Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Werk met Android 5.1 op Samsung smartphone.
Kan excelbladen met macro's niet openen op de smartphone.
Krijg volgende melding:
Bestand kan niet worden geopend
De werkmap is niet geopend omdat deze macrobladen bevat.
 
Zoals reeds vermeld gaat dat niet lukken. Macro's zijn complexe handelingen die typisch zijn voor Microsoft Excel. Een Excel "viewer" op een smartphone kan zulke functionaliteit niet leveren. Zelfs veel alternatieve (Excel) software voor rekenbladen op Windows hebben het moeillijk met het openen van zulke bestanden, of is het zelfs niet mogelijk.
 
Een Excel bestand dat een macro bevat zal opgeslagen zijn met de bestandsextentie xlsm
Een Excel bestand zonder macro zal meestal de extentie xls hebben.

Je zal dus de juiste app moeten hebben op de Smartphone om xlsm bestanden te kunnen openen en eventueel bewerken.

Ik heb geen idee of zoiets bestaat voor Android, ik vrees van niet.
 
Ondanks een paar tips en linken is het me niet gelukt het rekenblad met macro's te openen.
Hierbij gooi ik dan de handdoek in de ring....
Bedankt voor de aangeboden hulp.
 
Toch vind ik het spijtig dat het je niet lukt. Maar macro toestanden zijn mij totaal onbekend. Die droidsheet zou het moeten aankunnen om macro's te openen volgens mijn informatie. Maar ik ken zelf niets van macro's dus moet ik het stellen met wat ik lees, helaas.
 
Test het eens.
Ik heb een leeg document opgeslagen als xlsm. Dus als een excel bestand met macro.
Kijk of dit te openen is, er bevinden zich nu geen macro's in het bestand maar dus wel opgeslagen als macro bestand.

Lukt dit, dan zal ik een macro maken in het bestand en daarna gaan we weer even kijken of dit te openen is.
 

Bijlagen

  • test.rar
    5.3 KB · Weergaven: 145
Test het eens.
Ik heb een leeg document opgeslagen als xlsm. Dus als een excel bestand met macro.
Kijk of dit te openen is, er bevinden zich nu geen macro's in het bestand maar dus wel opgeslagen als macro bestand.

Lukt dit, dan zal ik een macro maken in het bestand en daarna gaan we weer even kijken of dit te openen is.

Tegen wie heb je het nu Lana?
 
Tegen wie heb je het nu Lana?

Ik heb dit tegen iedereen die hiermee aan de slag wil.

Lana, dit werkblad is te openen.

OK, dus je kunt wel een macrobestand openen, maar dan zonder Macro.
Ik heb nu een bijlage geplaatst met twee eenvoudige verschillende sorteer Macro's en deze aan twee buttons gehangen.
Kijk eens of dit lukt.

Een xlsm bestand kan dus macro's bevatten, maar ook VBA scripts. ( een macro is in principe ook een eenvoudige VBA scriptje ) Ik zou me voor kunnen stellen dat Aindroid helemaal niet overweg kan met de meeste VBA code.
VBA scripts kunnen compex zijn en moeilijk te converteren. Zelfs het onder Windows draaiend Libre Office of Star Office dat ook een spreadsheet programma aan boord heeft kan niet overweg met de meeste VBA code.

Je zou eens op Alt F11 kunnen klikken in excel op een pc en dan kijken wat er allemaal aan modules of macro's op de bladen zelf aanwezig is.
 

Bijlagen

  • test.rar
    13.4 KB · Weergaven: 133
Kan het werkblad met die macro's niet openen.
Hierbij het werkblad met al die macro's erin verwerkt. Ashampoo_Snap_2016.04.25_20h25m10s_002_.jpg
 
Aha, ik zie het.
Dat gaat niet lukken.
Ik denk dat het gratis Libre of Star Office daar zelfs moeite mee heeft en dat zijn de beste alternatieven voor Microsoft Office.

Maar kun je mijn bestandje met de simpele sorteer macro's wel openen ? Ben ik toch eigenlijk wel benieuwd naar.
 
pppffff, allemaal chinees voor mij zunne. Ben blij dat Lana het hier over neemt. Ik denk dat die Android toestellen gewoon niet genoeg rekenkracht hebben als ik dat zo begrijp. Of zie ik dat verkeerd? Een pc heeft snel 4GB RAM, een smartphone met 4GB RAM is een nieuwe high end toestel. Een processor van een pc is ook wel wat anders als een processor van een smartphone. Die zijn ook minder krachtig. Hoe veel GHz ze er ook achter plakken, ze halen nooit hetzelfde als hun grotere broers.
 
Lana, kon dit eenvoudig werkblad van jou evenmin openen...
Toch bedankt voor de hulp, maar weten nu ook dat rekenbladen met macro's niet of bijna niet te openen zijn met een smartphone (met 2GB Ram)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan