Windows 11 Windows 11 en TPM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herjo9

Steunend lid
Vip Lid
Bij een poging Windows 11 te installeren op mijn Windows 10 comp. bleek alles OK behalve TPM.
Die bleek niet aanwezig te zijn. Kan die alsnog eraan toegevoegd worden of ben je op een nieuwe computer aangewezen?

Dat hangt van een aantal zaken af. Als het een desktop is, is er een waterkansje dat je alsnog een TPM module kan vinden voor je moederbord.
Heb je echter een laptop, mag je het gewoonweg helemaal vergeten.

Ik ben al weken bezig met een oude pc die ik hiervoor op een rommelmarkt gekocht heb voor enkele tientjes en zonder TPM om een Windows 11 Beta versie er op te krijgen.
Volledig in de programmatuur gedoken en inmiddels draait het.
Geen idee wat er gaat gebeuren als de originele versie er is en of de updates daarna binnen komen.
Ik wacht af wat er gaat gebeuren. Werkt het niet dan schenk ik deze pc aan een derde wereld land.

Zoek op internet : Universal MediaCreationTool.bat wrapper for ALL versions (1507 - 21H2)

Het is een script dat helpt om de systeemcontrole tot op zekere hoogte te omzeilen.
Het kan worden gebruikt om iso-bestanden van Microsoft-besturingssystemen te downloaden.
In tegenstelling tot de officiële Media Creation Tool van Microsoft, die alleen de nieuwste versie aanbiedt, kun je hier tussen verschillende versies kiezen.
Windows 11 wordt ook ondersteund:

Naast het standaard script wordt ook een script "Skip_TPM_Check_on_Dynamic_Update.cmd" gebruikt . Dit zorgt ervoor dat de tests voor hardwarecompatibiliteit worden omzeild. Upgrades zijn dus mogelijk nadat het script is uitgevoerd, zelfs als tpm 2.0 en Secure Boot niet beschikbaar zijn.
Het is verder ook niet nodig om te controleren op de vereiste 64 gigabyte ruimte op de harde schijf, wat een voordeel is voor gebruikers die Windows 11 op virtuele machines willen testen.
Uiteraard is voorzichtigheid geboden, en het is mogelijk dat de fabrikant ook deze oplossing gaat blokkeren.

Laatste update:

De definitieve ISO's voor Windows 11 versie #21H2 zullen klaar zijn voor publieke release op 5 oktober 2021 vanop de Microsoft Software Download Windows page.
We gaan ervan uit dat de FINAL build 22000.194 zal zijn, met een volgende update via #WindowsUpdate naar build 22000.252

Laatst bewerkt door een moderator:
Microsoft plaatst officieel een tijdelijke oplossing om Windows 11 te installeren
Zijn ze bang dat windows 11 niet voldoende verkocht wordt omdat veel mensen nog oudere pc's hebben?

Bijlagen

• FA93qoWVkAkbnOp.jpg
    FA93qoWVkAkbnOp.jpg
    67.3 KB · Weergaven: 151
AMD Ryzen-processors blijken last te hebben in zijn prestatietest van Windows 11 bij gebruik van het nieuwe besturingssysteem.
AMD bevestigt dit en maakt bekend dat het probleem zich voordoet op alle met Windows 11 compatibele desktop-cpu's en Threadrippers van het merk, evenals sommige Athlon- en Epyc-modellen.

Er wordt al gewerkt aan een update voor windows 11
AMD raadt tot die tijd aan een ondersteunde versie van Windows 10 te blijven gebruiken.

Bron : hardware.info

Microsoft plaatst officieel een tijdelijke oplossing om Windows 11 te installeren
Zijn ze bang dat windows 11 niet voldoende verkocht wordt omdat veel mensen nog oudere pc's hebben?

Hoewel het dankzij de bovenstaande fix mogelijk moet zijn om het nieuwe os te installeren op oudere systemen, zijn er wel enige kanttekeningen: wie de nieuwste Windows wil installeren, moet een melding accepteren waarin wordt erkend dat een dergelijke upgrade niet wordt aanbevolen. Dit wil zeggen dat je geen ondersteuning krijgt en geen recht hebt op updates. Laatstgenoemde kan dan weer met andere workarounds worden opgelost, al is het niet duidelijk hoelang deze zullen blijven werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan