Wie is zuiniger met brandstof?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
1000x2 (Custom).JPG

Dank zij mijn D.I.Y.-accu van 16.5 kWh in mijn Hybride, heb ik een interessant resultaat bereikt:

[1] Eén week thuis met stadsverkeer en met tussenladingen 's nachts:
0,8 L/100 km voor 1003 km.
[2] Daarna NON-STOP naar St.-Malo, Le Mont-St-Michel en Granville in Bretagne 2.5 L/100 km voor 1009 km.

Dit is een gemiddeld verbruik van 1,7 L/100 km over 2012 km..!

Dit is wegens een zeer goede energie-recuperatie en een doorladen tot 16.5 kW.

Zuiniger kan toch niet? En toch wil Toyota zich toeleggen op Waterstof i.p.v. betere hybriden of elektro-auto's te maken.

Dan doen we het maar zelf!

Walter
 
heb je Toyota al hier op gewezen en hen ook je vast stellingen meegedeeld ...!
 
Q.,
Zeker. Hun R&D in België, Frankrijk en de U.K. mails gestuurd. Ofwel geen antwoord, ofwel waarom ik geloof dat Waterstof een doodgeboren kind is. Ze vonden het zo geweldig dat er waterdamp uit de uitlaat komt i.p.v. Co2 en stof. Alsof de consument hier van wakker ligt... Alléén de portemonnee telt.
 
Er is veel mogelijk, maar om het te commercialiseren moet het 'product' met per dozijn gemaakt worden = plaats, personeel = geld; om nog maar niet te denken aan een toelating om dit te mogen productizeren. Denk maar aan crash tests en dergelijke. Crowdfunding? Dat zou kunnen voor de centen of met een business-plan naar de bank stappen... Neen, dat kan alléén in een kader van een bestaande firma. Dat denk ik toch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan