w7 van een w8 upgrade op een andere pc gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
hallo,
OP mijn desktop had ik W8 geïnstalleerd over mijn W7 besturingssysteem. Ik vraag me af of ik deze w7 zou kunnen installeren (hergebruiken)op een laptop die nu op Vista draait.
Dank op voorhand voor uw suggesties of goede raad.

Groeten
JDR
 
je heb dus een upgrade gedaan van een windows7 naar de windows8
en je wilt nu de licentie key windows7 gebruiken voor een verse installatie windows 7 op een laptop waar dat er nu de vista op staat ....

nee dit kun je dus niet doen , omdat je dus een upgrade gedaan heb ...
je mag het proberen maar ik betwijfel dit ten zeers dat dit kan ....!
 
Om wat voor Windows7 gaat dat? een OEM versie of een zelf aangekochte. Als dat een zelf aangekochte is , moet dat normaal wel lukken .
Je mag de licentie maar op één computer gebruiken. Daar je de windows7 nu niet meer gebruikt op de desktop mag je die wel gebruiken op de laptop.
Had je nu de windows7 blijven behouden op de desktop(geen upgrade uitgevoerd naar windows8) en ook op de laptop geïnstalleerd , dan moest je wel betalen voor een nieuwe licentie code.

Je code is reeds geactiveerd op die geupgrade PC. Maw je kan deze code nietmeer activeren op nieuwe hardware, activatie is reeds gedaan op die bepaalde hardware. Gaat dus niet! Microsoft houd er geen rekening mee dat je die PC nietmeer gebruikt. Code is op één bepaalde hardwareset te gebruiken en te activeren. Is dit reeds gedaan zoals nu, dan kan je deze nietmeer activeren op nieuwe hardware.
 
Je code is reeds geactiveerd op die geupgrade PC. Maw je kan deze code nietmeer activeren op nieuwe hardware, activatie is reeds gedaan op die bepaalde hardware. Gaat dus niet! Microsoft houd er geen rekening mee dat je die PC nietmeer gebruikt. Code is op één bepaalde hardwareset te gebruiken en te activeren. Is dit reeds gedaan zoals nu, dan kan je deze nietmeer activeren op nieuwe hardware.

Nochtans hier staat te lezen dat het wel kan.
http://www.pctuts.be/f328/oem-versie-en-een-retail-versie-verschil-33799/
 
dacht ik al hoor, maar ik geef niet graag €100 uit om een licentie voor w7 te kopen, zal dan maar weer die kaduke Vista installeren.
Bedankt voor de reactie.
Jdr
 

Ben wat aan het zoeken geweest naar duidelijke antwoorden. Theoretisch kan je inderdaad de licentie overdragen naar een nieuw toestel. Maar of dat in de praktijk altijd goed werkt en mogelijk is, dat is iets anders. Dus je hebt wel gelijk.

Indien je activatie op je nieuwe toestel faalt (met Retail licentie), kan je Miscrosoft contacteren en je situatie uitleggen. Je hebt normaal recht op een key voor je nieuw toestel op voorwaarde dat je oude toestel nietmeer in gebruik is.

MAAR, aangezien het om een upgrade gaat naar Windows 8, is de situatie wel heel anders...
 
Om wat voor Windows7 gaat dat? een OEM versie of een zelf aangekochte. Als dat een zelf aangekochte is , moet dat normaal wel lukken .
Je mag de licentie maar op één computer gebruiken. Daar je de windows7 nu niet meer gebruikt op de desktop mag je die wel gebruiken op de laptop.
Had je nu de windows7 blijven behouden op de desktop(geen upgrade uitgevoerd naar windows8) en ook op de laptop geïnstalleerd , dan moest je wel betalen voor een nieuwe licentie code.
 
een gouden raad wil ik je wel meegeven ...nu je een upgrade gedaan heb van de win7> win8

sluit een externe schijf aan en maak je een systeemkopie aan ..+ de daar bijhorende opstart cd

waarom dit :
stel er gaat iets mis en je wilt een herinstal doen ....
dit kun je ook via de pc-instellingen > algemeen> opnieuw installeren ( maar dan ben je al de programma's kwijt die er nu opstaan )
ook de optie via pc-instellingen > algemeen > Pc vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op bestanden kan gebruikt worden ( maar verschillende personen beweren later dat ook hier programma's verloren gingen na het toe passen van deze optie ) daarom mijn advies om een systeemkopie aan te maken .
**met deze systeemkopie zet jij de pc terug naar de tijd waarop je deze heb aangemaakt ( alles word behouden )
(natuurlijk verlies je ook programma's indien je deze systeemkopie nu aanmaakt maar pas later gebruikt ... immers de nadien geinstalleerde programma's werden niet in deze systeemkopie opgenomen )
maar het bespaart u een hoop miserie indien je deze ooit nodig zou hebben !

om deze systeemkopie aan te maken dien je dus via het configuratiescherm de optie " windows7bestandsherstel " aan te klikken
sluit een externe schijf aan en klik verder op " een systeemkopie maken " ***de pc mag niet in gebruik zijn tijdens dit proces ....ook word er je gevraagd om de bijhorende opstart cd aan te maken ....
doe dit dan ook ...indien de pc niet meer wilt opstarten dan gebruik je deze cd om opte starten met de externe schijf aangesloten en je zet de systeemkopie terug !
 
ga ik doen, een systeemkopie heb ik nog nooit gebruikt, altijd al alles gewoon gekopieerd(documenten-afbeeldingen-pst files-favorieten. en dan de programma's terug geïnstalleerd maar dat is inderdaad een hele klus, het zelfde met het besturingssysteem waar ik dan een schijf van heb uit 2009 bvb voor W7 en dan kun je de hele dag updates uitvoeren!
 
dan is dit inderdaad e oplossing voor je ...
en indien je over een 2de interne schijf bezat kon je zelfs met Macrium Reflect te werk gaan .
met Macrium Reflect maak je instant een werkkende kopie aan van je huidige windows.
mocht onverwijl de huidige HD overlijden , koppel je gewoon de HD los en je koppelt de andere HD aan ...
lees hier meer over Macrium Reflect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan