Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil er één hangen. Iemand ervaring mee? Merk? Ik veronderstel dat er toch een verschil is tussen eentje van 50 euro (bv Aldi, Lidl) en 200 euro (bv sitecom) ... of zie ik dat verkeerd?
 
Ik wil er één hangen. Iemand ervaring mee? Merk? Ik veronderstel dat er toch een verschil is tussen eentje van 50 euro (bv Aldi, Lidl) en 200 euro (bv sitecom) ... of zie ik dat verkeerd?
Ja er is een groot verschil in die camera's, vooral in de beeldweergave in het duistere. De duurdere zullen normaal gezien betere beeldkwaliteit bieden in het donker als de goedkopere versies. Je moet je vooraf verdiepen in hoe een nachtcamera werkt en daaruit zal je dan de verschillen kunnen herkennen, dat was de korte uitleg die de mensen mij meegegeven hebben die bij ons op het werk de firma van camera's hebben voorzien. Maar hoe het juist in elkaar steekt heb ik nog niet bekeken. Maar daar zit blijkbaar het verschil en niet in het wifi gedeelte, of in de beveiliging van het wifi signaal dat van een duurdere beter kan zijn als van een goedkopere, maar dat is mij niet gezegd geweest toen.
 
Daar is redelijk veel verschil tussen.

Betreffende nachtcamera's; professionele nachtcamera's gebruiken geen geintegreerde infrarood led's zoals alle commerciële camera's. Dit wordt opgevangen door strategisch geplaatste infrarood spots die het gewenste (grote) gebied dekken. Hier praten we uiteraard over professionele systemen. Dit gewoon even ter informatie.

Waar zitten de vercshillen; kwaliteit van de lens en camera. Detailweergave etc... Wil je bijvoorbeeld een nummerplaat kunnen zien, ga je doorgaans een heel hoge resolutie camera moeten voorzien (4MP etc).
Lens - brede hoek gewenst? Je kan bijvoorbeeld nachtvisie hebben van 20m, maar met een heel nauwe hoek. Dan wordt die 20m vrij waardeloos uiteraard...

Als ik zelf camera's zou plaatsen, zou ik persoonlijk eens kijken naar hikvision. Chinees uiteraard, maar wel het betere werk voor de commerciele markt.

Een ander punt; opnameapparatuur. Altijd opletten dat die in de gewenste framerate en resolutie aankan. Ik zie dikwijls sets verkocht worden waarvan de recorder niet de specs van de gebruikte cams haalt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan