Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus123

Steunend lid
Vip Lid
Gisteren kon ik plots geen e-mail meer ontvangen, ik kreeg de foutmelding dat de versleuteling niet gekend was en dat ik een andere versleuteling moet gebruiken en dat ik anders met mijn provider moest bellen. Heb ik gedaan en blijkbaar is alles in orde met de server.
Ook versleutelde sites, zoals mijn accounts, worden geblokkeerd. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
icon9.png


Groeten,
Paulus
 
kun jij je herinneren wat hieraan vooraf gegaan is ...
m.a.w. heb je op een link geklikt in een mail van een onbekende afzender of heb je een toegezonden bijlage geopend ...!
wat word er bedoeld met "versleutelde sites geblokkeerd " bedoel je dat eender welke site je opent geblokkeerd word of bedoel je enkel de https sites ?
 
Versleuteling gebeurd met certificaten (https ed). Certificaten hebben behoefte aan een correct ingestelde datum en tijd. Is dit allemaal correct?

ik kreeg de foutmelding dat de versleuteling niet gekend was en dat ik een andere versleuteling moet gebruiken en dat ik anders met mijn provider moest bellen.
Kan je hier eens een screenshot van plaatsen aub? Welke applicatie geeft die melding...?


Ook versleutelde sites, zoals mijn accounts, worden geblokkeerd.

Alsook hiervan een screenshotje aub (indien mogelijk). Geblokkeerd...? Melding hiervan, hoe, ...?
 
Voor Qtex: het zijn inderdaad de https sites, op andere sites kan ik gewoon surfen. Heb een niet-versleutelde e-mail account aan gemaakt en die werkt wel.
Als ik inlog op een site, bv zoals Microsoft, kan de pagina niet weergegeven worden.
Ik heb ook geen mail geopend, ik startte gisteren op en van die moment kreeg ik gewoon geen mail meer gedownload.
DDragon80 waar vind ik de certificaten in win 10?
 
@Paulus123 krijg je dit dan te zien !
84e29de90e-Ashampoo_Snap_2015.11.27_12h41m44s_004_.png


dit is dus een veilige site omdat dit in het groen aangevinkt staat ..

*indien er dus een certificaat fout vast gesteld word zal een Windows instelling je de toegang blokkeren om je te beschermen ... namelijk gebruiken ook fraudeurs meerdere internet adressen met een namaak certificaat of een certificaat dat verlopen is !
Phishingsites gebruiken vaak valse certificaten.

*je gebruikt wellicht de IE 11 en het is dus niet mogelijk om deze certificaat controles uit te zetten ( je zou wel kunnen doorgaan naar de site zelf **niet aanbevolen !).

*** deze melding kan ook tevoorschijn komen indien je systeem klok niet juist ingesteld staat ...
 
Ok, we weten nu al dat het om Microsoft Outlook 2016 gaat.
Heb je al de tijd en datum gecontroleerd? Tijdzone correct, ...? Het is geen toeval dat beide browsers op alle https sites problemen geven. Dit is een fundamenteel probleem met SSL. En zoveel bron oorzaken kan dit niet hebben dan.
 
open in de edge browser dan eens het menu en klik verder op instellingen " geavanceerde instellingen "
controleer de cookies instelling " geen cookies blokkeren " best zet je ook de 3 schakelaars daar onder op "aan "

wat betreft je outlook 2016 !
hierop weet ik zo het antwoord niet op daar ik geen M.S.Office gebruikt..
 
Ik denk maar even mee , maar zal Qtex je wat uitleg moeten omdat ik geen win10 gebruik. Controleer eens in het beveiligingscentrum de Firewall instellingen . Volgens mij word er daar iets geblokkeerd .
 
maar zal Qtex je wat uitleg moeten omdat ik geen win10 gebruik. Controleer eens in het beveiligingscentrum de Firewall instellingen . Volgens mij word er daar iets geblokkeerd .
* ik gebruik dus niet de Windows firewall maar wel deze van de AVG internet security 2016 bijgevolg kan ik dus ook deze Windows firewall instellingen niet nagaan ...
 
Zo ga je in Windows 7 naar Firewall instellingen.
Bad Request

En ik denk maar dat het hier moet gezocht worden , maar vind hiervan nergens iets terug voor windows 10
[h=2]Alle binnenkomende verbindingen blokkeren, inclusief verbindingen in de lijst met toegestane programma's[/h]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan