Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Zoals geweten komt morgen dus de update uit voor Windows 8. (Update kan je nu al downloaden zie http://www.pctuts.be/f476/windows-8-1-update-44889/#post167918 )

Maar wat mag je er van verwachten ?

De startknop
De startknop zal weer zichtbaar zijn in 8.1 maar dit heeft zijn beperkingen. De nieuwe Startknop biedt hooguit een eenvoudigere manier om te switchen tussen het Startscherm met tegels en het bureaublad. Wil je de echte startknop weer zoals in Windows 7 dan kan je de software gebruiken Classic Shell 4.0.0 deze werk al voor Windows 8.1 en is gratis. De keuze is aan jou en gewoon verder gaat op de ingeslagen weg en de originele, inmiddels 18 jaar oude Startknop voorgoed achter uw laten.


Voorbeeld persoonlijke foto’s
Het oude vergrendelingsscherm van Windows 8 liet je toe om tot maximaal vijf afbeeldingen in te stellen, die dan op toerbeurt in beeld verschenen, vergezeld van een datum en tijdsindicatie. In Windows 8.1 zal je de achtergrond van het vergrendelingsscherm kunnen uitrusten met een verzameling foto’s in een lokale map of een exemplaar op SkyDrive. Die foto’s komen voorbij in een slideshow, waarvan sommige worden omgevormd tot een fotocollage.
Het algoritme achter die slideshow heeft enkele slimme trucs. Het toont de huidige datum, dus zal het de getoonde foto’s aanpassen aan het seizoen waarin je ze hebt genomen, of dat nu afbeeldingen van dit jaar of vorig jaar zijn.

Overal hetzelfde startscherm
één van de grootste ergernissen van Windows 8 was het feit dat je startscherm was gebonden aan een enkel toestel. Als je een tweede toestel koppelde aan je Microsoft-account, moest je apps opnieuw installeren en de indeling van je tegels en groepen weer helemaal overnieuw doen.

In Windows 8.1 kun je je favoriete indeling automatisch overbrengen naar nieuwe toestellen.


Email applicatie verbeterd in WINDOWS 8.1

De e-mail applicatie die in de Windows 8 Metro omgeving zit is niet bepaald één van de sterkere punten van Windows 8. Gebrekkige functionaliteit en een hoop performance problemen na de lancering van Windows 8 maken deze applicatie een doorn in het oog van mening Surface en Windows 8 gebruiker. Gelukkig heeft Microsoft dit ook begrepen, dus in Windows 8.1 gaan we een geheel nieuwe applicatie tegenkomen.

Naast dat de applicatie een nieuw uiterlijk heeft gekregen zijn er ook een aantal nieuwe functies toegevoegd aan de applicatie.
Wat is nieuwe


  • e-mails met sociale netwerk updates en nieuwsbrieven worden automatisch gefilterd en in een speciale map onderin de applicatie geplaatst. Mocht je dit niet willen dan kun je de mails weer terug naar je postvak in slepen.
  • Outlouk.com opruim functionaliteit is nu ook beschikbaar binnen de applicatie
  • Je kunt nu een automatisch antwoord instellen voor het geval dat je een tijdje weg bent of niet gestoord mag worden.
  • En wat er al inzat is natuurlijk de synchronisatie tussen je outlook.com account en de cliënt op het gebied van agenda en contacten.

Er zijn nog aanpassingen gedaan waar we later op weer komen zoals.

  • Het vergrendelingsscherm, dat je op dit moment kunt uitrusten met een enkele afbeelding, zal veranderen in ‘het beste door de cloud aangedreven fotolijstje ter wereld.’
  • Het startscherm wordt een stuk flexibeler. Microsoft introduceert twee nieuwe tegelformaten, nieuwe manieren om het ‘Alle apps’-scherm te gebruiken en je kunt de indeling van het startscherm nu aan je Microsoft-account koppelen, zodat je op al je toestellen dezelfde startconfiguratie krijgt.
  • De instellingen in het ‘Metrogedeelte’ van je pc is dramatisch uitgebreid, zodat vrijwel elke optie die je kon vinden in het Configuratiescherm nu ook te vinden is in het touchvriendelijke gedeelte van Windows 8.
  • De Windows Store heeft een compleet nieuw ontwerp gekregen.
  • Als je op de zoekoptie klikt in de ‘Charms-balk’ in het startscherm ben je niet langer verplicht om uit een lange lijst met zoekopties te kiezen. Je krijgt nu een universeel zoekveld en de resultaten zullen een combinatie zijn van apps, bestanden, instellingen, online content en resultaten uit geïnstalleerde apps.
  • Het virtueel toetsenbord heeft verbeterde autosuggestie gekregen en ondersteunt tevens nieuwe aanraakgebaren, waardoor het makkelijker wordt om nummers en symbolen toe te voegen zonder te moeten schakelen tussen letters en cijfers/symbolen.
  • Updates aan apps uit de Windows Store worden voortaan automatisch toegepast, als onderdeel van het reguliere onderhoudsproces in Windows 8.1. Dat is een groot verschil met Windows 8, waar je nog werd geacht om apps met de hand te updaten.


Bron
 
Laatst bewerkt:
Zoals geweten komt morgen dus de update uit voor Windows 8.

Maar wat mag je er van verwachten ?

De startknop
De startknop zal weer zichtbaar zijn in 8.1 maar dit heeft zijn beperkingen. De nieuwe Startknop biedt hooguit een eenvoudigere manier om te switchen tussen het Startscherm met tegels en het bureaublad. Wil je de echte startknop weer zoals in Windows 7 dan kan je de software gebruiken Classic Shell 4.0.0 deze werk al voor Windows 8.1 en is gratis.

Als je nu reeds in Windows 8 die Classic Shell hebt geïnstalleerd wat moet je dan doen na de Upgrade naar 8.1 om die Classic Shell te behouden?
Heb je dan 2 startknoppen of wat??

bedankt - sunny
 
je dient de nieuwste versie van classic shell te installeren wil je classic shell blijven behouden op de Win 8.1

Ashampoo_Snap_2013.10.17_12h54m47s_002_.png

download

om deze te installeren is het niet nodig om eerst de oudere versie te verwijderen...
 
Mag ik die Classic Shell 4.0.0 nu reeds installeren in W.8 of moet ik daarvoor wachten tot W.8.1 is geïnstalleerd ?
 
Mag ik die Classic Shell 4.0.0 nu reeds installeren in W.8 of moet ik daarvoor wachten tot W.8.1 is geïnstalleerd ?


je wacht beter tot na de upgrade ...
ik had eerst al de nieuwste versie maar deze werd vervangen door de start button windows 8.1 en diende ik nu classic shell opnieuw te installeren .
 
je wacht beter tot na de upgrade ...
ik had eerst al de nieuwste versie maar deze werd vervangen door de start button windows 8.1 en diende ik nu classic shell opnieuw te installeren .

Hebt u dan die 8.1 al op uw computer?
En als ik wacht tot na de upgrade moet ik dan Classic Shell NIET opnieuw installeren denkt u?
 
Hebt u dan die 8.1 al op uw computer?
En als ik wacht tot na de upgrade moet ik dan Classic Shell NIET opnieuw installeren denkt u?

ja ik heb er nu de Windows 8.1 opstaan ...
02458a2c73-Ashampoo_Snap_2013.10.17_19h50m59s_002_.png


ik had eerst er dus de classic shel 4.0 opstaan , deze werd vervangen door de startbutton van de Windows 8.1
door de setup.exe van classic shel 4.0 terug op te starten en voor een herstel te kiezen ...
zie ik nog steeds de start button van de Windows 8.1 maar met de functie van classic shell ...
zie de afbeelding ..
02557d6629-Ashampoo_Snap_2013.10.17_19h58m17s_003_.png
 
Oké bedankt, zal nu wachten tot die upgrade van 8.1 (als die automatisch wordt aangeboden??) en dan die Classic Shell updaten naar versie 4.0.

Het is op een andere laptob dan deze in m'n onderschrift dat die W.8 staat ( is van een vriendin maar ik onderhoud hem )

grt-sunny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan