Win7 en Win10 op laptop met twee SSD schijven !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Win7 en Win10 installeren op laptop met twee SSD schijven.
Ik heb nu Windows7 op 1 schijf en de 2 de schijf staan alle gegevens.
Nu wil ik die 2de schijf gebruiken om Win10 op te installeren.
Waar kan ik best nu alle gegevens opzetten.

Ik heb geen schijf van Win10, ik heb nooit een upgrade van win7 gedaan.
Hoe kan ik best te werk gaan om Win10 op de 2 de schijf te zetten.

Laptop Acer 8930G
 
Wat jij nu vraagt gaat niet lukken zonder een legale installatieschijf met Windows 10

Als je een upgrade naar Windows 10 uitvoert, zal de Windows 7 verloren gaan.


Als je twee besturingen in dualboot wilt hebben, zal je eerst alle data / gegevens die nu op de tweede schijf staan op de Windows 7 partitie moeten zetten of op een externe harddisk o.i.d. en daarna Windows 10 op de andere (lege) partitie installeren. Maar dan moet je wel een legale Windows 10 DVD hebben natuurlijk. Daarna de gegevens terug zetten op de schijf die jij wilt of het gemakkelijkst vind.
Bij het opstarten zou je dan een keuze menu moeten krijgen met de keuze voor Windows 7 of Windows 10
 
Wat jij nu vraagt gaat niet lukken zonder een legale installatieschijf met Windows 10

Als je een upgrade naar Windows 10 uitvoert, zal de Windows 7 verloren gaan.


Als je twee besturingen in dualboot wilt hebben, zal je eerst alle data / gegevens die nu op de tweede schijf staan op de Windows 7 partitie moeten zetten of op een externe harddisk o.i.d. en daarna Windows 10 op de andere (lege) partitie installeren. Maar dan moet je wel een legale Windows 10 DVD hebben natuurlijk. Daarna de gegevens terug zetten op de schijf die jij wilt of het gemakkelijkst vind.
Bij het opstarten zou je dan een keuze menu moeten krijgen met de keuze voor Windows 7 of Windows 10

Inderdaad Skippy ik moet alle data op een aparte partitie van schijf 1 (Windows7) moeten zetten.
Hoe krijg ik nu een legale Windows 10 DVD, ik wil niet aan de goed werkende schijf 1 iets veranderen.
 
Even voor de zekerheid zodat ik de vraag goed begrijp.

Wil je nu een dualboot met Windows 7 en Windows 10 Op elke schijf dus een besturing ? In dat geval zal je Windows 10 moeten aanschaffen.
Of wil je Windows 10 op de andere schijf hebben door middel van een upgrade en zodoende dus maar één besturing hebt.

In het laatste geval kun je de schijf klonen naar de andere schijf. Samsung heeft daar goede migratiesoftware voor, ik weet niet zeker of dit voor alle merken ssd schijven goed werkt ( nooit geprobeerd ) . Zet wel voor de zekerheid al je belangrijke data dat nu op de tweede schijf staat veilig op een externe schijf. Of als het past op een of meerdere USB sticks. Dan kan daar in iedergeval niets mis mee gaan.

Anders clonezilla o.i.d. gebruiken. Hier heb je een goede Nederlandstalig manual Clonezilla: Maak een kloon van uw harde schijf


| Computer Idee

Daarna heb je Windows 7 op de andere schijf staan en dan de upgrade uitvoeren. Zet daarna alle belangrijke data terug naar de locatie waar je het wilt hebben.
 
even de opmerking dat dit dus wel kan ....cloon je huidige Windows7 naar de nieuwe SSD
ontkoppel de Windows 7 welke je wilt behouden ...en upgrade de Windows7 naar de Windows 10
eenmaal de Windows 10 aanwezig is dan ga je dus ook deze weer vernieuwen door de optie te nemen " deze pc opnieuw instellen "
is de Windows 10 vernieuwd dan dien je de Windows 7 aan te sluiten en EasyBCD te gebruiken om de Win7 bootloader toe te voegen aan de Windows 10
je dient vervolgens ook EasyBCD te gebruiken om de Windows 10 bootloader toe te voegen aan de Windows 7
*aangezien je telkens de keuze maakt om of de Windows 7 of de Windows 10 op te starten zal er geen problemen zijn betreffende de licentie ...er komt pas een probleem indien je beiden besturingssystemen gelijktijdig zou gebruiken ! ( wat dus enkel kan indien je de Windows 10 in een ander systeem ga gebruiken !)
***hoe ik weet dat dit dus probleemloos kan is omdat ik dit zelf heb toegepast ... zowel in VMWare als op een SSD en een HDD

Ashampoo_Snap_2017.03.07_12h11m52s_001_.png
 
Even voor de zekerheid zodat ik de vraag goed begrijp.

Wil je nu een dualboot met Windows 7 en Windows 10 Op elke schijf dus een besturing ? In dat geval zal je Windows 10 moeten aanschaffen.
Of wil je Windows 10 op de andere schijf hebben door middel van een upgrade en zodoende dus maar één besturing hebt.

In het laatste geval kun je de schijf klonen naar de andere schijf. Samsung heeft daar goede migratiesoftware voor, ik weet niet zeker of dit voor alle merken ssd schijven goed werkt ( nooit geprobeerd ) . Zet wel voor de zekerheid al je belangrijke data dat nu op de tweede schijf staat veilig op een externe schijf. Of als het past op een of meerdere USB sticks. Dan kan daar in iedergeval niets mis mee gaan.

Anders clonezilla o.i.d. gebruiken. Hier heb je een goede Nederlandstalig manual Clonezilla: Maak een kloon van uw harde schijf


| Computer Idee


Daarna heb je Windows 7 op de andere schijf staan en dan de upgrade uitvoeren. Zet daarna alle belangrijke data terug naar de locatie waar je het wilt hebben.


Ik wil dus een dualboot met Windows 7 en Windows 10 Op elke schijf dus een besturing en ga de eerste schijf Klonen zoals je uitgelegd hebt.
Of kan ik Windows 10 aanschaffen aan een gunstige prijs.
Ik heb nu Windows 7 Ultimate 64bits.

Bedankt Skippy !
 
indien je de Windows 7 Ultimate 64bits ga klonen naar de SSD om vervolgens deze te gaan upgraden naar de Win10 dan verkrijg je dus de Windows 10 pro
wil jij een Windows 10 pro licentie aankopen dan verwijs ik je naar G2Play
 
het is me niet duidelijk wat je bedoeld ..... bedoel je nu of de Windows 10 Pro in het Nederlands is !
wel aangezien het hier om de Pro gaat kun je deze ook in het NL installeren ...dit kun je aangeven tijdens de installatie maar je begaat hier een flater ...
men bied bij G2Play je enkel een licentie aan ... bijgevolg dien jezelf voor de Windows 10 dvd/usb stick te zorgen ...dit zou geen probleem mogen zijn ..
 
het is me niet duidelijk wat je bedoeld ..... bedoel je nu of de Windows 10 Pro in het Nederlands is !
wel aangezien het hier om de Pro gaat kun je deze ook in het NL installeren ...dit kun je aangeven tijdens de installatie maar je begaat hier een flater ...
men bied bij G2Play je enkel een licentie aan ... bijgevolg dien jezelf voor de Windows 10 dvd/usb stick te zorgen ...dit zou geen probleem mogen zijn ..

OK! Bedankt ...doen we.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan