Status
Niet open voor verdere reacties.
kan er mij iemand informatie geven hoe je een wifi versterker moet aansluiten zo doende dat ik overal goeie verbinding heb in huis , ik ben van plan deze van de aldi te kopen maar het moet gemakkelijk te installeren zijn
ALDI België - Wifi-versterker
 
vraagje, je bent zelf al telenet gebruiker , beschik je dan niet over de Docsis 3 Modem/Router ?
daarmee kun je namelijk ook de draadloze verbinding gebruiken indien deze optie in je account ook geactiveerd is...
ook hotspot is te gebruiken... zelfs buitenhuis is deze dan nog optimaal..

heb je de Docsis 3 Modem/Router niet in je bezit kun je deze verkrijgen in een Telenet verdeelcenter vermits je naar een hogere account ga of tenzij je deze Doxsis 3 aankoopt...
indat geval ben je wellicht beter af met deze wifi versterker alhoewel deze wifi versterker ook al een 35€ kost en je de Docsis 3 Modem/ Router kunt aankopen voor 50€
! toch een overwegen waard denk ik zelf !
 
Een Wifi versterker is een repeater voor een bestaand wireless signaal. Maw de TS heeft al wireless, maar het bereik valt tegen. Zelfs de Docsis 3 modem/router van Telenet heeft geen al te sterk signaal.

Zelf heb ik slechte ervaringen met zulke versterkers. Maar ik wil niet alles over dezelfde kam scheren, dus het is best mogelijk dat dit een goed product is.
Ivm instellingen is toch een minimum aan kennis vereist.
 
je versta me echter verkeerd denkelijk omdat ik niet volledig ben geweest..
ik haalde de Docsis Modem/Router aan omdat indien je draadloos ga via de hotspot optie deze algemeen een nog betere verbinding heeft dan de wifi...
reden dat ik dit aanhaal is dat mijne zoon vie de hotspot verbinding maakte op 100 m van deze accespoint.
 
je versta me echter verkeerd denkelijk omdat ik niet volledig ben geweest..
ik haalde de Docsis Modem/Router aan omdat indien je draadloos ga via de hotspot optie deze algemeen een nog betere verbinding heeft dan de wifi...
reden dat ik dit aanhaal is dat mijne zoon vie de hotspot verbinding maakte op 100 m van deze accespoint.

Hmm, na ff na te denken moet ik dit toch tegen spreken. De technieken die gebruikt worden om die netwerken te scheiden wordt verwezenlijkt dmv VLAN's en multiple SSID's. Maw dezelfde tranceiver worden multiple SSID's uitgezonden en op zen netwerk gescheiden in VLAN's. Dit betekent dat er dus met 1 tranceiver en 1 "set" (interne) antenne(s) gewerkt wordt. Het vermogen van het interne netwerk is dus hetzelfde als dat van het gastennetwerk. Vermogen kan enkel aangepast worden op de HW, wat normaal is.

Een verklaring is dat je zoon op een andere hotspot geconnecteerd was die dichter stond. Want die Telenet Docsis modem haalt wireless nooit 100m, hooguit enke 10tallen meters zonder obstakels.
 
Een verklaring is dat je zoon op een andere hotspot geconnecteerd was die dichter stond. Want die Telenet Docsis modem haalt wireless nooit 100m, hooguit enke 10tallen meters zonder obstakels.

Denk inderdaad dat die 100m verkeerdelijk geinterpreteert wordt. Een 15m is eventueel mogelijk maar niet veel meer. Maar het lijkt wel Uw modem daar er Uw verbinding aangestipt staat. Ik ga naar de caravan, 50km en haal met mijn homespot op mijn naam ook plaatselijk verbinding. (waar een homespot is)
 
ik kan op mijn eigen netwerk van telenet en ook op de hotspot van mijn telenet modem maar het gebeurd als ik zo'n 25 meter van mijn modem verwijdert ben dat ik geen ontvangst meer heb,zo dacht ik zou ik kunnen geholpen worden met deze versterker van de aldi ;als het maar niet te moeilijk is om deze aan te sluiten.
 
denkelijk zal er een handleiding bijgesloten zitten ...
het meeste voordeel haal je uit deze wifi versterker indien je deze dan aansluit op zo'n +/-17m van de docsis ...zodat deze nog een duidelijk signaal binnen krijgt om te kunnen versterken.
 
PLC adapter

PLC adapter

Kan je niet werken met PLC-adapters? €80 in de Belgacom winkel. Het is een A merk

PLC-adapter.jpg

MVG

WW
 
Alleen Belgacom PLC-adapters genoemd omdat het echte Devolo's zijn, maar goedkoper verkocht worden. Een echte wifi-versterking is het niet, maar best een handige oplossing die misschien in dit geval mogelijk is.
♫ That's all folks ♫

WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan