Apps Welke syntax voor telefoonnummer is de juiste?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Een probleem dat ik regelmatig tegenkom is getoond in de volgende figuur. Uiteraard is het telefoonnummer in deze figuur fictief.
In het vakje links kies ik voor +32. In het rechtse vak heb ik van alles geprobeerd maar telkens is mijn telefoonnummer ongeldig

Welke syntax wordt aanvaard in het rechtervak ?

Moet de nul worden weggelaten of niet bij de telefoonzones ? Bijvoorbeeld 052 of 52
Mogen er spaties zijn of niet ?
Wat ik ook maar invul, krijg de melding " Please fill in a valid phone number"


1726069183158.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oplossing
Er is niet zoiets als een juiste syntax. De code achter de website moet weten welke de uiteindelijke syntax moet zijn, en daarnaar de invoer aanpassen.
Dus als je bijvoorbeeld 0032 0477112233 zet, gaat die daar achterliggend wel 0032 477223344 van maken (bij goeie code)

In jou voorbeeld is er dus een probleem met de validatie code van die website. Het probleem ligt niet bij jou, wel aan de website.

normaal gezien volledig nummer ZONDER de nul van de zone: 052 wordt 52, 03=>3, .....
alle cijfers netjes achtereen zonder spaties of puntjes! gewoon de cijfers achteréén.
 
Er is niet zoiets als een juiste syntax. De code achter de website moet weten welke de uiteindelijke syntax moet zijn, en daarnaar de invoer aanpassen.
Dus als je bijvoorbeeld 0032 0477112233 zet, gaat die daar achterliggend wel 0032 477223344 van maken (bij goeie code)

In jou voorbeeld is er dus een probleem met de validatie code van die website. Het probleem ligt niet bij jou, wel aan de website.
 
Oplossing
In dit geval is heet screenshot hierboven op de website van ItsMe. Maar het probleem stelt zich ook op diverse websites.
Bij de volgende keer probeer ik het het nogmaals zonder nul en alle cijfers netjes achtereen zonder spaties of puntjes.
De reden van het probleem heeft @DDragon80 goed uitgelegd. Niks aan te doen dus.
Allen bedankt
 
natuurlijk moet dat een gsm nr zijn, daar ging ik van uit dat hij een gsm nr gebruikte. een vast nr zoals 052 werkt niet in deze het moet altijd een gsm nr (mobiel nr) zijn
een gsm nr begind altijd met 04 in belgie en is in totaal 9 cijver na de 0
 
Laatst bewerkt:
natuurlijk moet dat een gsm nr zijn, daar ging ik van uit dat hij een gsm nr gebruikte. een vast nr zoals 052 werkt niet in deze het moet altijd een gsm nr (mobiel nr) zijn
een gsm nr begind altijd met 04 in belgie en is in totaal 9 cijver na de 0
van het moment dat die +32 of 0032 gebruikt mag die 0 zelfs niet meer voor die 4 staan want dan werkt het niet , ook kan het zijn dat (dat was vroeger zo) je 0032 moet zetten in plaats van +32 want het soms werkt die 00 niet( persoonlijk ondervonden) maar jullie schrijven hier dat het een mobiel nummer moet zijn , ik zie enkel telefoonnummer staan op die foto , dus denk ik dat een vaste nummer ook moet kunnen
 
Terug
Bovenaan