White screen

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Soms als ik bezig ben op mijn Motorola G82 5G valt het scherm niet uit maar vertoont het allemaal ruis precies.

De kenner van Android op het forum hier denkt het scherm of moederbord.

Heeft iemand dat nog voor gehad?

Ik heb nog 4 maand garantie op het toestel maar Coolblue wist alle gegevens en dat vind ik niet leuk.

Het is wettelijk verplicht zeggen ze maar dat is niet waar. Ze doen het voor hun eigen veilig te stellen.

Een Back-up terugzetten is niet moeilijk maar uw gsm staat niet meer zoals hij was, netjes ingedeeld met mapjes etc.
Wie weet raad.

Groetjes,
Ed

Ed
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240726-101417.png
    Screenshot_20240726-101417.png
    268.8 KB · Weergaven: 23
Coolblue heeft wél gelijk - als ze de inhoud van je toestel kunnen en zullen moeten bekijken, moeten alle privé-gegevens gewist worden, ofwel moeten ze vragen dat jij zelf de handelingen verricht. Dat doe ik zo in de DigiBoost support die ik geef, maar in een herstel-omgeving kan dit uiteraard niet.
Je kan m.i. wel een kleine, lokale hersteller vinden die het met die wettelijke bepaling niet zo nauw neemt.

Ten gronde : waarom zou een backup je niet exact hetzelfde teruggeven als wat er stond ? Als je een volledige backup neemt, vlak voor het inleveren, wordt uiteraard in een volledige backup ook de indeling van mapjes meegenomen.
 
Ik stuur je straks een screenshot privé en leg het je uit.
Ik las ook dat het nemen van een back-up een paar uur kan duren, bij mij duurt dit maar 6--7'
Naar de drive van gmail
 
Dat zijn uiteraard (Gmail !) je mails, niet je instellingen, apps, data, folders etc...
Maar voor de details van het maken van een volledige backup van je toestel zal iemand anders hier het moeten overnemen - ik ben daar niet zo beslagen in ...
 
Dit zegt ChatGPT daarover ... niet voor beginners, vrees ik...

====

Om een volledige image van je Android-smartphone te maken, zodat je deze later kunt terugzetten, volg je de onderstaande stappen. Houd er rekening mee dat sommige stappen root-toegang vereisen. Zorg ervoor dat je alle belangrijke gegevens hebt geback-upt voordat je begint.

### Benodigde Voorbereidingen

1. **USB-kabel om je Android-apparaat met je computer te verbinden.**
2. **Een computer met ADB en Fastboot geïnstalleerd.** Je kunt deze tools downloaden van de Android Developers-website of via pakketbeheerders zoals Homebrew op macOS of APT op Linux.

#### Stap 1: Installeer ADB en Fastboot

- **Windows:**
- Download de [ADB en Fastboot](https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools) tools.
- Pak het zipbestand uit en plaats de uitgepakte map in een gemakkelijk toegankelijke map (bijv. `C:\adb`).

#### Stap 2: Schakel USB-foutopsporing in op je Android-apparaat

1. Ga naar **Instellingen** > **Over de telefoon**.
2. Tik meerdere keren op **Bouwnummer** totdat de ontwikkelaarsopties zijn ingeschakeld.
3. Ga terug naar **Instellingen** en open **Ontwikkelaarsopties**.
4. Schakel **USB-foutopsporing** in.

#### Stap 3: Verbind je Android-apparaat met je computer

1. Verbind je apparaat via USB met je computer.
2. Open een terminal (CMD op Windows, Terminal op macOS/Linux) en typ:
```bash
adb devices
```
Je zou een lijst van verbonden apparaten moeten zien. Als je apparaat wordt weergegeven, is de verbinding correct ingesteld.

#### Stap 4: Maak een volledige image van je Android-apparaat

1. Boot je apparaat in recovery- of fastboot-modus. Dit kan meestal worden gedaan door je apparaat uit te schakelen en vervolgens de knoppen voor volume omlaag en aan/uit tegelijkertijd in te drukken.
2. Typ in de terminal:
```bash
adb reboot bootloader
```
3. Maak een back-up van je systeem:
```bash
adb pull /dev/block/mmcblk0pX image.img
```
Vervang `mmcblk0pX` door de juiste partitie van je apparaat. Dit kan verschillen per apparaat, en je moet mogelijk de specifieke partitie van jouw apparaat opzoeken.

#### Stap 5: Sla de image op

1. Bewaar de image die je hebt gemaakt op een veilige plaats op je computer.

### Terugzetten van de image
1. Boot je apparaat in fastboot-modus zoals eerder beschreven.

2. Typ in de terminal:
```bash
adb push image.img /dev/block/mmcblk0pX
```
Vervang `image.img` door de naam van je image-bestand en `mmcblk0pX` door de juiste partitie van je apparaat.

3. Start je apparaat opnieuw op:
```bash
adb reboot
```

Door deze stappen te volgen, kun je een volledige image van je Android-apparaat maken en deze later terugzetten. Houd er rekening mee dat je specifieke apparaten en Android-versies mogelijk kleine aanpassingen in de procedure vereisen.
 
ik ben ook eens gaan zoeken er is een programma van Motorola dat je op uw pc moet installeren
hier mee maak je een back-up van je hele smartphone op uw pc
de uitleg vind je hier stap voor stap https://en-emea.support.motorola.com/app/answers/detail/a_id/161940/~/backup-&-restore-feature-in-rescue-&-smart-assistant

het programma zelf kan je hier downloaden
https://en-emea.support.motorola.com/app/answers/detail/a_id/167774/p/11395

achteraf kan zo een Back-up terug plaatsen met dit Motorola programma

PS : ChatGPT is niet zo duidelijk vind ik ,
bij somsung heb Smart Switch voor de smartphone ook een programma voor een backup te maken van je smartphone op je pc hier heb ik me door laten ïnspireren


ik hoop dat je hier iets mee bent
 
Laatst bewerkt:
Dit zegt ChatGPT daarover ... niet voor beginners, vrees ik...

====

Om een volledige image van je Android-smartphone te maken, zodat je deze later kunt terugzetten, volg je de onderstaande stappen. Houd er rekening mee dat sommige stappen root-toegang vereisen. Zorg ervoor dat je alle belangrijke gegevens hebt geback-upt voordat je begint.

### Benodigde Voorbereidingen

1. **USB-kabel om je Android-apparaat met je computer te verbinden.**
2. **Een computer met ADB en Fastboot geïnstalleerd.** Je kunt deze tools downloaden van de Android Developers-website of via pakketbeheerders zoals Homebrew op macOS of APT op Linux.

#### Stap 1: Installeer ADB en Fastboot

- **Windows:**
- Download de [ADB en Fastboot](https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools) tools.
- Pak het zipbestand uit en plaats de uitgepakte map in een gemakkelijk toegankelijke map (bijv. `C:\adb`).

#### Stap 2: Schakel USB-foutopsporing in op je Android-apparaat

1. Ga naar **Instellingen** > **Over de telefoon**.
2. Tik meerdere keren op **Bouwnummer** totdat de ontwikkelaarsopties zijn ingeschakeld.
3. Ga terug naar **Instellingen** en open **Ontwikkelaarsopties**.
4. Schakel **USB-foutopsporing** in.

#### Stap 3: Verbind je Android-apparaat met je computer

1. Verbind je apparaat via USB met je computer.
2. Open een terminal (CMD op Windows, Terminal op macOS/Linux) en typ:
```bash
adb devices
```
Je zou een lijst van verbonden apparaten moeten zien. Als je apparaat wordt weergegeven, is de verbinding correct ingesteld.

#### Stap 4: Maak een volledige image van je Android-apparaat

1. Boot je apparaat in recovery- of fastboot-modus. Dit kan meestal worden gedaan door je apparaat uit te schakelen en vervolgens de knoppen voor volume omlaag en aan/uit tegelijkertijd in te drukken.
2. Typ in de terminal:
```bash
adb reboot bootloader
```
3. Maak een back-up van je systeem:
```bash
adb pull /dev/block/mmcblk0pX image.img
```
Vervang `mmcblk0pX` door de juiste partitie van je apparaat. Dit kan verschillen per apparaat, en je moet mogelijk de specifieke partitie van jouw apparaat opzoeken.

#### Stap 5: Sla de image op

1. Bewaar de image die je hebt gemaakt op een veilige plaats op je computer.

### Terugzetten van de image
1. Boot je apparaat in fastboot-modus zoals eerder beschreven.

2. Typ in de terminal:
```bash
adb push image.img /dev/block/mmcblk0pX
```
Vervang `image.img` door de naam van je image-bestand en `mmcblk0pX` door de juiste partitie van je apparaat.

3. Start je apparaat opnieuw op:
```bash
adb reboot
```

Door deze stappen te volgen, kun je een volledige image van je Android-apparaat maken en deze later terugzetten. Houd er rekening mee dat je specifieke apparaten en Android-versies mogelijk kleine aanpassingen in de procedure vereisen.
ik zie al dat je moet gaan rooten,
ik ben ook eens gaan zoeken er is een programma van Motorola dat je op uw pc moet installeren
hier mee maak je een back-up van je hele smartphone op uw pc
de uitleg vind je hier stap voor stap https://en-emea.support.motorola.com/app/answers/detail/a_id/161940/~/backup-&-restore-feature-in-rescue-&-smart-assistant

het programma zelf kan je hier downloaden
https://en-emea.support.motorola.com/app/answers/detail/a_id/167774/p/11395

achteraf kan zo een Back-up terug plaatsen met dit Motorola programma

PS : ChatGPT is niet zo duidelijk vind ik ,
bij somsung heb Smart Switch voor de smartphone ook een programma voor een backup te maken van je smartphone op je pc hier heb ik me door laten ïnspireren


ik hoop dat je hier iets mee bent
de video is een voorbeeld van lenovo pc en een phone, dit slaat niet op de Motorola nietwaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@mdc1756 Als je garantie hebt moet je daar gebruik van maken.
Klanten zouden daar veel moeilijker over moeten doen.
Vaakl echter kopen ze gewoon een vervangtoestel in dezelfde winkel die hen niet wilde helpen...
Terwijl het vaak simpele dingen zijn of er genoeg anderen zijn die wel bepaalde "moeilijke" herstellingen doen.

Coolblue heeft wél gelijk - als ze de inhoud van je toestel kunnen en zullen moeten bekijken, moeten alle privé-gegevens gewist worden, ofwel moeten ze vragen dat jij zelf de handelingen verricht.
Kan ik moeilijk aannemen, staat dat zo in de wet?
Wat dan met bedrijven die aan dataredding doen? Dat zou dan niet mogen?

Als een gebruiker een kappotte laptop of computer brengt die niet kan of te duur is om hersteld te worden maar vraag om zijn data over te zetten dan zou dat niet mogen?

In de MM herstelvoorwaarden staat trouwens niks over het wissen van data. Wel dat de klant voor een backup moet zorgen of dit na overleg door MM kan laten doen, waar ik echter zeker niet op zou vertrouwen. Er staat zelfs in dat ze mogelijk login's en paswoorden vragen om te kunnen testen.
Ook dat ze gegevens indien nodig doorgeven aan onderaannemers. Weet niet zeker of dit enkel voor persoonsgegevens en/of ook inlog/pw is.
Voorwaarden herstelling Solutions Corner MediaMarkt

Als ik iemand gelukkig kan maken door zijn data terug te bezorgen of een toestel herstellen met behoud van data doe ik dat.
Ook een van de redenen dat ik alvorens aan een systeem te werken altijd eerst een image maak.
 
@mdc1756 Als je garantie hebt moet je daar gebruik van maken.
Klanten zouden daar veel moeilijker over moeten doen.
Vaakl echter kopen ze gewoon een vervangtoestel in dezelfde winkel die hen niet wilde helpen...
Terwijl het vaak simpele dingen zijn of er genoeg anderen zijn die wel bepaalde "moeilijke" herstellingen doen.


Kan ik moeilijk aannemen, staat dat zo in de wet?
Wat dan met bedrijven die aan dataredding doen? Dat zou dan niet mogen?

Als een gebruiker een kappotte laptop of computer brengt die niet kan of te duur is om hersteld te worden maar vraag om zijn data over te zetten dan zou dat niet mogen?

In de MM herstelvoorwaarden staat trouwens niks over het wissen van data. Wel dat de klant voor een backup moet zorgen of dit na overleg door MM kan laten doen, waar ik echter zeker niet op zou vertrouwen. Er staat zelfs in dat ze mogelijk login's en paswoorden vragen om te kunnen testen.
Ook dat ze gegevens indien nodig doorgeven aan onderaannemers. Weet niet zeker of dit enkel voor persoonsgegevens en/of ook inlog/pw is.
Voorwaarden herstelling Solutions Corner MediaMarkt

Als ik iemand gelukkig kan maken door zijn data terug te bezorgen of een toestel herstellen met behoud van data doe ik dat.
Ook een van de redenen dat ik alvorens aan een systeem te werken altijd eerst een image maak.
Philip, heb het nagevraagd het is niet wettelijk verplicht ze doen het om zich veilig te stellen.
Hier bij ons zit een herstelcentrum en die wissen niets. Een vraag als ze er een nieuw moederbord insteken kan ik mijn volledige backup dan terug zetten, ik weet toch niet of het geen recenter ,MB is en dan doe ik waarschijnlijk alles stuk?
 
@Deus hij heeft het wel bij Coolblue gekocht en niet bij MediaMarkt

Oops... Mijn excuses, foutje...
Maar of het nu coolblue, MediaMarkt of... is, data wissen is dan blijkbaar toch geen verplichting.
Zou het voor mij ook nooit mogen worden.
Ik vind het bij herstellingen eerder logisch, en probeer dat ook altijd, om zoveel mogelijk data te redden.

@mdc1756 Mijn voorkeur gaat altijd uit naar onafhankelijke herstellers.
In garantie verwijs ik toch altijd door naar de officiële, ook al zou ik liever zelf doen. (Dan maak ik toch minstens al een backup indien mogelijk.)
Stel hij kort daarop een andere fout krijgt die enkel de fabrikant kan herstellen...
Als ze al herstellen... Klanten krijgen hun toestellen blijkbaar vaak terug met nog steeds hetzelfde probleem...
 
Wat dan met bedrijven die aan dataredding doen? Dat zou dan niet mogen?

Als een gebruiker een kappotte laptop of computer brengt die niet kan of te duur is om hersteld te worden maar vraag om zijn data over te zetten dan zou dat niet mogen?
Uiteraard wel, maar mits het ondertekenen van een overeenkomst die een 'afstand van verhaal' inhoudt.
En de hersteller moet akkoord zijn om dat te willen doen en/of het aanbieden ... dat is hier bij TS blijkbaar niet het geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan