Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ben vandaag bij mijn schoonzoon geweest en probeerde daar om met een wifi-stick op internet te gaan. Er stond al een gebruiker voor een wifi verbinding met Telenet. Tevergeefs gezocht om de gebruikersnaam en paswoord voor de wifi verbinding te vervangen door een andere.
Wifi verbinding staat op mijn naam en zou op de naam van mijn schoonzoon moeten komen. Hoe kan ik mijn naam en paswoord voor die verbinding verwijderen?
Als ik uitlog bij telenet en opnieuw verbinding maak, neemt hij automatisch mijn naam en paswoord om te verbinden.
 
jouw schoonzoon gebruikt ook telenet ...
wel indien zo maakt jij dus automatisch verbinding aan met zijn homespot ...als deze van u aanstaat !

m.a.w. zet jij de homespot bij u uit dan krijg je de mogelijkheid om een nieuwe Wifi verbinding aan te maken via de stick.
je dient dan de beveiligingssleutel van je schoonzoon welke hij heeft ingesteld voor draadloze verbindingen in te geven ...
 
jouw schoonzoon gebruikt ook telenet ...
wel indien zo maakt jij dus automatisch verbinding aan met zijn homespot ...als deze van u aanstaat !

m.a.w. zet jij de homespot bij u uit dan krijg je de mogelijkheid om een nieuwe Wifi verbinding aan te maken via de stick.
je dient dan de beveiligingssleutel van je schoonzoon welke hij heeft ingesteld voor draadloze verbindingen in te geven ...

Wij gebruiken beiden Telenet. Als ik verbinding maak met mijn homespot, gaat dat van mijn internet. Maar de bedoeling was verbinding te maken met zijn internet. Nu staan de inloggegevens ergens opgeslagen. Telkens als ik de wifi opstart gaat hij deze ophalen. Als ik uitlog en zelfs de wifi uitschakel, bij de volgende inschakeling van wifi maakt hij met mijn account automatisch de verbinding. De bedoeling is verbinding maken met zijn account.
 
jouw schoonzoon gebruikt ook telenet ...
wel indien zo maakt jij dus automatisch verbinding aan met zijn homespot ...als deze van u aanstaat !

m.a.w. zet jij de homespot bij u uit dan krijg je de mogelijkheid om een nieuwe Wifi verbinding aan te maken via de stick.
je dient dan de beveiligingssleutel van je schoonzoon welke hij heeft ingesteld voor draadloze verbindingen in te geven ...

Dat heb ik nu ook weer bijgeleerd se. Wist dit totaal ook niet. Ik ging er ook serieus op gezweet hebben.
 
De bedoeling is verbinding maken met zijn account.

kies dan voor nieuwe draadloze verbinding aanmaken en deze zou dan de draadloze verbinding van je schoonzoon en de omliggende draadloze verbindingen moeten weergeven ....kies deze van je schoonzoon en geef dus de beveiligingssleutel in .
 
kies dan voor nieuwe draadloze verbinding aanmaken en deze zou dan de draadloze verbinding van je schoonzoon en de omliggende draadloze verbindingen moeten weergeven ....kies deze van je schoonzoon en geef dus de beveiligingssleutel in .

Maar hoe kan ik mijn gegevens verwijderen? Die staan ingesteld om automatisch verbinding te maken met een homespot. Homespot heeft niets te maken met de locatie. Je kan met de ingestelde account overal op een homespot. Maar het is juist de bedoeling van de ingestelde account te verwijderen.
Ik moet aan het scherm kunnen raken waar je nieuwe inloggegevens kunt ingeven.
 
jij wilt volgens mij effectief de opgeslagen gegevens verwijderen van je draadloze verbinding ...
wel neem er nota van dat indien jij hier verder mee gaat en je komt dan terug thuis dat je draadloze verbinding (indien je draadloos surft ) niet meer bereikbaar is ...waarom dit ...omdat je dus via ""mijn telenet > internet > draadloze instellingen > instellingen > beveiliging"" dient te gaan om het mogelijk te maken om jouw gegevens te verwijderen en deze van je schoonzoon in te geven ...
*nadat dus jouw gegevens verwijderd zijn dien je de gegevens van je schoonzoon in te geven .
lees ook dit eens na .. Gegevens voor Telenet WiFi? | Klantenservice

**noteer in elk geval je eigen gegevens voordat je deze van je schoonzoon ingeeft ...
 
Ga naar de draadloze netwerkprofielen in je Windows instellingen en pas daar het gewenste profiel aan, of maak een nieuw aan eventueel.

Bad Request

Als de netwerken dezelfde SSID hebben, dan ga je een bestaand profiel moeten aanpassen denk ik. Daarom dat die automatisch gaat verbinden met dat draadloos netwerk. Zo werkt wireless roaming ook, dezelfde SSID...
 
Zit er niet ergens een reset knopje om alle instellingen te verwijderen en naar de fabrieks settings te gaan ?
Daarna helemaal opnieuw beginnen en de juiste inlogs ingeven.
 
Mensen, bedankt voor de tips, maar het gaat hier om HOMESPOT. Hiermee kan je op eender welk wifi signaal van Telenet waar er ook maar verbinding te maken is, op internet. Dus is niet afhankelijk van mijn of zijn modem. Het kan iedere modem van Telenet zijn. Zolang er maar een homespot wifi signaal te ontvangen is.
Het probleem zit hem dus in die ene computer. Namelijk de inlog en paswoord om verbinding te maken met de homespot wifi.
 
aan de instellingen van Homespot kun je volgens mij nooit geraken ...omdat je deze enkel maar kunt aan/uit zetten via mijn telenet.
de instellingen zelf van homespot worden automatisch geconfigureerd door de telenet modem indien homespot aanstaat .
 
Homespot moet de eerste keer aanloggen via een webportaal. Als je in je webbrowser standaard ingesteld hebt dat die username en password moet onthouden, dan gaat die dat bij de volgende raadpleging hergebruiken... De enige methode bij mijn weten is om die cache van je browser te legen, dus voornamelijk de onthoude credentials enzo. Afhankelijk van de gebruikte webbrowser is dit verschillend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan