Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou graag een verbinding met het bedrijfsnetwerk willen maken zodat ik vanaf huis ook bepaalde zaken kan regelen.
Echter heb ik een windows 7 computer en de handleiding is niet voor windows 7 waardoor ik er niet helemaal uit kom.

In de handleiding staat dit:
- Double-click and select ‘Add Network Place' (waar kan ik dit vinden in windows 7?)
- Choose another network location( specify the web adres...) and click Next.
- Het moet met een website gelinkt worden...

Voor de rest zal ik er wel uitkomen met het invullen van wachtwoorden, alleen de eerste stappen werken gewoon nog niet..

Alvast heel erg bedankt!!!
 
Daarvoor moet men normaal kontakt opnemen met de IT service van je bedrijf, die zorgt dan voor een toegeng via een VPN, virtueel private network. Daarbij hoort soms een RSA-key ter beveiliging van de toegang tot het bedrijfsnetwerk. De commercieële naam die in België gebruikt wordt is " Teleworking ".
 
Het valt te zien welke VPN er gebruikt wordt natuurlijk. Maar als het een Microsoft TMG/ISA server is zijn er 2 mogelijkheden; PPTP of IPSec.
Aangezien je zegt dat het met een "website" gelinkt moet worden denk ik ook aan Microsoft UAG als server, maar dan blijven die 2 mogelijkheden nog.
Die "website" is gewoon het IP adres van die server. Type VPN laat je best op automatisch staan (standaard).
Username is je windows account login, password gewoon je windows password. Domein, spreekt voor zich, het domein dat er op je werk gebruikt wordt. Ofwel laat je domein leeg en definiëer je de user als volgt: <domeinnaam>\<accountnaam>. vb werkdomein\joske
Verder moet je account op je werk toelaten dat je via VPN inlogged. Dit is voor de IT dienst op je werk. Maar mogelijk hebben ze dit al actief staan.

En om even op je vraag te antwoorden. Dit vind je onder Network and Sharing Center. (In een Engelstalige Windows). Als je op je netwerkicoontje klikt rechtsonder in je scherm ga je dit zien.

Dan "Set up a new connection or network" - "Connect to a workplace"
Use My Internet Conncetion (VPN)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan