Windows 7 32 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hoptroot

Gast
Al sinds lange tijd duurt het afsluiten van windows 7 erg lang, d.w.z. het blauwe scherm met "äfsluiten"

Heb al diverse cleaners erop losgelaten, maar het systeem is o.k.


Wie kan mij hiermee helpen?


Alvast bedankt.
 
het afsluiten van de pc kan soms op zich laten wachten indien er nog processen bezig zijn met een verwerking ...
denk nu aan het updaten van je antivirus of van de windows zelf ...

je zou een register aanpassing kunnen doen maar het kan dus ook met een besmetting te maken hebben ...
download eens Malewarebijtes
nadat deze geinstalleerd is , ga je deze eerst laten zoeken naar updates zijn de laatste updates geinstalleerd geworden krijg je daar een melding van ..
start dan een volledige systeemscan op en gebruik in de tussentijd de pc niet ...sluit ook alle geopende programmas af en je browser ..
 
Het zullen ongetwijfeld processen zijn die nog op de achtergrond lopen, maar daar krijg ik melding van vóór het blauwe afsluitscherm en
vraagt of ik deze geforceerd wil afsluiten.
Dat is geen probleem en is normaal. Het gaat om het scherm daarna.

Windows en Karspersky zijn up to date.

Zal eens het progje malewarebijtes downloaden en zal het volgen zoals je adviseert.

Dank je wel voor je advies
 
maar daar krijg ik melding van vóór het blauwe afsluitscherm en
vraagt of ik deze geforceerd wil afsluiten.
Dat is geen probleem en is normaal. Het gaat om het scherm daarna.

Dat geforceerd afsluiten betekent dat je de computer afsluit , zonder eerst alle openstaande toepassingen te sluiten. Als je Windows geforceerd afsluit, is het zeker niet abnormaal dat de computer veel trager zal afsluiten. Deze methode van afsluiten is zelfs af te raden om het systeem niet te beschadigen.
 
Helemaal waar én bekend. Nog nooit geforceerd afgesloten. Laat Windows zelf afsluiten, maar het blauwe scherm "afsluiten" duurt erg lang: meestal 2 minuten.
 
2 minuten is niet echt zo lang maar zoals eerder vermeld zou je dit ook kunnen aanpassen via het register .
jij beslist of we hiermee verder gaan !

**heeft de scan van malewarebijtes iets opgeleverd !
 
Alles gedaan: register aagepast, malwarebytes er op losgelaten en alle infecties verwijderd, systeemscan met Karspersky gedaan, register schoongemaakt met reg.cleaners, maar niets helpt. Wat nu? Iemand een suggestie?
 
nee je kunt het afsluitproces niet opvolgen ...of je zou in een virtuele Windows mogelijks het afsluitingsproces moeten kunnen volgen maar ook dit betwijfel ik dus !
ik herhaal welke register aanpassing heb jij dan gedaan !
 
Als je taakbeheer start en kiest voor processen, kun je al de processen lezen die actief zijn, en moeten worden afgesloten bij het afsluiten van windows.
Programma's die automatisch opstarten met Windows moeten ook eerst worden afgesloten.
Staat je bureaublad vol icoontjes, dan heeft dit ook een invloed op het afsluiten (trager afsluiten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan