verbinding internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

assendelft

Gast
Als ik de computer (OS: Windows Vista) opstart krijg ik niet automatisch verbinding met internet. Ga ik naar INSTELLINGEN en NETWERKVERBINDINGEN dan blijkt dat ik niet ben verbonden. Klikken op 'verbinden' geeft de volgende foutmelding:
De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk
Door op eigenschappen te klikken, wpa personal en wachtwoord intikken geeft na enkele seconden wel verbinding. Maar hoe krijg ik die foutmelding weg ? (router: Fritzbox van xs4all). Weet iemand 't ? . Bedankt vast !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik veronderstel dat als jij in apparaatbeheer ga kijken er een geel uitroep teken vermeld sta bij netwerkdrivers....
de vraag is dan heb je pas een herinstal gedaan ...en vergeten om deze dan op te halen ....indien deze eerder aanwezig was ...
dan kan malware (spyware) er de oorzaak van zijn !!

in elk geval ga je eens na of deze in apparaatbeheer aanwezig is ..
ook raad ik je aan om malwarebytes free te installeren ....
je laat deze updaten en je kiest voor een volledige systeemscan ....let op indien externe opslag media's aanwezig zijn scan je deze ook mee
blijf ook daarna mbam verder gebruiken ..
 
Waarom zou er een driver probleem zijn? Indien zo zou een verbinding onmogelijk zijn! Dit is een puur configuratie probleem.

Draadloos netwerk profiel van je AP handmatig verwijderen. Terug laten zoeken naar draadloze netwerken en wachtwoord ingeven wanneer er achter gevraagd wodt wanneer je een "eerste" verbinding ermee maakt. Ook "automatisch verbinden" aanvinken.
 
Waarom zou er een driver probleem zijn? Indien zo zou een verbinding onmogelijk zijn! Dit is een puur configuratie probleem.

Draadloos netwerk profiel van je AP handmatig verwijderen. Terug laten zoeken naar draadloze netwerken en wachtwoord ingeven wanneer er achter gevraagd wodt wanneer je een "eerste" verbinding ermee maakt. Ook "automatisch verbinden" aanvinken.

Hi,
Bedankt. Dit klinkt erg logisch. Alleen, wat is AP en hoe verwijder ik die-dat profiel.

fred
 
Hallo qtex,
Bij apparaatbeheer zie ik geen gele uitroeptekens staan en ook geen netwerkdrivers. Mijn malware bytes is al een paar uur aan het checken. Bedankt voor de reactie en de moeite.
fred
 
Hi,
Bedankt. Dit klinkt erg logisch. Alleen, wat is AP en hoe verwijder ik die-dat profiel.

fred

AP staat voor Access Point. Ik ken het niet echt vanbuiten maar je kan in Vista de lijst met geconfigureerde draadloze netwerkprofielen opvragen. Ergens bij die draadloze configuratie. Daar moet die van jou tussenstaan (en alle ooit gemaakte draadloze netwerkverbindingen). Selecteer de foutieve en verwijder die. Ga daarna dus terug naar het overzicht van de gevonden draadloze netwerken en je zal jou netwerk vermeld zien staan. Maar omdat je foutieve profiel verwijderd hebt zal hij bij een eerste verbinding een nieuw aanmaken. Hij gaat automatisch dedecteren welke encryptie (WEP, WPA, WPA2,...) en je dan achter het wachtwoord vragen. Indien alles ok zou het volgende keer automatisch en zonder problemen een verbinding moeten kunnen maken.
 
Hallo DDragon80,

Helaas, ook jouw methode lukt niet. Ik heb verschillende malen het foutieve netwerk verwijderd, met en zonder herstarts, maal de foutmelding blijft. Toch bedankt voor de moeite. Ik zoek verder.

groets,

fred
 
IC182269.gif

Zo ziet die WiFi profiel manager eruit. Maar waarschijnlijk heb je die al wel gevonden?
 
Staat de Fritz!box in de WPA + WPA2 mode ?

Welke Fritz!box heb je, ik gebruik er hier ook één en heb ook regelmatig een Vista machine in gebruik.
 
Hi DDragon80,

Ja, dat is dezelfde (ik heb hem alleen in het Nederlands). Gek hè dat het niet lukt. Nogmaals dank voor de moeite, ik zoek verder.

groets,

fred
 
Hi Pluis,

Bedankt voor je reactie. Ik weet het niet zo goed. Ik heb een rood met grijze Fritzbox (dom klinkt dat hè) via Xs4all; met toevoeging Fon Wlan. Verder weet ik het ook niet. En inderdaad OS Vista. Als je suggesties hebt, houd ik mij aanbevolen. Op internet komen lukt (zoals je ziet) wel, maar ik krijg geen automatische verbinding door die foutmelding (zie eerste bericht).

groets,

fred
 
Elke Fritz!box is rood met grijs, deze hebben ook een type nummer en Won WLAN staat op elke router van Fritz.

Maar kom je in het webbased configuratiescherm van dat ding.

Ik heb even voor je gezocht hoe xs4all deze standaard configureert. Tik eens in de browser http://192.168.178.1
En ga dan naar de Wlan settings. Controleer hier hoe de beveilkiging staat het moet hier WPA + WPA2 zijn.


[edit] Ik heb via Google gezocht hoe een config scherm van een Fritz!box er uit kan zien. http://www.callvoip.nl/technotes/voip_fritz_als_router_instellen.pdf Let op dit is alleen ter voorbeeld [/edit]
 
Elke Fritz!box is rood met grijs, deze hebben ook een type nummer en Won WLAN staat op elke router van Fritz.

Maar kom je in het webbased configuratiescherm van dat ding.

Ik heb even voor je gezocht hoe xs4all deze standaard configureert. Tik eens in de browser http://192.168.178.1
En ga dan naar de Wlan settings. Controleer hier hoe de beveilkiging staat het moet hier WPA + WPA2 zijn.


[edit] Ik heb via Google gezocht hoe een config scherm van een Fritz!box er uit kan zien. http://www.callvoip.nl/technotes/voip_fritz_als_router_instellen.pdf Let op dit is alleen ter voorbeeld [/edit]

dat ipadres lijkt al een stap in de goede richting. meestal kan je je accesspoint /router er wel mee herinitialiseren. en dan moet het opgelost zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan