Smartphone Wat staat te lezen op de achterkant van een simkaartje ?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een oude iPhone 4S waarvan ik foto’s wens te recupereren. Ik heb hem al jaren niet meer gebruikt.
Ik heb hem kunnen opladen. Om te starten moet ik de simcode ingeven, maar die heb ik niet meer.
Ik heb het simkaartje er uitgenomen en zie enkele minuscule cijfers op de achterkant, met bril en vergrootglas.
Iemand met jonge ogen zou het wel kunnen lezen.

Mijn vraag : Zijn op de achterkant van het kaartje de simcode en de PUK-code te vinden?
Chatpgt heeft misschien het antwoord ?
 
Inderdaad, TS haalt hier de code en de kaart door elkaar ...
Om je smartphone op te starten moet je de code ingeven, maar eens een smartphone is ingesteld hoeft het kaartje er zelfs niet meer in te zitten.

Ik vrees echter dat TS foto's wil ophalen die op dat kaartje staan, waar hij dus nu niet meer in geraakt.
Als dat zo is, dikke pech.

Staan de foto's echter gewoon op de smartphone, zie #4 en klaar ...
 
Bij elke smartphone die volledig werd afgezet, moet moet éérst de Sim-code worden ingegeven,
Daarna moet de pincode worden ingegeven om de telefoon op te starten.
Alle merken doen het op een andere wijze ; zelfs nog verschillend bij elk model.

Bij Apple iPhone's wordt bij een foutieve invoer een bericht getoond.
Dat bericht is ongeveer als "Foutieve code. U moet 30 minuten wachten"

De foto's staan uiteraard opgeslagen in het intern geheugen.

Als ik #4 goed begrijp, moet ik tijdelijk een simkaart van een normaal werkende smartphone in mijn oude iPhone steken. en vervolgens de gekende simcode van die simkaart ingeven ?


@ArtstudioG
Normaal heb je toch geen simkaart nodig om in je (oude) smartphone/iphone te kunnen om er data af te halen.
Met alle respect : Ik wil u dat wel zien doen !
 
Je hebt inderdaad geen SIM kaart nodig om in je toestel te raken. Uiteraard werkt alle 4G mobiele data niet etc.
Tijdens het starten gaat die dan ook GEEN pincode vragen, omdat er geen SIM kaart aanwezig is.
 
Bij elke smartphone die volledig werd afgezet, moet moet éérst de Sim-code worden ingegeven,
Daarna moet de pincode worden ingegeven om de telefoon op te starten.
Kan niet kloppen ...; ik werk met jongeren uit de kansarmoede en ze hebben allemaal een smartphone.
Maar de overgrote meerderheid zelfs zonder een SIM-kaart (enkel Wifi-verbinding voor Whatsapp) en ze krijgen allemaal hun toestel toch gewoon opgestart hoor !
 
GPTchat schrijft :

Aan de achterkant van een SIM-kaart staan meestal een aantal belangrijke gegevens gedrukt, waaronder:
  1. ICCID: Dit is het Integrated Circuit Card Identifier, een uniek identificatienummer dat de SIM-kaart identificeert.
  2. PUK-code: Dit is de Personal Unblocking Key, die gebruikt kan worden om de SIM-kaart te deblokkeren na een aantal onjuiste pincode-invoeren.
  3. Serienummer: Een nummer dat specifiek is voor jouw SIM-kaart.
  4. Type en model van de SIM-kaart: Dit kan informatie geven over de compatibiliteit van de kaart.
Soms staan er ook aanwijzingen voor het gebruik van de SIM-kaart of de naam van de provider. De exacte gegevens kunnen echter variëren afhankelijk van de provider en het type SIM-kaart.
 
Terug
Bovenaan