Wat raden jullie mijn zus aan van virusscaner

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Ze heeft 3 virusscanners op het oog, wel betalende. Ze wilt geen gratis. Avast begint de laatste tijd reclame door te geven.
Ze gebruikt Windows 7.

Welke keuze?

Gdata 2012

Panda Pro Antivirus 2012

Kaspersky 2012
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eset geniet ook men voorkeur. Gebruik deze al 5 a 6 jaar en ben er nog steeds tevreden over.
Panda is goed maar uit ervaring weet ik dat hij soms iets TE goed wilt zijn waardoor hij meer last dan voordeel bezorgd.
De andere 2 kan ik me niet over uitspreken.
 
ik heb alles al geprobeerd en allemaal betaalde versie,s en uiteindelijk vind ik panda pro2012 het beste voor de gratisse versie kies ik voor comodo antivirus.
 
in eerste instantie kan je gerust een freeware nemen als particulier. je hoeft je niet te laten verleiden tot aankoop. de prestaties die de freeware versies leveren zijn perfect qua bescherming. betalende versies hebben uitgebreidere mogelijkheden maar die gebruik je niet. zo goed als alle grote freeware AV's bieden alle nodige plugins voor email, chat, surfen etc op een veilige manier! de keuze hangt een beetje af van wat je verlangt en wat je systeem aankan. wil je een licht draaiend programma lijken eset, avg en avast nogal goed te scoren. wil je een uitgebreide interface maar die belastender is voor je systeem kies je best iets anders.

je kan alvast eens op google zoeken HIER
 
Laatst bewerkt:
in eerste instantie kan je gerust een freeware nemen als particulier. je hoeft je niet te laten verleiden tot aankoop. de prestaties die de freeware versies leveren zijn perfect qua bescherming. betalende versies hebben uitgebreidere mogelijkheden maar die gebruik je niet. zo goed als alle grote freeware AV's bieden alle nodige plugins voor email, chat, surfen etc op een veilige manier! de keuze hangt een beetje af van wat je verlangt en wat je systeem aankan. wil je een licht draaiend programma lijken eset, avg en avast nogal goed te scoren. wil je een uitgebreide interface maar die belastender is voor je systeem kies je best iets anders.

je kan alvast eens op google zoeken HIER

Ik ga niet helemaal akkoord met het feit dat je die "uitgebreidere" mogelijkheden niet gebruikt. Ik neem hier nu bijvoorbeeld ESET Smart Security. Welke blijkbaar algemeen in goede smaak valt. Hier zit een firewall bij geïntegreerd welke ik zeer op prijs stel. Natuurlijk is zo'n addon niet voor iedere gebruiker weggelegd en is die meerwaarde bij standaard gebruik zeer klein. Indien een firewall in automatische modus werkt mist die in sommige opzichten (welke belangrijk kunnen zijn in tijde van nood) ze'n doel en gaat de meerwaarde verloren.

Nu, ik kraak een gratis virus scanner zeker niet af. Ik moedig het eigenlijk ook zeker aan. Zeker als je moet kiezen tussen iets of niets, zowiezo voor een virus scanner gaan. Of het nu betalend is of niet.
 
het is waar dat ik het een beetje beter had moeten nuanceren. Uiteraard hebben de uitgebreidere versies hier en daar wel meerwaarde zoals je zegt, echter bevestig je ook dat deze voor huis-, tuin- en keukengebruik vaak te verwaarlozen zijn in verhouding tot de eurootjes die je ervoor neertelt.
In het geval je toch een extraatje wilt kan je daar meestal ook via andere freeware je gading vinden...
 
In de topic vraag staat: Ze wilt geen gratis.

En dan ga ik niet over een gratis scanner beginnen.
 
In de topic vraag staat: Ze wilt geen gratis.

En dan ga ik niet over een gratis scanner beginnen.

Wel pluis, in eerste instantie heb je gelijk! Je hoeft hier niet over uit te breiden :p. Maar och, we zijn nu eenmaal een forum...

En in tweede instantie geeft de topic starter zoals je zegt aan dat de vraag komt van iemand die per sé wil betalen. Ik heb dat doelbewust een beetje genegeerd omdat ik het toch even wilde aanstippen dat een freeware alle kwaliteiten in huis heeft die je als gewone particuliere basisgebruiker nodig hebt (y)..... en ook een beetje omdat ik het onze 'goede burgerplicht' vind om onze medemens te ondersteunen in zijn zoektocht naar verlichting van zijn pc-problemen en te onthouden van verleidelijke maar onnodige aankopen zoals onze broeders ook ons verlichten. en dan kunne we met dat uitgespaard geld er ene gaan pakken (lachen). In de naam van PcTuts. Amen.

Strikt genomen zijn we hier dus duidelijk (otp) gegaan en had er kunnen gekozen worden om het uitsluitend te hebben over betalende AV's, ik denk dat het ook interessant en grappig is van dit ineens wat breder te trekken... :us4alldank:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het helemaal met je eens hoor, op een antal PC's gebruik ik zelf ook verschillende gratis antivirus programma's. En daar is ook helemaal niets mis mee.
Tevens gebruik ik een betaalde Sophos en NOD32.
Sophos raad ik de thuisgebruiker af, omdat dit voor een bedrijfsnetwerk bedoeld is.

Off Topic is het niet helemaal, omdat we goede informatie geven over andere mogelijkheden.
Maar nogmaals, als iemand om betaalde software vraagt, krijgt deze van mij een antwoord over betaalde software.
Als men over Freeware een vraag stelt, begin ik niet over betaalde versies.
 
Ik ben het helemaal met je eens hoor, op een antal PC's gebruik ik zelf ook verschillende gratis antivirus programma's. En daar is ook helemaal niets mis mee.
Tevens gebruik ik een betaalde Sophos en NOD32.
Sophos raad ik de thuisgebruiker af, omdat dit voor een bedrijfsnetwerk bedoeld is.

Off Topic is het niet helemaal, omdat we goede informatie geven over andere mogelijkheden.
Maar nogmaals, als iemand om betaalde software vraagt, krijgt deze van mij een antwoord over betaalde software.
Wanneer men over Freeware een vraag stelt, begin ik niet over betaalde versies[edit][Antwanneke]...of andersom natuurlijk...(lachen) (lachen) hihihi[/edit].

Bedankt voor je reactie Pluis, want hiermee zeg je alles!

Jij gebruikt in jouw situatie namelijk het openbare net -ook- voor (semi)pro-doeleinden en dan ga je de boel wat beter beveiligen natuurlijk.

Maar voor de dagelijkse dingen gaan we toch free zeker?? :p

En dan is het onze opdracht als pc-tutters (hihi dat klinkt grappig..), vind ik, om onze topicstarter hier te overtuigen af te zien van een aankoop van een AV :duimop:
 
Laatst bewerkt:
Ik ken ook hele volksstammen die al jaren Norton gebruiken en nog tevens steeds gebruiken.
Jarenlang heb ik altijd gezegd dat dit het systeem behoorlijk vertraagd. Maar met de laatste versies is dit niet meer zo.
Ik test ook veel software uit, zo ook Norton. En ik moet zeggen dat ook Norton de goede kant op gaat. Ze willen van hun slecht imago af denk ik.
Jammer dat er bij vele kant en klare PC's uit de supermarkt, vaak standaard een probeer versie van Norton is geinstalleerd.
Hier heeft Norton z'n eigen glazen een beetje mee ingegooid. Velen mensen werden geconfronteerd met de zware belasting van het systeem, terwijl Norton volgens mij juist wil om zoveel mogelijk pakketten te verkopen. Om deze reden zijn er een paar wakker geschud bij Norton.

Maar nu dwaal ik ook een beetje af door Off-Topic te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken ook hele volksstammen die al jaren Norton gebruiken en nog tevens steeds gebruiken.
Jarenlang heb ik altijd gezegd dat dit het systeem behoorlijk vertraagd. Maar met de laatste versies is dit niet meer zo.
Ik test ook veel software uit, zo ook Norton. En ik moet zeggen dat ook Norton de goede kant op gaat. Ze willen van hun slecht imago af denk ik.

Ik gebruik ook Norton Internet Security. Norton was een paar jaar geleden zeer bekend om het systeem te belasten, maar daar is aan gewerkt. Je merkt nauwelijks niet meer dat NIS op je computer geïnstalleerd staat.
Van zodra je 10 minuten niet meer met de computer werkt , en je laat de computer aanstaan, worden automatische updates uitgevoerd. Ook word er bij niet gebruik van de computer een automatische scan uitgevoerd.
Andere voordelen. Voor windows opstart scant NIS eerst de bootsector. En een tip erbij. de laatste maanden zijn terug de bootsectorvirussen aan het opduiken. Is de bootsector besmet met een virus kun je de computer niet meer opstarten. Sommige bootsectorvirussen kunnen onherstelbare schade toebrengen aan de harde schijf zodat deze niet meer bruikbaar is.
Kaspersky is ook zeer goed en ook zwaar belastend voor het systeem, maar Kaspersky heeft met de nieuwe versie van 2012 dezelfde weg gevolgd als Norton.

Nog een tipje erbij. bekende betalende beveiligingspaketten brengen nu de nieuwe versie 2012 op de markt. Om hun produkten goed te kunnen verkopen bieden ze speciale promoties aan.
1 licentie voor 3 computers. Eens de actie gedaan betaal je 1 licentie maar voor één computer aan dezelfde prijs als 1 licentie voor 3 computers.
 
Laatst bewerkt:
waarom een gratisse versie? ik heb werk met eentje van comodo internet security premium met inclusief firewal gratis te downloaden.
en werkt perfect ik heb zelfs een betaalde versie staan op dezelfde pc namelijk panda pro 2012 en die vindt telkens spyware waar comodo er geen vindt.
ze zeggen altijd 2 programma,s vechten tegen een ik heb het integendeel bewezen zelfs met 2 firewals tegerlijke tijd. het enige nadeel is dat je gewone programma,s 10 sec langer duren vooraleer ze open gaan. en wat is nu 10 sec voor een gewone pc gebruiker?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan