Windows 11 Windows 11 24h2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Adler
  • Startdatum Startdatum
Hoi iedereen
Ik heb windows 11 24h2 geinstalleerd, had met rufus een opstartbare usb stick ge maakt werkt allemaal prima
windows werkt tot zover ook prima ,maar als ik software wil gebruiken dan is dat verschrikkelijk traag het duurt zeker enkele minuten voordat er maar iets gebeurd
het ligt niet aan mijn pc ,want als ik een kloon van een andere pc gebruik op deze pc dan werkt het goed
wat zou ik hier aan kunnen doen wie heeft er een oplossing voor mij

Geef eens wat meer info over de eigenschappen van je pc want nu is het koffiedik kijken.
mijn pc is al wat ouder dat weet ik wel hij is eigenlijk niet geschikt voor windows 11 maar buiten dat ,het werkt wel prima er stond windows 10 op heb die geupgrate naar windows 11 geen problemen mee maar ik wilde helemaal met een schone windows 11 beginnen op een ande re ssd daarom vind ik het zo vreemd dat dat dan niet goed gaat
hiebij wat gegevens van deze pc het is een Medion met
Intel Core i5-4570,3500MHz
16gb geheugen ddr3

Raadpleeg apparaatbeheer eens en kijk eens of alle drivers in orde zijn. Wellicht is daar werk aan de winkel.
Persoonlijk vind ik het geen goed idee om op een pc van die leeftijd nog Windows 11 te willen draaien. Het houdt ergens op. Als je het enkel wil doen om wat te experimenteren dan wordt het een ander verhaal. Niemand kan je namelijk verbieden om een Porsche motor in Citroen 2PK proberen in te bouwen.

Ach, heb ongeveer dezelfde pc met W11 en een nieuwere met een 12e gen. i5, qua snelheid maakt het weinig uit, dus je conclusie klopt niet.

Haal de tool op Why So Slow, zet wel de loging voor minidump files aan.

Ach, heb ongeveer dezelfde pc met W11 en een nieuwere met een 12e gen. i5, qua snelheid maakt het weinig uit
Dat gelooft natuurlijk geen mens want in de basis is het verschil tussen die twee bijzonder groot. Als de kar van die oude niet geladen is en die van de nieuwe overladen dan kan uw gevoel kloppen maar dan ben je appelen met peren aan het vergelijken.

Ach, heb ongeveer dezelfde pc met W11 en een nieuwere met een 12e gen. i5, qua snelheid maakt het weinig uit, dus je conclusie klopt niet.

Haal de tool op Why So Slow, zet wel de loging voor minidump files aan.
Ik heb dit programma erop gezet ,maar het starten van het programma duurt veel telang ,ik heb zeker 15 min gewacht maar er gebeurt niets dit doet hij bij bijna elke software die ik geinstalleerd heb, windows zelf werkt verder best goed ik bedoel net als verkenner openen gaat prima een enkel programma start wel maar duurt zeker een paar min ik heb de partitie indeling op GPT staan , het gekke is dat als ik MBR gebruik dan werkt windows normaal

Dat gelooft natuurlijk geen mens want in de basis is het verschil tussen die twee bijzonder groot. Als de kar van die oude niet geladen is en die van de nieuwe overladen dan kan uw gevoel kloppen maar dan ben je appelen met peren aan het vergelijken.
Heb ze naast elkaar staan dus ik kan dat prima verkondigen, alleen met renderen merk je het, maar met alle andere taken niet.

Hù?
GPT werkt alleen op een UEFI systeem met secure boot aan en een MBR indeling op een CSM/Legacy systeem met secure boot uit, omwisselen kan niet want dan draait de boel niet meer.
Dat klopt ,maar ik heb hem op een andere ssd geinstalleerd met mbr indeling maar heb ook in de bios op mbr gezet ,het zou mooi zijn dat een bios zelf automatische kon schakelen van gpt of mbr als hij ziet met welke je wil opstarten

maar moet je dat ook niet aanduiden als je met rufus een opstartbare usb stick maakt voor een oudere pc

1739109205528.png

Terug
Bovenaan