Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi

Sinds installatie windows 10 (ik had vroeger windows 8.1 Pro)ben ik alle rechten verloren op mijn lokale mappen, ik kan enkel nog bestanden saven in de openbare mappen (na een drietal foutmeldingen), kan ik dit ongedaan maken door 1 instelling of moet ik echt elke map apart gaan rechten toekennen.
mijn account heeft administrator rechten en is de enige op de pc.
Ik ben helemaal grijs geworden na de update naar windows 10 -m-(x)

thx
 
Zijn dat soms mappen met in de linker benedenhoek een pijltje?

Het zijn eigenlijk al de mappen die onder "mijn pc" staan nl. afbeeldingen, documenten, muziek, video's. Na de derde foutmelding vraagt de pc de files onder users/ mijn naam te plaatsen na éérst de naam gewijzigd te hebben, daarna nog eens de vraag om door te gaan als adminitrator ....... hoorndol word ik ervan.
Ik heb ook geprobeerd in september om de 8.1 terug te zetten maar dat lukte niet meer omdat er files verwijderd waren alhoewel ik persoonlijk niks heb verwijderd.

Ik zweer vanaf nu alleen maar op een MAC, windows heeft afgedaan (x)(x)(x)
 
Inderdaad een update van w8.1 naar w10 na éérst een backup gemaakt van al mijn documenten vooraleer de update te doen, intussen zijn er al herstelpunten gemaakt onder w10 nadat ik een programma geïnstalleerd heb. Onder w10 was er een mogelijkheid om de w8.1 terug te zetten doch is mij nooit gelukt door ontbrekende files. Zijn deze nu opgekuist geworden door AdvancedSysteem care die ik dagelijks gebruik, ik weet het niet,het is een raadsel voor mij
 
het is niet aanbevolen om dag dagelijks een opruimer te gebruiken en zeker deze van Iobit niet en hiermee bedoel ik dus de AdvancedSysteem care..!

tevens gaf je eerder in een andermans zijn topic aan dat het probleem betreffende de downloaden en het saven verholpen werd ....door dat jij eerder de rechten opgeeist had van de C en ik verwijs hier heen .. http://www.pctuts.be/f515/kan-geen-...gen-windows-10-a-48921-post197094/#post197094 dus het is me niet duidelijk wat er nu bedoeld word .
 
Ik krijg zowat rillingen bij het lezen van Iobit. Er komt bij mij nooit nog iets van Iobit op mijn netbookje. Staat ook niet erg hoog aangeschreven lees ik her en der.
 
Waw, ik ben tot nu toe zeer tevreden van iobit heb hiermede verschillende problemen opgelost in mijn programma's die ik dagelijks gebruik om dvd's samen te stellen, een andere windows andere problemen zeker.
Ik heb vandaag de cd's van w8.1 pro gekregen en ga proberen deze terug te zetten via de oude manier nl. éérst formateren en daarna herinstalleren (als het lukt tenminste) anders de vuilbak in met deze pc en plaats maken voor een MAC Pro (zeer degelijk maar wel duur). Je hoort nog wel het resultaat van mijn prutsen hier.

Groeten Mobutu
 
met terug te zetten op de oude manier bedoel je dus een verse installatie Windows 8.1
je huidig systeem draait de Windows 10 en wil jij deze Windows 10 vervangen door een Windows 8.1 dan dien je niet enkel de HDD of de SSD waarop de Windows 10 aanwezig is te formateren !
je dient er voor te zorgen dat deze HDD of SSD een niet toegewezen ruimte is ....
m.a.w. je dient dus de Windows 10 te verwijderen ( althans de partitie waarop de Windows 10 aanwezig is als ook de gereserveerde partitie en mogelijk ook de herstel partitie van 450MB aangemaakt door Windows 10...)

pas als er een niet toegewezen ruimte verkregen is (waarop eerder de Windows 10 aanwezig was ) kan je verder gaan met het installeren van een lagere Windows versie in uw geval dus de Windows 8.1

voor meer duidelijkheid hier een printscreen vanuit mijn schijfbeheer ( SSD)

4d15f01274-Ashampoo_Snap_2015.10.07_09h47m46s_001_.png
 
Waw, ik ben tot nu toe zeer tevreden van iobit heb hiermede verschillende problemen opgelost in mijn programma's die ik dagelijks gebruik om dvd's samen te stellen, een andere windows andere problemen zeker.
Ik heb vandaag de cd's van w8.1 pro gekregen en ga proberen deze terug te zetten via de oude manier nl. éérst formateren en daarna herinstalleren (als het lukt tenminste) anders de vuilbak in met deze pc en plaats maken voor een MAC Pro (zeer degelijk maar wel duur). Je hoort nog wel het resultaat van mijn prutsen hier.

Groeten Mobutu

Jawadde , een werkende computer in de vuilbak en dat in tijden van crisis. Wil je van Windows vanaf , is er ook nog Linux hoor. Linux en Mac zijn zowat familie van elkaar. De basis is UNIX en Linux en Mac zijn hiervan afgeleiden.

Eerst de harde schijf herpationeren en dan pas formateren !!!!

En als je toch voor Mac zou gaan, zul je volgens mij ook gaan vloeken en meer. Rootrechten zijn wat aangepast zoals het bij Linux altijd geweest is.
 
Mobutu ik heb bij deze toch nog de vraag of je intussen al iets proberen te doen hebt aan de toegang van die mappen waar het in eerste instantie over ging

als dat niet zo is ga dan eens via
Deze Computer
klik dan rechts op je C kies dan eigenschappen
in het volgende venster kies je de tab beveiliging kies dan weer welke je wil aanpassen
Geverifieerde gebruikers
Systeem
Administrators of
Gebruikers
en klik dan op bewerken

01Knipsel.JPG


02Knipsel.JPG
hier kan je door een vinkje te zetten aangeven wie wat mag doen
klik als je de vinkjes gezet hebt op toepassen
zo eenvoudig kan het soms zijn vermits jij de eningste gebruiker bent
 
Laatst bewerkt:
zapatha, ik denk niet dat je tip in #12 niet zal helpen, wegens geen systeem beheersrechten meer !!!
Ook zeer gevaarlijk wat jij uitspookt. Een administratorsaccount ,volledig beheer geven. !!!! Een virusje en hopla schijf gewist.
 
@Ranger welke goede raad zou jij mij dan geven want ik zie niet in wat ik als administrator kan doen op men pc als ik niet het volledige beheer heb

Systeem heeft hier ook volledig beheer
Ik heb hier bij mij

Geverifieerde gebruikers niks aan gevinkt
Systeem alles
Administrators alles
Gebruikers alleen lezen
das is hier altijd zo geweest sinds de aankoop van deze pc windows 8.1 nu upgrate windows 10
ben ook de enige gebruiker van deze pc
 
De Administrators security group volledig beheer geven op je root disk, is niet de correcte manier. Niet alleen gaat dit geen effect hebben op je Users folder (waar het probleem zich voordoet), welke niet overerft van de permissions op je root. Pas rechten aan op de folder(s) waar het probleem zich voordoet. Niet gaan toepassen op je hele root disk.
Sommige systeemfolders hebben rechten waar enkel het TrustedInstaller Account rechten op heeft, met reden.

Wil je rechten gaan aanpassen op een volledige disk, dan moet je via geavanceerd instellen dat overerving toegepast wordt. Maar pas dit NOOIT toe op je root (systeem) disk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan