Status
Niet open voor verdere reacties.
Regelmatig krijg ik een effen blauw scherm waarop de bovenstaande tekst staat. Vermeld wordt dat foutgegevens worden verzameld (uitgedrukt in percentages)
Daarna moet mijn pc weer worden opgestart op de gebruikelijke wijze..
Na enige tijd gebeurt hetzelfde weer enkele keren!
In heb een nieuwe Medion Akoya met Windows 10...
 
dit is waarschijnlijk een hardware fout !
of anders gezegd er word een verkeerde driver gebruikt voor een bepaald onderdeel waarschijnlijk je videokaart !
je dient eens te zoeken op updates om ervoor te zorgen dat je systeem up2date is ...
als dat geen oplossing bied dien je je systeem naar een eerdere tijdstip terug te zetten ....of je gaat zelf op zoek naar de juiste drivers !
 
Whea_uncorrectable_error

Door de leverancier werd geadviseerd "alle gewijzigde apparaten" op te sporen in Apparaatbeheer via de veilige modus en dan de drivers voor elk apparaat opnieuw te updaten.
Daarna werd geadviseerd tevens de Optimized Default in het BIOS te herstellen, door de optie "Load default settings" te bevestigen en dan op F10 te drukken en "Save to CMOS and exit" te bevestigen...

Nog steeds doet het zelfde probleem zich voor, maar alleen als het notebook langere tijd (> 3 uur) achtereen wordt gebruikt.
Maar........ opstarten in de "Veilige modus" kan ik niet, en ook kan ik Save to CMOS and exit niet vinden in de BIOS!
Volgens de leverancier is het een softwareprobleem...

Wie kan mij helpen dit op te lossen?
Is retourneren aan de leverancier het beste en mijn geld terug vragen?
 
Omdat dit gebeurd na ongeveer 3 uur kan het een warmte probleempje zijn. Heb je alles wel eens schoongemaakt van binnen.


Maar........ opstarten in de "Veilige modus" kan ik niet, en ook kan ik Save to CMOS and exit niet vinden in de BIOS!
En probeer eens op te starten in veilige modus via de startknop en dan uitvoeren en dan de opdracht msconfig
Dan naar het tabje Computer opstarten
Ik gebruik Windows 10 niet , maar bij alle eerdere versies kun je daar een vinkje zetten om de pc in veilige modus op te starten.

Vergeet na de opstart in veilige modus daarna niet het vinkje weer uit te zetten.
 
opstarten in de veilige modus kan niet meer in de Windows 10 vanaf een koude opstart ....omdat dit uitgeschakeld werd .
wilt men dit dan toch weer ingeschakeld hebben ...zodat je de veilige modus kunt oproepen met de F8 toets
dan dient men een opdrachtprompt ( administrator ) op te starten ...
men geeft vervolgens de opdracht bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy in en men drukt op enter ...
sluit de opdrachtprompt af en herstart het systeem ...
druk tijdens het heropstarten op de F8 toets ...
selecteer met de pijltjes toets de veiligemodus met of zonder netwerk mogelijkheden ...
wil je de veiligemodus verlaten dien je gewoon te herstarten ...

 
Ook niet als je via start gaat en dan msconfig en dan kies voor Systeemconfiguratie ?

Ik gebruik Windows 10 niet, maar eens had ik dit ergens gevonden en opgeslagen.

Vinkje zetten bij Opstarten in veilige modus.

Windows-10-049.jpg
 
De veilige modus is wèl bereikbaar via msconfig, echter de terugkeer uit de veilige modus is niet d.m.v. opnieuw opstarten mogelijk. Als dat gewenst is, dan dient via "Uitvoeren" (onder de Startknop) gekozen te worden, waarin msconfig het eerdere scherm toont. Daarna het vinkje bij de veilige modus dan weer verwijderen en opnieuw opstarten.
Echter hebben beide voorgestelde procedures mij nog niet afgeholpen van mijn probleem, nl. het blauwe scherm met WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR!
Maar ondertussen heb ik al wel meer gellerd over Windows 10...
Bedankt!
 
Maar heb je ook gekontroleerd of alle drivers uptodate zijn?

Nog een vraagje, die 3 uur houd mij namelijk bezig, kan het zijn dat de laptop overclocked is ?

Wat zijn bijvoorbeeld zijn bijvoorbeeld de temperaturen van de processor en de grafische processor als hij crashed ?
 
Ik heb idd al eerder gecontroleerd of alle drivers uptodate zijn, dus... ja.

Als je met "overclocked" bedoelt dat de schijven tè vol staan, dan kan ik je melden dat dat niet zo is. Zoals ik eerder al eens meldde is mijn notebook een half jaar oud en er staat nog niet àl te veel op.

Ik weet niet wat de temperaturen zijn, maar mijn gehele laptop voelt niet warm/heet aan.
(Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik aan de gegevens omtrent de temperatuur van de processor en de grafische processor kan komen...)
 
Wil je de hele lijst of een gedeelte, dan wel een speciale info?
De temperaturen die ik op het overzicht zie, zijn max 60 graden C en variëren doorgaans van 49 t/m 59 graden...
(Wellicht van de Intel processor? - core #0 t/m core #4)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan