Wachtwoord verloopt nooit meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
®

®DaddyCool

Gast
Uitleg hoe je het wachtwoord instelt en niet meer doet verlopen:

- Er is standaard geen wachtwoord ingevoerd, Vista zal je dus op een gegeven moment vragen dit
alsnog te doen.
- Als dat moment zich voordoet kun je dus een eigen wachtwoord invoeren, of het gewoon leeg laten
wat staat voor geen wachtwoord.
- Hoe je voorkomen kunt dat je wachtwoord in Vista verloopt, staat hieronder beschreven:
Nadat je een tijdje Vista draait kun je de volgende melding krijgen als je inlogt:
"je wachtwoord zal over 14 dagen verlopen....."
Standaard verlopen in Windows de wachtwoorden pas na 42 dagen, zo ook in de Vista versies.
Maar 14 dagen voor het verstrijken van die datum krijg je netjes, en dus op tijd deze melding.
Als je niet wilt dat je wachtwoord verloopt, doe dan even de 7 makkelijke stappen hieronder beschreven.
1.. Ga naar start > Uitvoeren en type hier: "control userpasswords2" zonder de aanhalingstekens.
2.. Selecteer de geavanceerde tab in het Gebruikersaccounts scherm.
3.. Klik op het tabblad geavanceerd onder het kader van Geavanceerd Gebruikersbeheer.
4.. Selecteer Gebruikers in de Locale gebruikers en groepen (lokaal).
5.. In het rechter scherm, rechts-klik op de gebruiker waar je de instellingen van veranderen wilt.
6.. Selecteer eigenschappen, in het tabblad algemeen zet je een vinkje voor: wachtwoord verloopt nooit.
7.. Klik Toepassen en OK, en weer OK. :cheer:
 
Damned...
Ik heb dit 'geprobeerd' en zit nu met het probleem dat ik alleen nog een gastaccount heb... Een programma als administrator uitvoeren kan niet meer... de 'OK'-knop is zichtbaar, maar kan niet aangeklikt worden....
Help....!!!!
Hoe krijg ik mijn rechten terug?
Mij is dit vorig jaar ook al eens overkomen en toen heb ik niets anders kunnen doen dan een volledige herinstallatie. Dit wil ik nu wel niet meer herdoen... Er moet toch een mogelijkheid zijn om dit te vermijden.
Ik ben de ENIGE gebruiker van deze PC. Er is geen andere account geactiveerd.
Bij het opstarten moet ik gewoon mijn wachtwoord invoeren en ik ben vertrokken.
Hoe kan dit opgelost worden?
Van harte dank op voorhand voor eenieder die mij op het goeie pad kan helpen!!!!
Eddy
 
Vervolg..

Ter info: als ik nu terug 'uitvoeren: control userpasswords2' invoer, kan ik niet meer verder (toen ik dit de eerste keer deed ging het dus wel nog...). Ik had gehoopt daar de oplossing te vinden, maar zelfs daar kan ik nu niet meer aan. Mijn inlogscherm bevat nu enkel een gastaccount en eronder een vakje: 'andere gebruiker' (wat er voorheen niet stond).
HELP !!!!
 
Vervolg..

Ter info: als ik nu terug 'uitvoeren: control userpasswords2' invoer, kan ik niet meer verder (toen ik dit de eerste keer deed ging het dus wel nog...). Ik had gehoopt daar de oplossing te vinden, maar zelfs daar kan ik nu niet meer aan. Mijn inlogscherm bevat nu enkel een gastaccount en eronder een vakje: 'andere gebruiker' (wat er voorheen niet stond).
HELP !!!!

Dan kan je toch gewoon inloggen als 'andere gebruiker' die de admin zal zijn.
De admin kan je niet wissen dus moet het die zijn.
Dan gewoon de naam veranderen van deze account.
 
Sorry dat ik zo laat antwoord zulle, Moeilijk als je niet thuis bent hé!

De tekst die ik hierboven schreef is een originele copy van een groep professionele programmeurs die dagelijks met Vista bezig zijn en daarmee experimenteren.

Nu heb ik dit zelf al een paar keer feilloos kunnen toepassen en bij mij zit alles goed hoor.

Nu daarmee is uw probleem nog niet van de baan.

Kijk eens of "gebruikersaccountbeheer" is in- of uit-geschakeld ? dit noemen ze de UAC
Je kan het vinden op configuratiescherm/gebruikers

Als je maar alleen op deze PC werkt staat dit daar best dus niet aangevinkt wat wil zeggen dat je idd werkt met de Administrator van de PC. De naam kan je zoals nijltjetweety reeds hierboven schreef steeds veranderen.

Anders in nog ergere gevallen kan je steeds langs veilige modus (opstarten en F8 intoetsen na het bios scherm) inloggen op de administrator van de PC zelf.
Je kan dan daar in beperkte modus de belangrijkste dingen terug naar je zin zetten.

Moest er nog iets zijn laat het maar weten hé !
 
best niet doen dus volgens mij

best niet doen dus volgens mij

geld dat ook voor XP

Het is een uitleg die speciaal geschreven is voor Vista. Ik zou dat niet proberen in XP.
Het zou misschien wel kunnen mogelijk zijn maar ik doe niet graag iemand een format C doen hé

Niet doen dus
 
Vervolg..

Ter info: als ik nu terug 'uitvoeren: control userpasswords2' invoer, kan ik niet meer verder (toen ik dit de eerste keer deed ging het dus wel nog...). Ik had gehoopt daar de oplossing te vinden, maar zelfs daar kan ik nu niet meer aan. Mijn inlogscherm bevat nu enkel een gastaccount en eronder een vakje: 'andere gebruiker' (wat er voorheen niet stond).
HELP !!!!

Volgens mij is die 'andere gebruiker' gewoon de naam voor de admin hoor.
Als je ingelogd bent als admin kan je de account niet wissen omdat hij in gebruik is, en als je ingelogd bent als gast heb je de rechten niet, daarom dat je niet verder kan.
In bijlage het resultaat als je probeert de admin te wissen.
Je moet gewoon aanmelden als "andere gebruiker" en de naam terug veranderen.

PS daddy, ik heb alle bewerkingen gedaan met uac ingeschakeld, dus de accounts beheren kan zo ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan