Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Ik heb enkele maanden geleden een upgrade gedaan van vistax64 home premium naar win7x64 ultimate.Nu vind ik op men D partitie de volgende mappen terug(gebruikers, intel,perflogs,programma files,progr.filesx86,progr.data en windows).Deze mappen staan tevens ook op men C partitie waar mijn windows opstaat.Nu is mijn vraag kan ik de mappen op de D partitie verwijderen om meer schijfruimte te creëren.Dank u bij voorbaat Frans.
 
Ik zou die mappen niet verwijderen voor je zeker bent dat dit toevallig niet de nieuwe installatie bevat van je "upgrade". Ik heb er eigenlijk zelf weinig ervaring mee daar ik de voorkeur geef aan een nieuwe installatie. Indien die systeem mappen er voorheen niet stonden zijn deze waarschijnlijk wel aangemaakt voor de upgrade installatie.
 
Frans1;
Eigenlijk is het zo dat op je C: alléén het OS staat en de Programma's. Al de rest is Data die op je D: zou moeten staan. Dan is het simpel om, in geval van trouble, vanaf je D: een kopie terug te plaatsen op C: van een eerdergemaakte Image of systeemkopie, die op D: werd gezet. Zo ben je op 25 min. terug als op de tijd dat de C: Image werd gemaakt en blijven je Data (op D:) natuurlijk onaangeroerd. Eerst op D: een persoonlijke map aanmaken en alle niet-OS en niet-programma mappen met Ctrl-X en Ctrl+V erin plaatsen.
m.v.g., | WW
 
Laatst bewerkt:
Frans1;
Eigenlijk is het zo dat op je C: alléén het OS staat en de Programma's. Al de rest is Data die op je D: zou moeten staan. Dan is het simpel om, in geval van trouble, vanaf je D: een kopie terug te plaatsen op C: van een eerdergemaakte Image of systeemkopie, die op D: werd gezet. Zo ben je op 25 min. terug als op de tijd dat de C: Image werd gemaakt en blijven je Data (op D:) natuurlijk onaangeroerd. Eerst op D: een persoonlijke map aanmaken en alle niet-OS en niet-programma mappen met Ctrl-X en Ctrl+V erin plaatsen.
m.v.g., | WW

Maar zou het kunnen zijn dat het overblijfsels zijn van mijn vista.Omdat ik een upgrade gedaan heb naar win7.Ik stuur je een bijlage Presentatie1.jpg
 
Frans1,
Graag iemand anders om dit te bekijken. Deze weinig-zeggende cijfer-lettercombinatie's heb ik ook, zelfs met slotjes er op en ik neb Vista nooit gehad.
m.v.g.,
WW
 
Waarom topic gesloten? Even terug openen.
frans1, had je ervoor ook een D partitie met andere data? Of hoe moet ik het geheel zien? Heb je 2 harde schijven in je computer? Graag iets meer uitleg over je originele configuratie voor de update.
Volgens mij heb je de upgrade laten installeren op een andere HDD waardoor de vroegere C partitie nu de D partitie geworden is.
 
DDragon,
Wie heeft gesloten? Het loont zeker de moeite om verder te doen. Goed dat iemand anders dit bekijkt.
Gtn, | WW
 
Waarom topic gesloten? Even terug openen.
frans1, had je ervoor ook een D partitie met andere data? Of hoe moet ik het geheel zien? Heb je 2 harde schijven in je computer? Graag iets meer uitleg over je originele configuratie voor de update.
Volgens mij heb je de upgrade laten installeren op een andere HDD waardoor de vroegere C partitie nu de D partitie geworden is.

Hallo, dragon
neen ik heb maar een harde schijf die verdeeld is 3partitie C,D,E.Door wat zoek werk in het systeemconfiguratie heb ik het volgende gevonden ik stuur je een bijlagesysteemconfiguratie.jpg er staat hier wat van vista; dat op de Dpartitie zou staan.Als ik dat selecteer licht de knop verwijderen op mogelijk kan ik daar mee verwijderen wat op de Dpartitie staat en krijg wat meer schijfruimte.Weet je hier raad mee.frans1
 
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit maar volgens mij heb je geen upgrade uitgevoerd op je systeem maar een nieuwe installatie, en dit op een andere partitie.
Kan je anders even in het kort vertellen hoe je die "upgrade" uitgevoerd hebt aub? Want Windows vista is volgens mij nog helemaal aanwezig op je D partitie en bij een inplace upgrade zouden al die systeem bestanden/folders overschreven moeten worden.
 
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit maar volgens mij heb je geen upgrade uitgevoerd op je systeem maar een nieuwe installatie, en dit op een andere partitie.
Kan je anders even in het kort vertellen hoe je die "upgrade" uitgevoerd hebt aub? Want Windows vista is volgens mij nog helemaal aanwezig op je D partitie en bij een inplace upgrade zouden al die systeem bestanden/folders overschreven moeten worden.
Hallo
Ik heb een dvd upgrade win7ultimatex64 gekocht ,en met deze dvd een upgrade gedaan van vistax64 naar win7x64.dit werkte heel goed maar heeft heel lang geduurd liefst4 uur.Men laptop loopt heel vlot.Daar men hardeschijf klein is;wil ik wat ruimte scheppen op de Dpartitie.Hier enkele gegevensvan de upgradeschijf(win7ultimatex64bitx64upgrade/pre-existing os license required).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan