Wat is een back-up ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
XP moet eraf.Dus ik zoek zijn foto's bijeen en brandt die op een dvd .
Wat is in feite een back up.XP ligt er toch uit.
 
Een Backup = een Reserve kopie

Een betere vraag kan zijn, waar maak ik een Backup van en dan geef ik als antwoord: Van de belangrijke bestanden die je niet kwijt wilt, zodat je deze bestanden weer kunt gebruiken met de nieuwe besturing.
Voorbeelden zijn foto's, muziek, word en excel bestanden, video's, favorieten, emailberichten, contactpersonen, enz. enz.
 
Vandaag is 't mislukt om die Xubuntu 14.04 lts er op te installeren.Dat ding kan geen dvd lezen.
Ik had mijn vriend it expert aan't werk gezet om wat foto's en documenten bijeen te zoeken.Samen was dat 900 mB.Dit maar op stick gezet(usb-1).
Via stick er Xubuntu opzetten ging ook niet.
Denkelijk valt de XP niet stil.
 
Is daar ook een prog voor of moet ik dat doen via die verkenner.
1 ding nog ,gedelete foto's zou je terug kunnen recupereren.Mss die ook kopiëren.

Of daar een programma voor bestaat weet ik zo snel even niet. Lijkt mij niet, omdat zo'n programma niet weet welke mappen en bestanden belangrijk voor je zijn.

Daarom is het altijd belangrijk met computergebruik om jouw belangrijke data gecentreerd in bijvoorbeeld 1 hoofdmap op te slaan. Dan hoef je later niet zo veel te zoeken waar alles staat.

Uiteraard bestaat er recovery software dat veel kan terug halen, maar je gaat een andere besturing er op zetten dan heb je meestal 2 mogelijkheden vanaf Windows 7.

  • Een installatie met behoud van de oude data en deze wordt dan opgeslagen in een map old
  • Een algehele format waardoor de schijf helemaal leeg wordt gemaakt.

In het laatste geval is alle data dat overschreven wordt door de nieuwe besturing nagenoeg niet meer te recoveren. Er bestaan speciale bedrijven die dit in incidentele gevallen nog wel mogelijk maken, maar dat wordt dan een kostbare zaak.
 
Vandaag is 't mislukt om die Xubuntu 14.04 lts er op te installeren.Dat ding kan geen dvd lezen.
Ik had mijn vriend it expert aan't werk gezet om wat foto's en documenten bijeen te zoeken.Samen was dat 900 mB.Dit maar op stick gezet(usb-1).
Via stick er Xubuntu opzetten ging ook niet.
Denkelijk valt de XP niet stil.

Heb je de USB stick bootable gemaakt ? https://www.bluewhaleseo.com/blog/b...bility/#create-bootable-linux-usb-key-windows

Gebruik de Universal USB Installer. http://www.pendrivelinux.com/downlo...aller/Universal-USB-Installer-1.9.5.2-src.zip

Laat de pc booten vanaf de usb drive. Het kan gebeuren dat je de bootvolgorde in het BIOS moet aanpassen.
 
Er zitten 2 HD's zei hij nog.De C:\ wordt dan leeg gemaakt om Xubuntu er op te zetten.
De E:\ ,daar zouden de mappen,bestanden op zitten.
Dus XP blijft nog wat verder draaien.Avira free antivirus werkt nog.
 
Er zitten 2 HD's zei hij nog.De C:\ wordt dan leeg gemaakt om Xubuntu er op te zetten.
De E:\ ,daar zouden de mappen,bestanden op zitten.
Dus XP blijft nog wat verder draaien.Avira free antivirus werkt nog.

Tsja, als je zeker weet dat alle belangrijke data op schijf D staat hoef je in principe niets te backuppen. Weet wel zeker als je er een nieuwe besturing op zet dat je dan voor schijf C kiest.
 
Ken er niet veel van,XP zou op de C:\ zitten = 1 HD .De andere HD was voor de mappen en bestanden.
Maar de pc heeft geen dvd station.Hij heeft een oudere Ubuntu versie gebrand op CD.
De bios ingesteld en 2 keer werd het aborted.
Maar ik verdenk de andere gebruiker op die pc.Die heeft een ww en de XP is geïnstalleerd geweest met meerdere pc's tesamen.
Dat wel 15 j terug.
Hij is niet zo bekend met (x)Ubuntu,volgende week komt hij terug.
Maar valt XP uit of begint het met vastslaan,wit of zwart beeld ?
 
XP is compleet passé ... hoe leuk het werken ermee ook was, welke goede herinneringen jij en de jouwen er ook mogen aan hebben: laat dat OS los en ga voor een veilig en hedendaags besturingssysteem.

Of Ubuntu een waardige vervanger is ? ... daar twijfel ik persoonlijk dan ook weer sterk aan, voor mij is er maar één waardige "vervanger" en da's Windows 7 ... blijft ook de vraag of de hardware (lees: de PC zelf) Windows 7 aankan, maar als misschien loont het wel de moeite om ook hiervan na die 15 jaar afscheid te nemen en die man / vrouw in kwestie onder te dompelen in een totaal nieuwe computerervaring die het verleden volledig kan vervangen en op zeer korte termijn kan doen vergeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan