Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn wifi verbinding valt steeds weg als ik ingelogd heb.
dan laat ik de probleem oplosser draaien dan is het weer opgelost.
dan stelt hij iedere keer de wifi adapter opnieuw in.
maar kan ik dat ook en hoe .
nog bedankt voor de uitleg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wifi werkt met kanalen, zoals TV of radio. Als er teveel gebruikers op hetzelfde kanaal zitten kan jouw verbinding wegvallen. De meest gebruikte kanalen voor wifi zijn, dacht ik, 1,6,en 9. Zelfs een microwave oven zend uit op een kanaal, ik dacht kanaal 7.

Je moet gewoon van kanaal veranderen en je probleem is opgelost.

Als je telenet hebt ga je naar "mijn telenet" en tabblad "internet" "draadloze instellingen" en daaronder in menu klik op "instellingen"

In het venster dat opengaat klik op tabblad "signaal" en verander je kanaal. Staat waarschijnlijk op 6, maak er dan 1 van.

Als je WIFI-adapter 5Ghz aan kan, dan selecteer je ook GHz, maarmeestal is het 2,5Ghz. Je kan ook beide selecteren.

Als ge 5Ghz kan gebruiken zit je goed want bijnaq niemand anders zit dan op je kanaal.

Je kan bij Telenet bovendien het praktische tooltje "Wifi-fikser" gratis downloaden.

Ben je bij Belgacom of een andere provider kan ik je niet verder helpen, maar daar moeten de kanalen ook in te stellen zijn
 
@Toon_b : toch even opmerken : als je niet 200% zeker bent of je Wifi-adapter 5Ghz aankan, blijf er dan af, want anders kan je niet meer op Internet!!!!!!!
Laat je frequentie beter op 2,5 staan !!!!!!
 
Wifi werkt met kanalen, zoals TV of radio. Als er teveel gebruikers op hetzelfde kanaal zitten kan jouw verbinding wegvallen. De meest gebruikte kanalen voor wifi zijn, dacht ik, 1,6,en 9. Zelfs een microwave oven zend uit op een kanaal, ik dacht kanaal 7.

Je moet gewoon van kanaal veranderen en je probleem is opgelost.

Bij standaard particulieren netwerken gaat het probleem van teveel gebruikers zich niet zo snel voordoen. Ik zie nog niet zo snel 30-40 mensen binnen die radius tegelijk wireless werken op eenzelfde WiFi kanaal. (Tenzij app gebouwen)
Dit gaat meestal je verbinding vertragen en in extreme gevallen disconnecteren.

Heb je meerdere draadloze computers in gebruik? Hebben die ook dat probleem?

Mogelijk staat de DHCP lease time van je router te klein ingesteld. Waardoor je client(s) te snel hun verbinding kunnen verliezen. Wanneer je die probleem oplosser laat draaien, gaat die van zen IP adres gegevens vernieuwen en krijg je een nieuw IP adres.

Welke (Wifi) router gebruik je? Model/merk...
 
Daar Telenet zeker het warme water niet heeft uitgevonden, moet het bij andere providers ook mogelijk zijn om van kanaal te veranderen.
Even zoeken op de homepage van de provider zou soelaas moeten brengen
DDragon80 : ik woon in stadcentrum waar er vele op Telenet zitten en had het probleem. Als je bij Telenet aan het einde van de "kabellus" zit zijn 5 gebruikers al genoeg.
Ik heb naar kanaal 1 geswitcht en geen probleem meer; voordien in het weekend bijna niet te doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan