Windows 10 Windows 10 niet geactiveerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn broer krijgt op zijn laptop de melding dat Windows 10 niet geactiveerd is. Bij activatie (nummer onderaan de laptop) krijg hij de melding dat er een Windows 10 pro op staat en het nummer is enkel goed voor Windows 10 Home. Dus activatie lukt niet. Hoe kan hij terug naar de Home versie gaan?
 
downgraden vanaf de pro naar de home is niet mogelijk
Toch heb ik dat een keer gedaan. Ik had een tweedehands laptop gekocht, waar Windows 10 Pro op stond. Maar na een paar weken kreeg ik de melding dat Windows niet geactiveerd was:
5f44eb2532dc8-Windows_is_niet_geactiveerd.png


Ik klikte op Problemen oplossen en toen kwam de aap uit de mouw:

5f44eb50be07c-Probleemoplossing_is_voltooid.png


Het was voor mij duidelijk dat de verkoper van de laptop Windows 10 opnieuw had geïnstalleerd, en daarbij gebruik had gemaakt van een bedrijfslicentie van Windows 10 Pro, terwijl oorspronkelijk op deze laptop de Home versie had gestaan.
Een schone installatie van Windows 10 zou natuurlijk kunnen, maar het leek me leuk om te proberen of ik een downgrade kon uitvoeren van Pro naar Home. En dat bleek te kunnen.
Daarvoor volgde ik de handleiding van André da Costa op deze website: Downgrade from Windows 10 Pro to Home?
(Wat punt 8 betreft van de handleiding van André da Costa: mij werd niet om de product key van Windows 10 Home gevraagd...)

In het register bleek dat de geïnstalleerde versie van Windows 10 drie keer Windows 10 Pro werd genoemd en 1 keer Windows 10 Enterprise. Niet goed!

Nadat ik de nodige wijzigingen in het register had aangebracht, voerde ik een in-place upgrade naar versie 1903 uit en dat leek goed te gaan, want er werd daarbij automatisch gekozen voor Windows 10 Home:
5f44ec9e758fc-win_10_setup.png


Die upgrade verliep voorspoedig. Ik had daarna Windows 10 Home, versie 1903, build 18362.145.
En Windows 10 Home was geactiveerd. Hoera!

Dit speelde ruim een jaar geleden. Ik neem aan dat dit nog steeds kan.

P.S. Voordat je zoiets gaat doen, moet je wel zorgen voor een back-up van je persoonlijke bestanden. Er kan altijd wat mis gaan.
 
wel wel wederom steekt de porrelaar hier een troef af ..zelf had ik ook wel een gedachte dat het moest kunnen doch na wat ik vond op het net bleek dat dit niet ging of men moest inderdaad in het register een aanpassing doen ..
*ik had dit ook daarstraks kunnen vermeld hebben maar aangezien een licentie amper 12€ kost verwees ik eerder naar die optie ..
**heb zelf ooit daar een licentie aangekocht voor de W8.1 pro en onderwijl is deze W8.1 pro overgegaan naar de W10 pro .
 
@Qtex Het was voor mij destijds een leuke uitdaging om te proberen of downgraden van Pro naar Home mogelijk was. Wanneer dat niet was gelukt, dan zou ik een schone installatie van Windows 10 Home hebben uitgevoerd. Ik zou zeker geen licentie voor de Pro versie gekocht hebben, want die tweedehands laptop heb ik als aardigheid "voor erbij" gekocht. Er stonden nog maar weinig eigen bestanden op.
 
ik begrijp je volkomen doch denk ik niet dat de broer van Mik het over een "reserve" laptop heeft en indien hij dan nog aangekochte programma's er op heeft staan dan is die 12€ ook weer géén al te hoge kost indien hij de aangekochte licenties/of de toegezonden mails niet meer ter beschikking heeft ..
 
Qtex heeft gelijk. Ik word aangesproken om de problemen die zich bij hem voordoen op te lossen. Voor mij is het telkens op en af om iets aan er aan aan te passen.
Vandaar dat de licentie van 12€ een makkelijker oplossing is. Deze heeft ook 100% meer kans op succes. In het register duiken is altijd een beetje moeilijkheden kunnen krijgen als je er niet volledig bij bent. Telkens als ik daar ben om iets te doen zit hij te praten en af te leiden. Soms vraag ik hem gewoon eventjes te zwijgen tot alles ok is...... ;)
Vandaar de voorkeur om die 12€ te besteden. Nog eventjes de site heropzoeken waar dat mogelijk is. Ik wacht tot maandag om te bestellen en uit te voeren.
 
Vandaar de voorkeur om die 12€ te besteden. Nog eventjes de site heropzoeken waar dat mogelijk is. Ik wacht tot maandag om te bestellen en uit te voeren.
klik op de link in mijn eerste bericht en je kan deze daar dan ook aankopen ..voor 12€ dacht ik maar als je ook customer protection program neemt dan is het géén 12€ maar wel 14€ ***koop je deze zonder de extra c.p.p. dan kost het je 9.49€
 
klik op de link in mijn eerste bericht en je kan deze daar dan ook aankopen ..voor 12€ dacht ik maar als je ook customer protection program neemt dan is hert géén 12€ maar wel 14€ ***koop je deze zonder de extra c.p.p. dan kost het je 9.49€
Ja, had ik gezien. Heeft die customer protection program zin?
 
mocht de licentie problemen geven krijg je hulp of geven ze u een andere .. doch meestal verwijzen ze u door naar de verkoper .."gamivo " is niet de verkoper !
je heb eerder al de malwarebytes licentie aangekocht bij gamivo .. (ik ook dus ) en sommige licenties bleken na een tijdje ingetrokken te worden .... dit lag dus aan de verkopers ..
*sommige verkopers hielpen je dan weer verder terwijl anderen je lieten stikken ...
heeft c.p.p. zin .. ik weet het niet .. de 3 laatste Malwarbytes licenties kocht ik aan zonder c.p.p. en deze werken nog steeds .. het ligt er juist aan van welke verkoper de licentie's komen .
 
Deze morgen de code aangevraagd. Ga er deze namiddag naartoe. Ik hou U op de hoogte.
Prijs was 9.77€ Bij betaling was dit 10.48€. Blijkbaar komt er iets bij door betaling met Maestro. Voor die prijs is het zeker te doen.
 
de prijs word dagelijks dus aangepast navernant welke aanbieder de verkoop aanvaarde aan deze prijs klasse .. je heb er dus nog minder voor betaald dan eerst aangenomen werd ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan