Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een Dell laptop, daarop WAS W7 Home vooraf geïnstalleerd welke later is upgegrade naar W10 (via de MS download app). Allemaal legaal.
Afgelopen week is het apparaat echter gecrasht, kon er niets meer mee.

Uiteindelijk helemaal opnieuw begonnen, met een leeg systeem.

Via via heb ik een W10 home edition kunnen downloaden. Dat ging allemaal perfect. Alleen nu wil ik de W10 activeren met mijn W7 home key die mijn Dell laptop zit. Deze procedure gaat fout, ik krijg de melding: "Deze editie kan niet worden geactiveerd met de productcode die u hebt ingevoerd. Foutcode 0x004f210"

Iemand een oplossing.

Voor de duidelijkheid ik heb alleen de productcode van W7 home niet de software, die was zoals gezegd voor geïnstalleerd.

Dank voor het meedenken.
 
via via klinkt eigenlijk niet zo best ....
indien jij de laatste build versie gebruikt heb dan diende je dus geen licentie code in te geven ....tijdens de installatie !
namelijk zal de Windows 10 geactiveerd worden van het moment jij online gaat met je Microsoft account.
*heb jij wel de licentie code ingegeven tijdens de verse installatie dan zal de Windows 10 deze niet aanvaarden !

vanwaar heb je deze iso !
welke build versie heeft deze !
 
U hebt media gemaakt en een schone installatie uitgevoerd van Windows 10, in plaats van eerst een upgrade van de vorige versie van Windows uit te voeren.

Om via de iso-installatiekopie of upgrademedia die u het hulpprogramma voor het maken van media hebt gemaakt te kunnen upgraden naar Windows 10, moet u de optie Deze pc nu bijwerken selecteren.

Als u een schone installatie in plaats van een upgrade hebt uitgevoerd, wordt u gevraagd een Windows 10-productcode in te voeren of een nieuwe licentie te kopen om Windows 10 te activeren. Dit komt doordat we uw gratis upgrade niet kunnen registreren bij de activeringsservers omdat u geen upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd. U moet teruggaan naar de vorige versie van Windows, de vorige versie activeren en vervolgens upgraden naar Windows 10.

bron: Waarom kan ik Windows 10 niet activeren? - Windows Help
 
@Ddragon80 de TS had eerder wel een upgrade uitgevoerd van de Windows 7 naar de Windows 10 daar lig het dus niet aan ...
het is pas nadat de Windows 10 (verkregen uit een upgrade ) dat het mogelijk is om een verse installatie te doen en de TS voldoet hier ook aan .
 
Installeer terug uw originele versie van W7 samen met alle updates en probeer dan terug te upgraden naar W10.

Zorg ervoor dat u na de nieuwe (gelukte) installatie van W10 de licentiecode (5 x 5 leestekens) hiervan hebt.
Als er nog eens iets misloopt kunt u (waarschijnlijk) W10 terug activeren met deze code.
 
De TS heeft een Upgrade uitgevoerd op een Dell computer waarop een Windows 7 home was voorgeinstalleerd . Hierbij nooit aan gedacht om herstelschijfjes te maken , of voor het upgraden naar windows 10 een systeemkopie te maken .
Via via heb ik een W10 home edition kunnen downloaden. Dat ging allemaal perfect. Alleen nu wil ik de W10 activeren met mijn W7 home key die mijn Dell laptop zit.
Uiteindelijk helemaal opnieuw begonnen, met een leeg systeem.
Wat niet zal lukken en zul je een W10 licentiecode moeten aankopen en activeren . Het gaat niet meer om een Upgrade maar om een nieuwe kale W 10 installatie !!!. En terugzetten naar fabrieksinstellingen, werd dat al geprobeerd? Windows 10 Home: upgraden of kopen - Microsoft Store België
 
Als u een upgrade van Windows 7 of Windows 8.1 uitvoert, of als u Windows 10 opnieuw installeert, heeft u geen productcode in te voeren. Windows 10 heb ik al eens opnieuw geinstalleerd op mijn Laptop.

Opmerking

Als u Windows 10 al hebt geactiveerd op deze pc, ook als u een upgrade hebt uitgevoerd door gebruik te maken van de gratis upgrade, hoeft u geen Windows 10-productcode in te voeren. U kunt de productcodepagina overslaan door de knop Overslaan te selecteren. Uw pc wordt later automatisch geactiveerd.

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

Windows 10.jpg

Lees hier eens: Windows 10
En klik op Voer een schone installatie uit vanaf een USB of DVD
Zie na punt 9
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Dank voor al uw tips & trucs. Uiteindelijk ben ik als volgt tewerk gegaan. Aangezien ik ook niet in het bezit was een W7 Home Premium (deze was immers voor geïnstalleerd) heb ik een cleane versie van het WWW geplukt. Na istallatie pikte deze mijn W7 productcode wel. Dus op dat moment had ik weer W7 laptop met licentie. Vandaaruit heb ik W10 gedownload en geupgrade. Klaar.

Heb nu echter een ander probleem, heb daar een nieuwe topic over aangemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan