Waarom gebruik je Google Chrome (nog) niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nete

Steunend lid
Vip Lid
Ik was een fervente Firefox gebruiker (Firefox is zeer goed, laat dat geweten zijn), maar toen ik maanden terug Google Chrome eens uitteste, was ik na een halfuurtje verkocht.

Google Chrome zit zo logisch in mekaar en werkt zo snel dat het me verwondert dat er al niet meer mensen van gebruik maken.

Als je Chrome de eerste keer start is het natuurlijk wel wat vreemd: een bijna maagdelijk witte pagina. Blijkbaar knappen daar al veel mensen op af.

Maar wat is er nu eenvoudiger dan, als je in de adresregel een woord intypt, Chrome automatisch gaat zoeken in Google, en als je een site intypt, die site opent ?

Het beste aan Chrome vind ik wel dat je na enkele uren gebruik 9 miniatuurweergaven krijgt van de sites die jij het meeste bezoekt.
Je hebt als het ware 9 startpagin's voor je in plaats van 1. Ongelooflijk gebruiksgemak.

En Chrome werkt dan nog bloedstollend snel ook.

Laat de tegenargumenten maar komen !

PS: de nieuwe Safari browser van Apple werkt op vrijwel hetzelfde stramien, maar is iets minder snel (bij mij toch)

Ik gebruik zeer veel browsers, waaronder ook chrome.
Ben over allen zeer tevreden maar toch bieden sommigen voor- en nadelen
tegenover de andere. Ik geef echter de voorkeur aan Firefox.
Hoewel deze iets trager is dan Chrome, is hij ook iets veiliger volgens mij ;)
Ook is je privacy met Chrome nog altijd niet wat het zou moeten zijn.

Ik zal nooit Internet Explorer afbreken maar gebruik deze zeer zelden.
Ik moet zelfs zeggen dat IE sinds de laatste versie veel verbeterd is.
Ik hou er de slechte gewoonte op na nooit te gebruiken wat mij opgedrongen wordt :p
Vermits IE onlosmakelijk verbonden is met m'n besturing weiger ik er meer mee
te doen dan de browser eens goed te testen ;) Exotische browsers heb ik ook al getest
maar deze voldeden niet aan mijn verwachtingen en zal ik hier dus ook niet promoten...

Safari ben ik ook zeer tevreden over (y)

Laatst bewerkt:
Google Chrome ja behoorlijk snel en goed, maar 1 nadeel is dan wel dat je geen Add-ons Roboforum dat is jammer.

Wat betreft firefox ben ik geen aanhanger van.
Zelf geef ik de voorkeur aan avant :p heeft voor mij de minste problemen tot nu toe.

Ja was verrassing JW ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik hoofdzakelijk Safari 4 ; Mozilla Firefox ; en Opera .
Safari om zijn snelheid , Firefox om zijn Add-ons

Waarom ik de voorkeur geef aan opera is ondermeer de snelzoeker.
Hierin kan je 9 pagina's zetten die bij 1 klik openen.
Groot voordeel voor mij is dat ik er zelf beslis wat ik er in plaats, het zijn niet altijd de meest bezochte sites.
Soms is het een forum waar ik een discussie heb lopen bvb, tegen dat die in chrome er zou tussenstaan is het al lang opgelost en heb ik er niets meer aan.
Ook kan ik er alle mail in lezen, geen outlook of wat ook nodig, alles zit in opera.
Torrentdownloads doe ik nog steeds met utorrent ipv met opera, die werkt sneller.
En java zit ook standaard in opera, bescherming is steeds in orde.
Met verouderde javaupdate heb ik nooit te kampen op voorwaarde dat ik opera steeds update naar de nieuwste versie.
Nu gebruik ik firefox omdat ik nog geen opera heb gevonden in de laatste ubuntu 9.04 (linux).
Volgende maand word het opnieuw open suse.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan