Status
Niet open voor verdere reacties.
Op een al wat oudere PC met AMI bios heb ik windows 10 ( 64 bit ) gezet. Werkt perfect en snel omdat windows nu op een SSD schijf staat. Enig probleem: bij het inschakelen van Quick Boot in het bios krijg ik een BSOD; " exeption thread not handled ntfs.sys " ofwel " K Mode exeption not handled ". Blijkbaar wordt de SSD ( of windows 10 ) niet geinitialiseerd bij het opstarten in Quick Boot. Alle drivers zijn up to date voor zover ze nog bijgewerkt zijn, met Driver Booster. Bios is bijgewerkt en sfc / scannow geeft geen fouten. Bij opstarten zonder Quick boot zijn er geen problemen.
Iemand een idee of dit op te lossen is en hoe ?
Alvast bedankt.
 
Hoe staat de Sata configuratie in het BIOS ingesteld ? Op IDE of AHCI ?

Ja, die staat op AHCI en PnP O/S staat op Yes. Floppy, seriële en parallelle poort zijn uitgeschakeld, worden toch niet gebruikt. VGA is een NVidia GT 8800.
In het logboek staat wel bij het opstarten steeds dezelfde fout: system control manager fout 219, maar dat zegt ( zoals de meeste fouten in de logboeken ) maar weinig.
Voor mij ziet het er uit alsof bij Quick Boot de SSD schijf niet " gezien " wordt en dus ook de bootmanager niet.

Alvast bedankt voor de reactie.(y)
 
Je zou ook nog even kunnen kijken of er een BIOS update bestaat bij de fabrikant van het moederbord.
Je zegt dat het een al wat oudere pc betreft, deze kan dus wat moeite hebben met de nieuwste hardware producten. Misschien dat een BIOS update zoiets kan fixen.
 
Heb ik nagekeken, er is geen nieuwere versie dan deze die erop staat. Kan ik dat oplossen met de IRQ manueel toe te wijzen ?
Spijtig genoeg ben ik daar niet zo van op de hoogte. Het eigenaardige is dat de pc wel overweg kan met de SSD als Quick Boot niet ingeschakeld is.
PS: het mobo is een Asus P5Q/ELU met een Intel 6850 dual.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan