Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
De pc van mijn schoonbroer laat "Drive A" zien bij de aanwezige schijfstations. Echter drive A is niet aanwezig.
In schijfbeheer zie ik hem ook niet staan. Gevolg, ik kan de letter er ook niet van verwijderen.
Hoe verwijder ik dan drive A in de lijst van zijn Drive's?
 
Start een “ Regedit “ op als admin
En ga naar de volgende locatie
HKEY_CURRENT_USER \Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer
Open tenslotte de map "explorer**zie je geen map met de naam explorer dan dien je deze eerst aan te maken !
Je ziet waarschijnlijk géén melding van de registervermelding „ NoDrives“ in dit geval dien je deze dus aan te maken.
Rechtsklik op een lege plaats in het rechter scherm en kies voor “nieuw ” >32 bit DWORD
Geef deze nieuwe regel de naam "NoDrives"

Dubbel klik op deze regel en geef deze de waarde 1
Klik nu op ok
Sluit nu alles af en meld je af of herstart je systeem ...
Na het terug aanmelden of het heropstarten zou de nu het station A verborgen moeten zijn ....

Opmerking : elke stations letter heeft zijn eigen nummer ...

Ashampoo_Snap_2015.02.13_14h58m29s_005_.png
 
Met het antwoord van Qtex uit #2 is het perfect verholpen. Waarvoor opnieuw mijn dank.
Heb het geprobeerd via het Bios en nergens gevonden. Had er nochtans het boekje van moederbord bij.
Maar zoals gezegd opgelost.
Maar al die zaakjes met zo een oplossing kan dat ook niet ergens gebruikt worden voor de tips?
 
Soms is dit ook mogelijk in het BIOS om de floppydrive uit te schakelen.
Staat meestal ergens onder Advanced.

A: of B: word toegewezen aan diskettestations . Als in het BIOS Floppy op enabled ingesteld staat zal windows in de verkenner A: als aanwezig schijfstation weergeven, ook al zit er geen diskettelezer in de computer. Om A: niet meer weer te geven in de verkenner stel je in het BIOS Floppy in als Disabled.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan