Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Kan iemand mij meedelen hoe ik het mobiel netwerk kan afzetten bij deze smatphone. Wanneer men op het scherm neerwaarts strijkt komen alle functies te voorschijn. Ik begaf me naar media markt en de man van de smartphones schakelde zogezegd mijn mobile netwerk uit. Het moest blauw opgelicht staan !!!!!. Ik merkte dat de rekening voor mobiel netwerk altijd maar steeg, niettegenstaande ik dit nooit gebruik. Ik begaf mij dus naar de Base winkel te Brugge en de dame achter de balie zie dat het teken " mobiel netwerk " niet mocht opgelicht zijn???? Dus schakelde ze dit weer uit. Bij controle blijkt de rekening voor mobiele data gewoon doorgaan !!!! Wat moet ik doen ???? Gelieve me stap voor stap te begeleiden a.u.b. ?
Vorige maand diende ik 50.98 € te betalen voor iets wat ik nooit gebruik !! Ik zou dat graag deze maand niet zien gebeuren. Dank voor een spoedige interventie
 
Hallo J.W.

Of men het mobiele netwerk gebruikt of niet ??? Dit is een keuze, maar het lijkt mij bijzonder duur. Ik gebruik wel volop WIFI en kan ook dankziij Proximus kontakt maken met het WIFI netwerk op vele plaatsen. Nog vraag ik aan familieleden of ik hun code mag gebruiken. Dit alles blijft binnen mijn abonnement voor internet en dat is ruim voldoende.
 
Hallo J.W.

Of men het mobiele netwerk gebruikt of niet ??? Dit is een keuze, maar het lijkt mij bijzonder duur.

Een smartphone kopen en dan de mogelijkheid om te telefoneren en te sms'en uitschakelen... toch een eigenaardige keuze. Wat ga je dan doen als u ergens bent waar geen wifi beschikbaar is?
 
Ik schakel natuurlijk de mogelijkheid om te telefoneren of te SMS' niet uit. Dit ware al te gek, maar wat ik wel wil uitschakelen is het ophalen van mobiele data, want dat is veel te duur. Zelfs al maak ik daar geen gebruik van dan nog wordt op de factuur van 50,98 € voor meer dan 38 € mobiele data aangerekend. Dit is pas al te gek. Betalen voor iets dat je niet gebruikt !!!!!Mocht ik echt op een plaats komen waar geen Wifi aanwezig is dan schakel ik wel zelf en voor korte duur de mobiele data in. Dit deed ik reeds bij mijn reis in Frankrijk, maar dan heb ik er ook iets aan. Begrijp je me nu ????
 
Ik schakel natuurlijk de mogelijkheid om te telefoneren of te SMS' niet uit. Dit ware al te gek, maar wat ik wel wil uitschakelen is het ophalen van mobiele data, want dat is veel te duur. Zelfs al maak ik daar geen gebruik van dan nog wordt op de factuur van 50,98 € voor meer dan 38 € mobiele data aangerekend. Dit is pas al te gek. Betalen voor iets dat je niet gebruikt !!!!!Mocht ik echt op een plaats komen waar geen Wifi aanwezig is dan schakel ik wel zelf en voor korte duur de mobiele data in. Dit deed ik reeds bij mijn reis in Frankrijk, maar dan heb ik er ook iets aan. Begrijp je me nu ????

In #1 vraagt u toch zelf:<< Kan iemand mij meedelen hoe ik het mobiel netwerk kan afzetten bij deze smatphone. >>

Het mobiel netwerk is toch de verbinding tussen uw operator en uw smartphone. Als u die verbinding uitschakeld kunt u toch niet meer telefoneren enz.
 
werkt die link van mij niet Eddy

http://be-nl.wikomobile.com/pb-555-1159-frequently-asked-questions-ridge-fab-4g

als je daar op verbindingen klikt

Verbindingen
Activeer/Deactiveer mobiele data (Internet verbinding)

Open "instellingen'' app
1602051551592b8e3e10d6.png
:
- druk op "datagebruik",
- druk op jou operator,
of
- druk op "SIM kaarten",
- druk op "datagebruik",
en
- zet mobiele gegevens aan of uit

als je geen gebruikers handleiding hebt kan je die hier downloaden

http://be-nl.wikomobile.com/notices.php?telephone=617

bbbded39bf-Ashampoo_Snap_2016.07.29_22h24m36s_005_.png


ik heb deze er effe uitgeknipt voor jou
 
Ik veronderstel dat uw operator Base is.
Hebt u daar soms een abonnement: "Betaal enkel wat u verbruikt"?

Dat denk ik nu eerlijk gezegd niet, want Base vraagt niet zo heel veel per MB. Maar de provider doet in dit verhaal eigenlijk niets terzake. Q heeft hier het antwoord heel mooi weergegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan