Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik zit mij hier nu al een paar uur te amuseren om het wachtwoord te vinden dat ikzelf heb ingesteld op een powerpoint bestand dat ikzelf heb gemaakt.
Niet te vinden...helemaal vergeten.
Is er een mogelijkheid om dit nog ongedaan te maken, dat wachtwoord, of is dit naar mijn vermoeden hopeloos.
Dan moet ik ze bijna opnieuw gaan maken want het betreft een zelf geschreven PC-cursus van vorig jaar die ik verder wil afwerken.
 
probeer eens het bestand te openen in de Softmaker Presentation indien ook deze aanwezig is in je office pakket ....
vervolgens ga je deze wederom dienen op te slaan als (ppt)
daarna zou je het wellicht moeten kunnen gebruiken .... maar indien er ook audio fragmenten aanwezig zijn in het pptx bestand dan zijn deze nu niet meer aanwezig !
 
Al die software is based op brute force (of dictionary) attacks. Brute force is haalbaar bij zeer korte wachtwoorden. Dictionary geeft je al iets meer kansen als je standaard woorden gebruikt hebt... Bij een minimum van 8 karakters is de benodigde tijd al weken, en zelfs langer. De enige kans met zulke software is als er een (eenvoudig) wachtwoord gebruikt is met heel weinig karakters...
 
Al die software is based op brute force (of dictionary) attacks. Brute force is haalbaar bij zeer korte wachtwoorden. Dictionary geeft je al iets meer kansen als je standaard woorden gebruikt hebt... Bij een minimum van 8 karakters is de benodigde tijd al weken, en zelfs langer. De enige kans met zulke software is als er een (eenvoudig) wachtwoord gebruikt is met heel weinig karakters...

Jawel, helemaal mee eens.
Maar in dit geval betreft het een wachtwoord die hij zelf gemaakt heeft en niet meer kan herinneren. Soms als je de eerste 3 karakters hebt, kan het gebeuren dat je daarna de rest weer kan herinneren. Het proberen waard, al kan dit soms wel wat lang duren.
 
Jawel, helemaal mee eens.
Maar in dit geval betreft het een wachtwoord die hij zelf gemaakt heeft en niet meer kan herinneren. Soms als je de eerste 3 karakters hebt, kan het gebeuren dat je daarna de rest weer kan herinneren. Het proberen waard, al kan dit soms wel wat lang duren.

Helaas gaat die software de eerste 3 karakters pas kunnen tonen wanneer het complete wachtwoord gevonden is... Indien dit anders zou zijn, zou zulke beveiliging vrij snel te kraken zijn.
 
Ja straks nog eens proberen maar ik vrees wel het ergste - Ja een vrij moeilijk paswoord kan het niet geweest zijn en mits een kleine tip zou ik het inderdaad snel hebben denk ik. Ik ben nogal logisch ingesteld dus heel ver moet ik het niet gaan zoeken ook.
Ik weet dat ik minstens al begin met een hoofdletter - het is steeds een woord - en ik eindig bijna altijd met 2 cijfers - Ik moet het ook zoeken in Latijns woord - tja ... De combinatie van die dingen maakt het uiterst moeilijk om te achterhalen maar dan feitelijk weer gemakkelijk om te onthouden. Alleen er zijn ook heel veel Latijnse woorden en veel nummers....
In ieder geval allemaal bedankt al om te reageren close
 
Als je het eerste woord al weet, kan je in de meeste brute force tools dit aangeven. Zodat die bijvoorbeeld zoekt achter een woord met een variabel aantal tekens achter.
Stel, je start met "SecretWachtWoord", en daarna geef je bijvoorbeeld aan dat er max 4 tekens achter kunnen komen. Dan gaat die alle combinaties zoeken met die vaste gegevens. Op die manier vergroot je wel serieus je kansen. Anders is het vrijwel onbegonnen werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan