Windows 10 Waarom Windows 10 na mei geen updates meer krijgt.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WaWa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Da”s mooi, daar ben ik erg blij mee.
Dan blijft mijn pc hopelijk vanaf nu stabiel en blijft alles werken zoals het hoort.
Telkens als microsoft met een update komt kan ik hier weer gaan zoeken naar problemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees veel negatieve reacties omtrent Windows Updates (in de commentaren van het artikel enzo). Ik zeg niet dat optionele updates altijd goed en nodig zijn.
Maar adh van de commentaren lijkt het erop dat Windows 10 niet op orde zou zijn? Ze mogen gerust een OS zoeken dat stabieler is en alles beter op orde heeft. En Linux is dit zeker niet hoor. Het spreekwoord 'het gras is altijd groener aan de overkant' doet die situatie alle eer aan. Spijtig dat de mensen niet beseffen wat een luxe ze krijgen, en maar klagen dat het niet goed is (of goed genoeg). Ik word er een beetje droevig van.
 
Probleem met Windows is dat als alles goed werkt er op een gegeven moment weer een update komt waarna, hier in ieder geval, het één en ander weer niet meer werkt.
Afgelopen week ook weer met de update van versie 1907 naar 2004.
Geen Netwerk apparaat meer te zien of te vinden in de verkenner of een alternatief programma zoals Total Commander. Ik heb me het lazurus gezocht wat zonde van mijn tijd is.
En hierin was ik niet de enige gezien de vele forums die ik wereldwijd heb gelezen om mijn probleem op te lossen.
Zoiets mag niet gebeuren. Een configuratie instelling is een configuratie instelling en moet je met rust laten tenzij je daar een goede vermelding van maakt.


Verder ben ik wel tevreden met Windows maar laat Microsoft a.u.b. overal af blijven als iets goed werkt.
 
@Skippy Ik kan die redenering toch niet goed volgen ... We kunnen toch niet verlangen dat elke technologie (zoals NETBios) eeuwigdurend aangehouden blijft, ook als het verouderd is en ondertussen vervangen. Het is net omdat MS weet dat die ouwe NETBios niet meer in alle omstandigheden gegarandeerd werkt dat men er wil van afstappen. Volgens de redenering die jij uiteenzet zou MS-DOS nog altijd in elke PC moeten blijven zitten en werken ... De ganse IT-wereld heeft ingezet op netwerking op basis van TCP/IP protocol, dus is het eigenlijk al veel te lang dat er nog overblijfselen van oudere systematieken overgebleven zijn.
Eigenlijk had MS beter gedaan het gewoon met een feature update uit Win10 te slopen, proper en net ...
 
Ik kan nog steeds dezelfde DOS opdrachten geven die ik 25 jaar geleden ook al gaf op elke PC die onder Windows draait, dus ik snap uw redenering dan weer niet.
Waarom zou Microsoft dit doen ?
Lang leve het oude DOS zou ik zeggen.

Wat ik me dan tevens afvraag waarvoor onderstaand pictogram dient als NetBios niet goed meer wordt ondersteund.
Waarom laat men dat dan niet weg ?

Netwerk.jpg


Ik heb gelukkig andere ervaringen met NetBios. Het werkt perfect totdat er ineens door een Windows Update instellingen worden veranderd in de beveiliging en alle netwerkadressen niet meer via de verkenner bereikbaar zijn.
De gehele IT wereld ten spijt.
 
Kijk, gewoon via de verkenner of Total Commander of andere programma's, de opslag op de netwerkschijven beheren. Zoals kopiëren, verplaatsen, verwijderen of alle andere mogelijke acties.
Geen ingewikkeld gedoe, hetzelfde zoals je op de lokale schijven of USB sticks of externe USB schijven doet.

Dit is zoals het hoort. NETBios kan best een oud protocol zijn, maar dat zijn de oude DOS opdrachten ook. We kunnen gewoonweg niet zonder.
Totdat er verleden week de Update naar versie 2004 van Windows kwam, toen was het over en was er iets veranderd in de beveiligingsinstellingen van Defender waardoor alle schijven niet meer zichtbaar waren.

Netwerk1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan