Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb dit al een tijdje maar ik wist niet of er een verband was en als er een verband was wat het verband wel was.
Maar nu heb ik het gevonden. Als de volume boven de 96 staat bij afsluiten, dan heb ik bij het opstarten geen verbinding met het internet. Ik kan enkel met wifi verbinden, er zit geen RJ45 jack op mijn netbookje. Dus moet ik dan mijn volume minderen tot onder de 90 en heropstarten en ja hoor, ik heb wifi. Niet dat dit een echt probleem is, maar als wij zoals het hier deze voormiddag was met de kids een feestje en de muziek een beetje hard( kleine speakertjes, 100% is nog niet erg luid hoor), en je vergeet dan eerst de volume te minderen voor je afsluit is dit wel een beetje ambetant vind ik.
Zou er iemand weten waaraan het probleempje te wijten kan zijn? Ik zal waarschijnlijk dit probleem ook al gehad hebben toen hij op W8.1 draaide, want dit probleem van af en toe eens geen wifi verbinding bij opstarten heb ik eigenlijk al altijd gehad, maar nooit een oorzaak gevonden, maar nu dus weet ik waaraan het ligt. Niet dat ik dacht dat het ene met het andere te maken had, maar kom het is blijkbaar wel zo. Eens hij aanligt en ik heb verbinding kan ik de volume zo hard en zo zacht zetten als ik wil de verbinding blijft, maar als hij boven de 96 staat bij afsluiten kan ik onmogelijk verbinding krijgen zonder eerst de volume te zakken en herop te starten.
Heel raar verhaal, maar ja ik kan er ook niets aan doen dat het zo zit.
 
Ik zit hierover met mijzelf te filosoferen.

Het enige dat ik kan bedenken is dat de stroom uit de accu / batterij niet toereikend is.

Het zal niet met het afsluiten te maken hebben, maar wel dat het volume vol uit staat tijdens het opstarten.

Hoe harder het geluid des te meer stroom zal het audio gedeelte in de laptop verbruiken.
De wifi kaart zal ook een bepaalde stroom nodig hebben.
Als de accu hierdoor niet voldoende stroom kan leveren om de wifi kaart goed te laten functioneren zal deze dus niet werken.

Ik beweer niet dat dit de oorzaak is, ik probeer hier alleen een mogelijke oorzaak te bedenken.
 
De Netbook zat vandaag per toeval wel aan de stroomkabel. Dus niet aan de batterij alleen. Of maakt dit op zich niets uit? Maar dit zou inderdaad wel een punt kunnen zijn , dat tijdens de start de geluidskaart te veel stroom krijgt zodat de wifi te weinig krijgt op het moment dat hij het het meest nodig heeft om ook voluit op te kunnen starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan