Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een "vermoedelijke " update (ik heb het pas NU gemerkt) van Windows 10 is de driver van mijn CD/DVD player plots verdwenen op mijn laptop ? Enig idee hoe ik dat moet oplossen zonder te diep te moeten gaan prutsen ?
Bedankt bij voorbaat .
Trotter.
 
het kan haast niet dat dit door een update gekomen is ..ik denk eerder dat jij de cd/dvd player al een geruime tijd niet meer gebruikt heb en nu pas merkt dat je deze dus niet kunt gebruiken ... ik denk zelfs dat je drive station ook nog vermeld staat in apparaatbeheer en zodoende is het geen driver probleem ... echter is hij dus ook niet meer te zien in de verkenner ..en dien je het register in te gaan om dit te verhelpen .

1.Druk op de Windows-logotoets+R om het vak Uitvoeren te openen.
2.Typ regedit in het vak Uitvoeren en druk vervolgens op Enter.
3.Als om een beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.
4.Zoek in het navigatiedeelvenster de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ atapi
5.Klik met de rechtermuisknop op atapi, wijs Nieuw aan en klik op Sleutel.
6.Typ Controller0 en druk op Enter.
7.Klik met de rechtermuisknop op Controller0, wijs Nieuw aan en klik op DWORD (32-bits)-waarde.
8.Typ EnumDevice1 en druk op Enter.
9.Klik met de rechtermuisknop EnumDevice1 en klik op Wijzigen....
10.Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
11.Sluit de Register-editor af.
12. Start de computer opnieuw op.
 
Hallo

Zelfde probleem hier bij upgrade naar win10 ... herinner me nu dat dit ook de reden was dat ik opnieuw voor win7 koos bij de vorige gelegenheid tot upgraden ... werd toen door "tuts" zelf zo ingesteld dacht ik ...
Begeleidend antwoord van Qtex gevolgd en alles staat reeds aangegeven zoals in uitleg vermeld, rest me de vraag of ik wel degelijk Dword 32bits laat staan ofwel Qword 64 bits dien aan te vinken gezien het geheel op 64 bits werkt?

Greets, Le Vecchio.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan