Windows 10 Windows 11 komt eraan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds Windows 7 is gestopt, gaat het alleen maar bergaf.
Daar is zowat de ganse professionele IT-wereld het absoluut niet mee eens ... maar bij elke evolutie zijn er wel mensen die niet meer mee willen en het bij het oude willen houden en dat is begrijpelijk en niet noodzakelijk fout. Maar je moet je dat wel realiseren dat dit niet aan de feiten maar aan jezelf ligt.

Ik hoor ook liever muziek van de jaren 80 en 90 dan de huidige, maar ga daarom nog niet verkondigen dat nu allemaal kommer en kwel is.
 
Dat windows 10 veel toeters en bellen bevat die je niet gebruik moet ik toegeven.
Je kan in dit geval een N-versie aanschaffen. Deze versie bevat minder onderdelen die windows door je strot probeerd te duwen.
En wil je een zo kaal mogelijke versie kan je een windows versie zelf strippen.Daar zijn bepaalde tooltjes voor.
Zelfs zijn er kant en klare Lite versies (niet legale versies) op internet te vinden.

Hier een stukje wat een N-versie precies is :
 
ik noem dit zelf Bloatware

Wat is bloatware?​

Bloatware verwijst naar alle apps of software op je apparaat die zo groot of inefficiënt zijn dat ze je systeem vertragen en/of je batterij leegmaken.
 
Voor mij was Windows XP de beste versie: Daar kon ik redelijk mee werken en vond ik mijn weg in terug. In de huidige versie 10 zit een hoop "overbodige rommel" in die ik niet gebruik maar die ik ook niet kan verwijderen en ik vrees dat dit in Windows 11 nog altijd zo zal zijn.
Omdat u iets niet gebruikt is dat "overbodige rommel"...
 
Dus u vind de uitdrukking "overbodige rommel" geen kritiek dan?

Wat joke135 zei, was: “In de huidige versie 10 zit een hoop "overbodige rommel" in die ik niet gebruik maar die ik ook niet kan verwijderen”.

Overbodige rommel staat tussen aanhalingstekens, het wordt niet als feit verkocht. Ik vind dat dat gewoon gezegd mag worden.

Dus zonder commentaar dat die ervaring/mening niet goed is.
 
opbouwende kritiek hoeft niet negatief te zijn

Opbouwende kritiek verbetert het gedrag van een persoon en je voorkomt er beschuldigingen en persoonlijke aanvallen mee.
Opbouwende kritiek heeft een positieve toon en is gericht op heldere, bereikbare doelen.
 
Ik hou me eigenlijk nooit zo bezig met vernieuwing wat computers betreft. Dus tsja Windows 11, 12 , 13 of nog veel meer.
Als er iets nieuws qua besturing komt en dat moet worden toegepast op mijn computer omdat ondersteuning van de oude besturing stopt, zou ik graag willen dat hij daarna werkt en alles nog kan wat hij daarvoor ook allemaal kon.
Mijn ervaring met Windows 10 is dat dit niet het geval is. Als ik de uren die ik erin gestoken heb voor oplossingen, om zou kunnen zetten in geld zou ik inmiddels failliet zijn verklaard.
Heb ik eindelijk het meeste onder controle is er weer een update waarna ik van begin af aan moet beginnen om de boel weer werkend te krijgen. ( wat trouwens nooit voor 100% lukt, maar er is dan wel mee te leven )
Hele volksstammen zijn blij met Windows 10 en dat maakt mij dan ook wel weer een beetje blij en daarom is mijn conclusie dat het een top besturing is. Microsoft heeft nog nooit zoiets goeds gemaakt.
 
Opmerkelijke conclusie aan het einde.

Mijn indruk is dat er slechts één ding speelt bij Microsoft: het verdienmodel.

Ik las zelfs onlangs ergens dat Windows voor hen minder belangrijk aan het worden is dan Microsoft 365.

We're only in it for te money.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan