Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Zwaar probleem voor mij.
Kennis heeft Toshiba Win 8 laptop bij mij binnen gebracht.
Maar paswoord vergeten!!!!
Werkt om in te loggen met een gmailaccount, géén microsoftaccount (spijtig).
Hoe kan ik nu het wachtwoord omzeilen of hoe kan ik die Toshiba eventueel resetten met behoud van de data die erop staat.
 
ga naar Zo kun je je wachtwoord van Gmail achterhalenen volg de stappen op die er beschreven staan .


als boven staande niet werkt kun je het volgende proberen ...
INLOGGEN indien je je Administrator wachtwoord niet meer kent in Win 8 - 8.1 - 10


Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn
verwijderd of omdat je deze wachtwoorden vergeten ben.

Of indien je nooit een w8woord heb ingesteld maar dat er wel één gevraagd word ..

Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator.

Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:

1.Start de computer op vanaf de Windows DVD of de herstel usb/cd.

2.Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.

3.Start de registereditor met het commando REGEDIT.

4.Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden (Load Hive) .

5. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).

6. Open de map Windows \ System32 \ config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open. [/B]

7. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.

8. Navigeer naar de registersleutel HKLM \ ADMIN \ SAM \ Domains \ Accounts \ Users \ 000001F4.

9. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.

10. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in
10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).

11. Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde account Administrator
het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount
(of maak een nieuw administratoraccount aan).

12. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administrator
rechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO in te geven (vervang
NO
door YES om deze weer zichtbaar te maken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan