Software Verdwijnende bestanden op USB stick

Speurneus

Steunend lid
Vip Lid
Goedemorgen,

Een vriend van me heeft een USB stick128 Gb, waar veel directory's en bestanden op staan zoals documenten, foto's en filmpjes van een atletiekvereniging, links en rechts verzameld onder (oud) leden. Dit beslaat iets meer dan 60 Gb totaal. Toen dat allemaal klaar was kwamen er nog wat bestanden boven water die nog toegevoegd moesten worden. Je zou denken: gene probleem , je maakt een nieuwe directory met de naam "Aanvullingen" en kopieert de nog bij te voegen bestanden in die directory. Dat lukt, er komt nog 25 Mb bij. Maar nu komt het het: als je de USB stick verwijdert en weer elders in een PC of laptop steekt, is die directory er nog wel, maar er staat niets meer in ! Een paar keer geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat. De stick blijkt geformatteerd te zijn als exFat. Heeft iemand een idee waar dit door veroorzaakt kan worden en hoe dat opgelost kan worden ?

het kan zijn dat de stick gebruikt werd op een andere pc waar de bitdefender geactiveerd staat voor een stick automatisch te versleutelen met bitdefender.
in het bedrijf waar ik destijds werkte. werd dit standaard gedaan via een policie die ingesteld was, om de bedrijfsgegevens te beschermen.
indien men een persoonlijke stick inbracht had men dit ook aan zijn been dat u uw gegevens niet meer kon lezen.

op uw pc geen probleem maar is de usb niet in een bedrijfs pc ingeplugd? indien daar deze policie ingesteld is kan dit gebeuren.
ik had een boot usb stick gemaakt die ik op het werk gebruikte. maar bij overgang van window7 naar windows 10 werd deze beveiliging doorgevoerd. mijn dus usb boot cd was daardoor ook niet meer bruikbaar. ik zag ook alleen maar lege mappen en geen bestanden staan.

Zie je de bestanden die er al op stonden nog wel ?
Gebruikt die vriend Windows 11 ?
Check je even met hem of BitLocker afstaat bij hem ? en vraag hem om het expliciet te checken want heel véél gebruikers weten zelfs niet dat het actief is op hun PC ....

Terug
Bovenaan