Windows 10 Comdlg32.ocx missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Als ik bepaald programma opstart, krijg ik de melding Comdlg32.ocx missing (zie ook snapshot). Ik heb die file gevonden, maar wat moet ik er nu verder mee?

Snap 2015-08-04 at 00.34.34.jpg
 
jij tracht hier wederom een verouderd spel te gebruiken op de Windows 10 ...
wel hier is 1 belangrijke regel die jij dan ook steeds dient te onthouden ....
indien jij zo een verouderde spel ga installeren dan start je elke setup.exe op met een rechts klik en kies eigenschappen je gaat nu de compatibiliteitsmodus in stellen op XP sp3 ( zet dus het vinkje aan en klik op toepassen en ok ).
hier werkt het spel gewoon zonder problemen .. ( heb deze zojuist geinstalleerd op de G: partitie > om te testen )

Ashampoo_Snap_2015.08.04_07h39m45s_003_.jpg
Ashampoo_Snap_2015.08.04_09h26m36s_008_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb het geprobeerd. Hij stond toen op XP SP2 en heb hem op SP3 (ook geprobeerd op W8) waar hij op draait op mijn andere computer, en zelfs op W98 gezet, maar krijg iedere keer weer diezelfde melding. Afscheid nemen van dit leuke spel (de leukste Monopoly die ik kon vinden ;!
 
Hallo DDraggon80,

Allereerst dank voor je reactie.

Sorry dat ik zo traag reageer, maar ik moest even weg.

Ik heb het bestand gedownload en uitgepakt.
c:\Windows\SysWOW64\ bestond niet in mijn systeem, dus heb ik het aangemaakt.
Daarna het "comdlg32.ocx" gekopieerd.

Stomme vraag (?): Hoe open ik in W10 een opdracht prompt scherm?
 
Als de c:\Windows\SysWOW64\ folder niet bestaat, gebruik je een 32bit Windows. Je dient die folder dan ook niet aan te maken.
Plaats het bestand dan in de C:\Windows\system32 folder.

Code:
regsvr32 c:\Windows\system32\comdlg32.ocx
 
Ik heb het programma Monopoly opnieuw geinstalleerd en nu werkt het. Heeft dus toch geholpen! Bovendien heb ik het gevoel weer een hoop van jullie te hebben geleerd. Qtex en DDragon80 hartelijk bedankt en jullie waren weer super! :applaus:
 
Plaats het bestand in de system32 folder, wanneer je een 32bit Windows gebruikt. SysWOW64 bestaat enkel op 64bit systemen.
Voer de opdracht prompt uit met Administrator rechten. Anders kan RegSvr32 geen aanpassingen aanbrengen in het register.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan