Windows 11 W11 - telenet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik heb W11 op mijn laptop geïnstalleerd om die uit te testen en eens te zien wat er allemaal in zit en veranderd is tegenover W10.

Maar wat ik niet bereik is : Telenet installeren.
Ik heb wel de WiFi verbinding.
Maar als ik kijk in de lijst van de "Providers" staat mijn kenteken "Telenet .........." er niet tussen.
Dus ik kan er niet op tippen om dit te openen en er mee te werken.

Ik ben dan ook vergeten hoe ik dit gedaan heb op mijn desktop met W10 - dit is TE lang geleden.

Graag een tip.

Flamingo :geek: :mad:
 
Telenet installeren ? bedoel je dat je enkel draadloos kunt verbinden maar niet via een utp kabel ... indien zo ontbreekt wellicht de lan driver .
 
Besten,

Neen, niets lukt.
  • Ik heb alles nagezien op de "Modem" maar alle instellingen schijnen mij normaal.
  • Ik heb een Lan kabel rechtstreeks aangesloten en heb normaal Internet en alles werkt.
  • Maar zonder een direct aangesloten kabel werkt er niets voor Internet.
  • Dus via WiFi werkt Internet niet.
  • En nochtans staan hij op "aan".

  • Toen er op mijn laptop W10 was geïnstalleerd had ik wel verbinding met Internet via WiFi. - was het gemakkelijkst met een verplaatsbare laptop -
  • Dus moet er in dat nieuwe systeem van W11 ergens een instelling zijn die ik moet aan- of uitvinken of een instelling doen.
  • Alhoewel in het gedeelte "een nieuw netwerk installeren" heb ik alles van mijn Telenet WiFi ingevuld.
  • Maar mijn code "Telenet-.........." verschijnt niet in de reeks van WiFi-netwerken ,,,,,
Graag nog enkele tips wat ik dien na te zien.

Flamingo :geek: :LOL:
 
Ik heb niets met Telenet hier in Nederland.
Wat bedoeld u met kenteken "Telenet" staat er niet tussen ?
Het modem/ router heeft een SSID naam. Dit kan een naam of getal zijn, maar ook combinaties hiervan met speciale tekens. De naam zal volgens mij zeker geen Telenet zijn dus die zal je dan ook niet tegenkomen bij de beschikbare wifi netwerken.
Wat de SSID naam van uw router is kan ik natuurlijk niet weten. Als u in kunt loggen op de router komt u op een setup webpagina van uw router waar deze naam zeker ergens vermeld zal staan. Als u het adres niet weet geeft u met Powershell de opdracht ipconfig Dan is default gateway het adres van de router. Daarna http:// en dan het ipadres en je zou in de setup moeten kunnen komen. Dan even zoeken bij de draadloze instellingen.
Als het goed is zou je de SSID naam van uw router ook hier moeten kunnen vinden volgens mij: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/uw-wifi-paspoort/
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar in de periode dat ik klant was bij Telenet - 8 jaar geleden hadden zij een server-hosting van de setups van al hun routers. De router zelf was een zwarte doos waar je niet kon op inloggen. Als je de settings op de website van Telenet, na aangelogd te zijn als klant X, wijzigde werd die wijziging dan doorgestuurd vanaf hun servers naar je router X !

Wat er vooral tergend aan was, was dat wat je kan zien en wijzigen zo onwaarschijnlijk beperkt was. De gebruiker werd toen door Telenet als een nitwit bekeken en zij hielden op die manier alles in de hand.
 
Niet om het één of ander, maar dat alles zo afgeschermd is bij Telenet vind ik dit persoonlijk een zéér slechte zaak en hierdoor een ISP waar ik geen reclame voor zou willen maken als Hollander.
Ik kan geen pagina ontdekken op hun website om mensen te kunnen helpen met bepaalde instellingen. Erg ongebruiksvriendelijk. Voor alles moet je inloggen.
Met andere woorden, de klanten zoeken het zelf maar uit. Hierbij kunnen op een helpsite zoals Pctuts of andere helpsites alleen mensen helpen die zelf een Telenet abonnement hebben. Deze kunnen spieken op hun eigen account om te kunnen helpen.

Slechte zaak vind ik dat.
Wat zou het probleem van een ISP kunnen zijn om instellingen of andere hulp volledig open te zetten op het www zodat andere mensen bij problemen iemand kunnen helpen ?
 
Als je met je smartphone wifi hebt dan is je wifi OK, en anders inloggen met je telenet account en je kan alles instellen,
Mijn SSID is aangepast "An" is standaard cijfers en letters.
En alles staat er open en bloot he, en makkelijk aan te passen,
modem eens effe stroomloos zetten kan ook soms problemen verhelpen.

1636092069954.png
 
Laatst bewerkt:
En nu het GOEIE nieuws : alles is opgelost :
Op 31.08.2019 verkreeg ik van Telenet - Gratis - 2 "WiFi Boosters", zodat mijn WiFi signaal inmijn logeerkamer achteraan mijn appartement beter zou zijn daar ik wanneer het goed weder is ik daar met mijn laptop zit en dan ook nog geniet van het goeie weer en uitzicht op mijn terras met bloemen.
Dus de ene Boosters zit in het stopcontact in de logeerkamer achteraan, en de andere in mijn living, waar de gehele Telenet installatie binnenkomt.
Nu ik in deze koudere periode daar niet meer zit heb ik die "Booster" weg gedaan en dus was de verbinding met de 1stge Booster in de living verbroken.

Na alle onderzoeken van mijn instellingen en jullie antwoorden, kwam ik opeens op die "Boosters" terecht.
En ja........... in plaatse hem terug in de logeerkamer en de WiFi verbinding in mijn Laptop loopt terug normaal - gebruikt in mijn bureau naast de living -.

Zo ziet men maar, met die verbindingen, die fiches - die instellingen - en zo voort, dat er ergens toch een deeltje is dat men vergeet te controleren.
Eind goed - laptop goed.

In elke geval aan allen die mij terug gemaild hebben, hartelijk dank.

Flamingo :geek: :giggle:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan