoon,denk niet dat er een cd van W8 aanwezig was bij de aankoop.
Op mijn laptop is het niet mogelijk om W! te downloaden aangezien het een exe bestand is.
Zal dan maar eens wachten naar zijn laptop.
Kan ik eventueel W8 downloaden vanaf een andere pc en dan later zijn licentie gebruiken .
Ik weet echt niet goed hoe ik het zou moeten oplossen ?
Bij het downloaden van W8 moet ik direct de licentie code ingeven of kan dit later ook nog gebeuren?
Dank voor de hulp,we zijn beide nog niet zo thuis met de computers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor elke apparte computer, dien je een apparte licentie te hebben. Je mag/kan dus niet één licentie gebruiken om twee verschillende computers te activeren.
Windows wordt geinstalleerd dmv een opstartbaar medium (=DVD,CD,USB Stick, ...). Indien je Windows zou downloaden van een officiele instantie (Microsoft), gaat dit vrijwel altijd een ISO zijn. Dit is een CD/DVD image bestand. Zulke bestanden kan je branden mbv software (vb imgburner, infrarecorder, ....).

Betreffende de keuze om Windows 8 op je laptop te installeren;
- Ik raad iedereen af om Windows 8 nog te installeren, tenzij je een goede reden hebt. Windows 10 komt eind dit jaar uit en zou een betere keuze zijn voor doorsnee gebruiker.
- Er staat op je huidige laptop Linux geinstalleerd. Standaard wordt vrijwel altijd Windows geinstalleerd op laptops die aangekocht worden. Maw er is waarschijnlijk Linux op geinstalleerd wegens een reden: te oud? Welk merk/model van laptop?
 
jij gebruik een Linux .. de vraag is heeft er ooit bij u een Windows 8 opgestaan voor dat de Linux er op kwam .
indien het antwoord hier op ja is dan zou je de licentie onderaan de laptop kunnen terug vinden ....
*betreft het om een merk laptop te gaan dan zou de licentie Windows 8 nog aanwezig kunnen zijn in het bios .
*het is niet mogelijk om je kleinzoon zijn licentie te gebruiken indien deze al in gebruik is door je kleinzoon !
*je dient inderdaad over een geldige licentie te beschikken wil je de Windows 8 gaan downloaden via het tool Windows8setup.exe
-de Windows 8 -8.1.iso kun je dan wel ophalen indien je dus over een geldige licentie beschikt ...zie hier
-heb je dus geen geldige licentie dan dien jij waarschijnlijk deze aan te kopen ...het voordeel van zo'n aankoop is dat je dan ook de dvd heb ...
*aankoop Windows 8.1 32/64-BIT Professional voor 100€

**hou rekening met het advies van Ddragon betreffende de upgrade naar Windows 10
om gratis te kunnen upgraden naar de Windows 10 dient er dus wel een legale Windows 7 of 8 gebruikt te worden ...
m.a.w. heb je toevallig een Windows 7 liggen dan zet je best deze op je systeem ...
 
Op mijn laptop is het niet mogelijk om W! te downloaden aangezien het een exe bestand is.


Wat zowiezo vaag is, is dat de download van het installatiebestand van Windows een .exe bestand is.
Lijkt mij niet helemaal correct en misschien wel een gevaarlijke download.
Soms kan een download een iso bestand zijn dat gebrand of gemound moet worden, of je maakt er een bootable usb stick van en daarna zullen er meerdere bestanden en mappen aanwezig moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan