Beeld Welke app is de beste om foto's te bekijken op een Samsung smartphone ?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Er bestaan tientallen apps om foto's te bekijken op een smartphone (nergens mee verbonden).
Meestal hebben ze een naam als Gallery of Gallerij.
De meeste apps zijn waardeloos. Welke app geeft de beste resultaten ? Welke app gebruikt u zelf ?
Bedankt voor suggesties.

Ik gebruik zowel de Photo app van de OnePlus zelf (mijn merk van Android smartphone) als Google Foto's, de app uit de Google app's omgeving. Maar dat betreft voornamelijk foto's die op mijn Google Drive staan. Op die manier komen foto's uit verschillende bronnen toch allemaal samen te staan. (eigen Camera / Whatsapp / downloads etc...)

Ik gebruik zowel de Photo app van de OnePlus zelf (mijn merk van Android smartphone) als Google Foto's, de app uit de Google app's omgeving. Maar dat betreft voornamelijk foto's die op mijn Google Drive staan. Op die manier komen foto's uit verschillende bronnen toch allemaal samen te staan. (eigen Camera / Whatsapp / downloads etc...)
Ik heb ook een OnePlus, maar deze app staat er bij mij niet op, ik heb waarschijnlijk een andere oudere versie van OnePlus (3T).

Ik gebruik enkel deze van Google zelf. Heb wel enkele accounts met elk hun type foto's en met of zonder verkleining. Dus je kan gewoon van alles doen ermee. Het enige wat ik jammer vind is dat ik niet per foto kan kiezen of ik in kleinere (ruimte besparend) wil opslaan of ik in ware grote wil opslaan. Ik moet op voorhand eigenlijk een account kiezen daarvoor.

Er bestaan tientallen apps om foto's te bekijken op een smartphone (nergens mee verbonden).
Meestal hebben ze een naam als Gallery of Gallerij.
De meeste apps zijn waardeloos. Welke app geeft de beste resultaten ? Welke app gebruikt u zelf ?
Bedankt voor suggesties.
Ik gebruik den "Microsoft Office Picture Manager" die vroeger bij Office zat.
Dikwijls de kleuren/contrast/verzadiging met één klik corrigeren en de resultaten zijn meestal goed tot zeer goed.
Ook gemakkelijk de fotomaten aan te passen, voor als je foto's wil afdrukken.
Dit zijn de twee functies die ik aan de Picture Manager het meeste kan apprecieer.
Deze is wel voor op pc.

Als je een alternatief zoekt voor Microsoft Office Picture Manager op Android, dan zijn er verschillende apps die ook beschikbaar zijn in het Nederlands. Hier zijn enkele opties die je kunt proberen:

1. Google Foto's
    • Voordelen:
      • Foto-organisatie en -back-up in de cloud.
      • Basisbewerkingsfuncties zoals bijsnijden, roteren, filters, en helderheid aanpassen.
      • Beschikbaar in het Nederlands.
    • Download: Google Play Store
  2. Snapseed
    • Voordelen:
      • Professionele fotobewerkingsfuncties zoals RAW-verwerking, aanpassingen voor kleur, en selectieve bewerkingen.
      • Gebruiksvriendelijk en gratis.
      • Taal: ook beschikbaar in het Nederlands.
    • Download: Snapseed in Play Store
  3. Adobe Lightroom (voor mobiel)
    • Voordelen:
      • Geavanceerde bewerkingsopties zoals belichting, contrast, en kleurcorrecties.
      • Cloud-integratie met Adobe-account.
      • Ondersteunt Nederlands.
    • Gratis basisversie, maar premium functies vereisen een abonnement.
    • Download: Lightroom Mobile
  4. Fotor Photo Editor
    • Voordelen:
      • Eenvoudige en snelle fotobewerking met een focus op filters en collages.
      • Beschikbaar in meerdere talen, inclusief Nederlands.
    • Download: Fotor op Play Store
  5. Pixlr
    • Voordelen:
      • Toegankelijke interface met functies zoals bijsnijden, filters, tekst toevoegen, en collages.
      • Gratis te gebruiken en in het Nederlands beschikbaar.
    • Download: Pixlr op Play Store
Hoe installeer je ze?
  1. Open de Google Play Store op je Android-telefoon.
  2. Zoek naar de app-naam (bijv. "Snapseed" of "Pixlr").
  3. Klik op Installeren om de app te downloaden.

• Leuk
Waarderingen: cve
ik vind die van Samsung Gallerij het beste
als je u foto open en je swaaip naar boven dan kan je foto bewerken en mij AI funcie werkt er mee

Screenshot_20241122_231831_Gallery.png

Ik ga mij niet bezig houden met fotobewerking op een smartphone want daarvoor is het scherm veel te klein.

Alleen het bekijken van foto's en filmpjes is voldoende (toch voor mij)
Ik heb nu Samsung Gallerij (voorgeïnstalleerd). Die werkt niet slecht

Ik heb nu Google Foto's geïnstalleerd en die heeft mij echt verrast, want die app toont zelfs oude foto's waarvan ik het bestaan vergeten was.

Terug
Bovenaan