Voorkom het afschieten van wasberen in Limburg en stuur een brief aan de provincie in Nederland.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
heb me daar eens in het verleden tevens ook om destijds gevolg te geven aan een door u opgeroepen steunbetuiging daar eens geregisteerd en sindsdien krijg ik om de haverklap van hen mails toegestuurd welke ik dus direct verwijderd..

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
heb me daar eens in het verleden tevens ook om destijds gevolg te geven aan een door u opgeroepen steunbetuiging daar eens geregisteerd en sindsdien krijg ik om de haverklap van hen mails toegestuurd welke ik dus direct verwijderd..
Dat is hun nieuwsbrief. Onderaan staat een linkje: Deze e-mail is verstuurd naar ( mijn emailadres ) door Stichting AAP. Afmelden? Klik dan hier

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ken mijn inlog gegevens vandaar niet meer ...is eenmalig geweest dat ik de site bezocht en te lang geleden .

240028

Laatst bewerkt:

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
ken mijn inlog gegevens vandaar niet meer ...is eenmalig geweest dat ik de site bezocht en te lang geleden .
Om deze petitie te ondertekenen is geen inlog vereist.
Als je een nieuwsbrief ontvangt van Stichting AAP kun je als je deze niet meer wenst te ontvangen je hiervoor afmelden onderaan deze nieuwsbrief.

240030

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin

Beste heer/mevrouw,
27.814 mensen ondertekende samen met u onze brief aan de provincie Limburg. We hoopten dat we niet alleen stonden in onze afschuw over het afschieten van wasberen. Dat velen achter ons staan is met dit aantal ondertekenaars wel heel duidelijk geworden. Dank u wel voor uw steun.

Provincie Limburg heeft het afschieten van wasberen nog niet verboden en zegt dat opvangen te duur is. De commissaris van de Koning heeft onze brief inmiddels ontvangen en wil deze vrijdag a.s. tijdens het provinciaal overleg ter sprake brengen.

Vrijdag willen wij namens alle ondertekenaars bij deze vergadering aanwezig zijn. Ons doel is om de toezegging te krijgen dat the licence to kill voor de wasberen wordt ingetrokken.

We laten u maandag weten hoe het ons is vergaan!​

Pasfoto
Vriendelijke groet,

David van Gennep
Directeur Stichting AAP​

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
Beste heer/mevrouw
Goed nieuws! De provincie Limburg heeft het besluit om wasberen af te schieten teruggedraaid. Opvangen is nu wél een optie. Dat is een direct resultaat van onze brief die u mede ondertekend heeft.

Afgelopen vrijdagmiddag heb ik tijdens het provinciaal overleg namens 27.814 ondertekenaars de brief aan de commissaris van de Koning overhandigd. Daarnaast had ik vijf minuten spreektijd om de aanwezigen ervan te overtuigen dat het afschieten van de wasberen niet de juiste oplossing is. Dat is gelukt! Het besluit is teruggedraaid, al geeft de provincie helaas aan dat het afschieten “bij hoge uitzondering” nog mogelijk blijft.

Na afloop van de vergadering bleef ik wel met een ongemakkelijk gevoel zitten door bepaalde uitspraken die zijn gedaan. In mijn laatste blog kunt u lezen waardoor ik me zo voelde.

Hoe nu verder?
Het is nog niet duidelijk wie de wasberen gaat opvangen. Bij AAP zijn de dieren in elk geval meer dan welkom en we blijven graag met de provincie in gesprek over de mogelijkheden. Voor nu vieren wij dat het besluit om de dieren af te schieten is teruggedraaid.

Hartelijk dank voor uw betrokkenheid!

Pasfoto
Vriendelijke groet,

David van Gennep
Directeur Stichting AAP​

• Like
Waarderingen: wivy

cve

Medewerker
Forumleiding
Amai, het geeft iets uitgehaald. Had dit helemaal niet verwacht. Top hoor.

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik wil iedereen die z'n stem heeft uitgebracht bedanken, ook namens stichting AAP.
In dit soort gevallen telt elke stem en er is gelukkig dit keer een positief resultaat bereikt.

Het is zinloos om dit soort mooie onschuldige diertjes nutteloos af te schieten als er betere oplossingen zijn, ik waardeer en steun de mensen die dit op pakken en zich inzetten om dit geweld tegen dieren te stoppen.

Ik ben blij met dit resultaat.
Ik vond het nodig om ons forum hiervoor een keer te gebruiken. Wij (ik) helpen mensen op Pctuts met computerproblemen en dan is het fantastisch als u eens iets terug kunt doen voor iets waar ik mij voor inzet.

Bedankt, Skippy

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Mik
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan