Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand ervaring hiermee en werkt of helpt dit voor wat betere ontvangst. Ik heb momenteel wat problemen met ontvangst in één van de kids hun kamer.
 
Ik heb enkele jaren een repeater gehad en dat werkte goed, maar die was toen stuk gegaan. Wij werken met powerlan en de mensen van telenet hebben hier dan een powerlan die ook wifi signaal uitzend hier in het salon gezet, nu heb ik wifi vollenbak overal beneden. Daar wij het boven niet willen hebben we daar ook niets willen laten of zelf willen installeren, maar er zijn betere dingen als een repeater, ik dacht dat die dingen een router noemen, maar daar kan ik wel verkeerd in zijn.
 
Alles valt of staat met de plaatsing van een repeater. Dat ding is afhankelijk van het signaal wat hem aangeboden wordt.

Plaats daarom een repeater altijd op een plaats waar het signaal nog goed is, zodat hij dit goede signaal kan door versterken.
Als je hem plaatst op en punt waar het signaal slecht is, zal hij dit slechte signaal door versterken.

Tenzij het zend en ontvangstbereik van de repeater vele malen groter is dan de gebruikte wifi router, krijg je meestal dus geen betere ontvangst maar een verder bereik.

Hier een leuke tekening om het beter uit te kunnen leggen, die ik zojuist op internet vond.

106169.jpg


Hier zie je dus links de router bij het internet wereldbolletje met wifi verbinding ( ovale groene cirkel ) die tot aan de repeater komt. Helemaal rechts zie je dus dat er geen direct bereik is met de wifi modem, omdat het signaal net na de repeater stopt. ( zie hier ook het donkergroene overlappings gedeelte )
Halverwege zie je dus de repeater die het wifi signaal ontvangt van helemaal links de router en deze repeater versterkt het signaal tot wel bij de televisie rechts.

Kort samengevat krijgt de televisie het wifisignaal via de repeater. ( er even van uitgaan dat de televisie een iets met een wifi signaal kan, staat niet in deze tekening )
Een signaal wat niet gelukt was als het meteen vanaf de wifi router had moeten gaan want dat komt maar tot halverwege de kamer.
 
skippy en cve hebben beiden gelijk. een repeater werkt goed, maar de plaatsing is cruciaal.

Daarom werk ik liever met powerline wifi extenders. die heeft het voordeel dat je je wifi 'extender' kan plaatsen op een locatie waar weinig of niks meer van wifi is zonder noemenswaardig snelheidsverlies.
Wat met een repeater zou leiden tot onbruikbare verbinding of veel snelheidsverlies.

De prijs van beide zaken liggen in dezelfde grootorde.
voorbeeld van powerline wifi extender kan je hier vinden.
 
Powerline adapters kunnen ook zo z'n nadelen hebben en dat heeft met de verschillende fases te maken hoe de stroom in de meterkast binnenkomt en hoe alles gezekerd is.
Hierdoor zou er twee keer of meer kabellengte gebruikt kunnen worden wat dan weer nadelig is voor de doorvoersnelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan